Μάκμπεθ-ο κύκλος του στΑΙΜΑτος

3,5

Ο Δημήτρης Μυλωνάς διασκευάζει το έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ σε τραγωδία τριών ατόμων, διατηρώντας την ουσία του έργου και θέτοντας διαχρονικά ερωτήματα για την ηθική φύση του ανθρώπου.

Μάκμπεθ, ο κύκλος του στΑΙΜΑτος

Ο στρατηγός Μάκμπεθ ποθεί την εξουσία και, γυρίζοντας νικητής απ' τον πόλεμο, αποφασίζει να κάνει ο ίδιος πράξη την προφητεία που του έδωσαν τρεις μάγισσες, ότι δηλαδή θα γίνει βασιλιάς. Με τη στήριξη της γυναίκας του, της Λαίδης Μάκμπεθ, σκοτώνει τον κάτοχο του στέμματος και για να είναι ασφαλής δολοφονεί τους μάρτυρες του εγκλήματος, αλλά και τους γιους και τους φίλους εκείνων που δολοφόνησε. Ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ στρέφει το βλέμμα του στον βασιλιά και τη βασίλισσα με μεγάλη ακρίβεια. Παρακολουθεί τις δράσεις και τις συνέπειες των πράξεών τους, την ίδια την εξέλιξη των χαρακτήρων τους, σαν ένας "ελισαβετιανός Αριστοτέλης", ακολουθώντας δηλαδή τους νόμους της ενδελέχειας που, σύμφωνα με τον Έλληνα φιλόσοφο, διέπουν την αρχαία τραγωδία. Καταγράφει τις ενδότερες σκέψεις τους δίχως να λογοκρίνει την ωμότητά τους και ρίχνει φως στα απύθμενα βάθη της ανθρώπινης ψυχής. Καταγράφοντας, λοιπόν, το μακάβριο φονικό γαϊτανάκι, πετυχαίνει κάτι σημαντικό σε επίπεδο κοινωνιολογικής παρατήρησης: ξεσκεπάζει την προβληματική ηθική και το θρυμματισμένο ψυχισμό που απορρέουν από το ασυγκράτητο πάθος για εξουσία. Σ’ αυτό το έργο η σκέψη του φόνου και το αδίστακτο γάντζωμα πάνω της διαποτίζει τα πάντα. 

Μάκμπεθ, ο κύκλος του στΑΙΜΑτος

Η τραγωδία αυτή βασίζεται στους δυο βασικούς ήρωές της, με τρίτο δραματικό πρόσωπο τον κόσμο, δηλαδή βοηθητικούς χαρακτήρες που κινούνται γύρω τους σαν χορός. Σε αυτήν τη σκέψη βασίστηκε, πιθανότατα, η ιδέα της διασκευής τριών ατόμων στο κλασικό έργο από τον Δημήτρη Μυλωνά. Μέσα από τους δύο βασικούς χαρακτήρες ανέδειξε τη μεγαλομανία που κάνει το έργο διαχρονικά επίκαιρο, προκλητικό και απολύτως ενδιαφέρον. Ο Μυλωνάς καυτηριάζει το αχόρταγο "είναι" μας, παρουσιάζοντας τον Μάκμπεθ ως έναν κοινό άνθρωπο, που μάλλον επιφυλακτικά, αποφασίζει να αφήσει την παλιά ζωή του και να ενδυθεί την ιστορία του σαιξπηρικού ήρωα, να ζήσει ξανά από την αρχή. Ο Γιάννης Νταλιάνης ερμηνεύει τον πρωταγωνιστικό ρόλο χωρίς να υπερβάλλει στη σωματοποίηση της έντασης που τον διακατέχει, αλλά και χωρίς να χάσει τη φυσική ευγένεια που τον χαρακτηρίζει. Λίγο υψηλότεροι τόνοι θα δημιουργούσαν στο θεατή την αίσθηση επικινδυνότητας ενός ηφαιστείου που σιγοβράζει. Η Άννα Ελεφάντη ταιριάζει εξαιρετικά με το ρόλο της Λαίδης Μάκμπεθ, της γυναίκας-δηλητήριο που βρίσκεται πιο κοντά στον κόσμο των ενστίκτων, της φύσης, στον παγανισμό και αυτό σκιαγραφείται πολύ ωραία μέσα στον λειτουργικό σκηνικό χώρο της Στέφης Πανταβού

Η ατμόσφαιρα της παράστασης ενισχύεται από τα καλοσχεδιασμένα κοστούμια της Άρτεμις Φλέσσα, το φωτισμό του Γιώργου Αγιαννίτη και την κίνηση που επιμελείται η Ειρήνη Κυρμιζάκη. Στο στόχο της, που είναι η προβολή του αγώνα για εξουσία, ο εξαιρετικός Θανάσης Βλαβιανός κρατά κομβικούς ρόλους (αυλικός, βασιλιάς, στρατηγός) που φωτίζουν τη θολή ατμόσφαιρα του ακράτητου πάθους, η οποία οδηγεί τον Μάκμπεθ σε ματωμένα μονοπάτια.

Περισσότερες πληροφορίες

Μάκμπεθ-ο κύκλος του στΑΙΜΑτος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Ο «Μακμπέθ» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ επαναπροσδιορίζεται σε μια διασκευή για τρία πρόσωπα, αποκαλύπτοντας την εμπειρία των ηρώων για την εξουσία και την αιώνια μάχη των δύο φύλων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.