Ο κουρέας της Σεβίλλης

3

Η Σοφία Σπυράτου σκηνοθετεί την κλασική κωμωδία, δημιουργώντας ένα χορταστικό και εξωστρεφές θέαμα στα όρια της επιθεώρησης, που αν διατηρούσε το μέτρο θα απογειωνόταν περισσότερο.

Κουρέας της Σεβίλλης

"Το θέατρο είναι μαγεία" διατείνεται ο Φίγκαρο/Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, ανοίγοντας μια παράσταση που από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό της θα κάνει το παν για να το επιβεβαιώσει. Η Σοφία Σπυράτου σκηνοθετεί και χορογραφεί την κλασική κωμωδία του Μπομαρσέ, στήνοντας στη σκηνή ένα χορταστικό θέαμα, στα πρότυπα κάποιου λαϊκού δρώμενου της Αναγέννησης από μια ομάδα περιπλανώμενων θεατρίνων. Ο χορός και τα τραγούδια, τα ακροβατικά κόλπα, η παρουσία ορχήστρας που εκτελεί ζωντανά την πρωτότυπη μουσική του Μιλτιάδη Παπαστάμου, αλλά και τη δημοφιλή μουσική του Ροσίνι (από την ομώνυμη όπερα η οποία βασίστηκε στο έργο του Μπομαρσέ), τα καλαίσθητα, πλούσια κοστούμια και τα καλοφτιαγμένα σκηνικά του Μανόλη Παντελιδάκη συνθέτουν την εξωστρεφή παράσταση, που δείχνει να έχει δημιουργηθεί για να επικοινωνήσει άμεσα και συνεχώς με το κοινό. 

Στο έργο, ο κόμης Αλμαβίβα (Ρένος Ρώτας) κερδίζει την αγάπη της νεαρής Ροζίνα (Νίκη Βακάλη), αφού έχει μεταμφιεστεί σε φτωχό φοιτητή, προκειμένου να εξασφαλίσει πως δεν είναι η ευγενική καταγωγή του αυτή που θα τη γοητεύσει. Καθώς η Ροζίνα βρίσκεται υπό την αυστηρή κηδεμονία του γερο-Μπαρτόλο (Φάνης Μουρατίδης), ο οποίος σκοπεύει να την παντρευτεί χωρίς τη θέλησή της, ο κόμης καταφεύγει στον τετραπέρατο κουρέα Φίγκαρο, που μπαινοβγαίνει ανενόχλητος στο σπίτι του Μπαρτόλο, προκειμένου να τον βοηθήσει να απαλλάξει τη Ροζίνα από την ανεπιθύμητη κηδεμονία. Εξ αυτού, η Σοφία Σπυράτου έχει δημιουργήσει ένα άκρως κωμικό θέαμα με συνεχή απεύθυνση στους θεατές και αρκετές εξωκειμενικές, επίκαιρες αναφορές, χάνοντας όμως συχνά το μέτρο και δείχνοντας ότι η εκμαίευση του αστείου τείνει να γίνει αυτοσκοπός

Κουρέας της Σεβίλλης

Ειδικά ο ρόλος του Μπαρτόλο έχει διαβασθεί στο έπακρο της καρικατούρας, ως αντιπαθητικός γεροξεκούτης εις βάρος του οποίου στηρίζονται τα αστεία  (ο Φάνης Μουρατίδης, πάντως, τον ερμηνεύει με συνέπεια στο σκηνοθετικό ζητούμενο), ενώ και τα πολλά εμβόλιμα σύγχρονα κωμικά σχόλια καθιστούν την παράσταση σχεδόν επιθεωρησιακή. Σε συνδυασμό με τα στριφογυρίσματα της ίδιας της πλοκής, το θέαμα ξεχειλώνει, ειδικά κατά το δεύτερο μέρος, και δεν απογειώνεται, παρόλο που υπάρχουν οι προϋποθέσεις. Αποζημιώνει παρ’ όλα αυτά σε άλλους τομείς, ως ένα απολαυστικό θέαμα για όλους (μπορείτε να το παρακολουθήσετε και με τους εφήβους σας), με σκηνική ζωντάνια, ωραίο έμμετρο λόγο (η μετάφραση είναι της Λουίζας Μητσάκου), συνεχή δράση, κωμική διάθεση και όμορφη αισθητική. Η ταλαντούχα ομάδα των ερμηνευτών/χορευτών που πλαισιώνει τους βασικούς ρόλους (A. Vega, Σ. Μαρτίου, Γκ. Μιρτσέα, Φ. Νταϊόγλου, Κ. Παπαματθαιάκης, Γ. Σμέρος, Κ. Τσιαμάγκας, Τ. Χατζημπίνου) εμπλουτίζει τις σκηνές και υπογραμμίζει τα λεγόμενα, ενώ ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος ως Φίγκαρο δυναμιτίζει τη δράση με την αστείρευτη ενέργειά του και εμφανίζεται για ακόμη μία φορά πηγαίος στον φυσικό του χώρο, αυτόν της κωμωδίας, έστω κι αν δείχνει να επαναλαμβάνει τα εκφραστικά του μέσα.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο κουρέας της Σεβίλλης

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Η Σ. Σπυράτου στήνει μία παράσταση κωμική που περιγράφει την προσπάθεια του κόμη Αλμαβίβα να κερδίσει με τη βοήθεια του Φίγκαρο τη νεαρή Ροζίνα από τα νύχια του γερο-Μπαρτόλο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.