Τέλος του παιχνιδιού

3

Σκηνοθεσία χωρίς εκπλήξεις και έμφαση στις –καλές– ερμηνείες επιφυλάσσει ο Γιώργος Σκεύας στο έργο του Μπέκετ, σε μια παράσταση που εξελίσσεται χωρίς εσωτερικά ημιτόνια ή κλιμακώσεις.

Τέλος του παιχνιδιού

Σκηνοθεσία χωρίς εκπλήξεις επιφυλάσσει ο Γιώργος Σκεύας στο κλασικό πλέον έργο του Μπέκετ. Τα αγωνιώδη ερωτήματα για την ύπαρξη, το χρόνο, το θάνατο και τη φθορά τοποθετούνται από το συγγραφέα σε μια σκηνική συνθήκη που εξελίσσεται κυκλικά, σαν ένα παιχνίδι εξάρτησης και υποταγής, στο οποίο συμμετέχουν οι δύο βασικοί ήρωες –τυπικό μπεκετικό δίδυμο–, που συνδέονται με αδιάρρηκτους δεσμούς αλληλεξάρτησης σε μια κοινή και επαναλαμβανόμενη πορεία ζωής χωρίς λύση. Η ιστορία τοποθετείται σε έναν τόπο καταστροφής, σε ένα χρονικό σημείο που θα μπορούσε να οριστεί ως το τέλος του κόσμου. Τα τέσσερα πρόσωπα ορίζονται κατ’ αρχήν από τις αναπηρίες τους: ο τυφλός, καθηλωμένος στην καρέκλα αλλά αρχηγός του παιχνιδιού, ο Χαμ, έχει στις υπηρεσίες του τον Κλοβ, έναν νέο που δεν μπορεί να καθίσει, ενώ σε δύο σκουπιδοτενεκέδες ζουν οι ακρωτηριασμένοι γονείς του Χαμ.

Η παράσταση εστιάζει στην επαναλαμβανόμενη ρουτίνα στην οποία επιδίδονται οι ήρωες, μια ρουτίνα που μπορεί να εξελίσσεται εξίσου ως φάρσα όσο και ως βασανιστήριο, με το χτύπο του ρολογιού και την κίνηση του σκηνικού να εντείνουν το μοτίβο της κυκλικότητας. Κύριο μέλημα της σκηνοθεσίας δείχνουν να είναι τα πρόσωπα: ο Άρης Μπαλής ερμηνεύει με φαινομενική ουδετερότητα τον Κλοβ, αλλά στην πραγματικότητα είναι σπαραχτικός στην εσωτερικότητά του, καταφεύγοντας ελάχιστα στο κλοουνίστικο μοτίβο που τείνει να αποδειχθεί ταυτόσημο της ερμηνείας των μπεκετικών ηρώων. Ο Δημήτρης Καταλειφός χρωματίζει τη φιλαρέσκεια και την ειρωνική διάθεση του κυριαρχικού Χαμ, ενώ η Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη και ο Γιώργος Ζιόβας φωτίζουν τη στοργικότητα της Νελ και του Ναγκ, σε μια παράσταση που εξελίσσεται χωρίς εσωτερικά ημιτόνια ή κλιμακώσεις.

Περισσότερες πληροφορίες

Τέλος του παιχνιδιού

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Η ανάγκη για ανθρώπινη επικοινωνία και συνύπαρξη απαλύνουν την απόγνωση των έγκλειστων ηρώων στο κωμικοτραγικό έργο για την αξία της ζωής και την πορεία προς το θάνατο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.