Μια Γερμανίδα γραμματέας

4

Μια κρίσιμη εξομολόγηση και μια σημαντική ερμηνεία σε μια παράσταση-τροφή για σκέψη.

Μια Γερμανίδα γραμματέας

Υπάρχουν κάποια έργα, όπως αυτό του Κρίστοφερ Χάμπτον, που η αξία τους βασίζεται ακριβώς σε ό,τι αφηγούνται. Εν προκειμένω στις εξομολογήσεις μιας εκ των γραμματέων του Γιόζεφ Γκέμπελς: H Μπρουχίλντε Πόμσελ αφηγήθηκε τη ζωή της στους δημιουργούς του ντοκιμαντέρ «A German life», και από αυτή την αφήγηση άντλησε ο Χάμπτον το μονόλογό του. Η Πόμσελ, διατρέχοντας τη ζωή της, από την ανατροφή μέσα σε μια οικογένεια που δίδασκε ότι η πειθαρχία είναι σημαντικότερη από την αγάπη, φτάνει στα χρόνια του πολέμου, όταν έφτασε να εργάζεται στο Υπουργείο Προπαγάνδας. «Κι αυτοί οι ιδεαλιστές, γιατί μιλούσαν; Θα ήταν ζωντανοί τώρα», λέει κάποια στιγμή, ενώ ομολογεί ότι γράφτηκε στο ναζιστικό κόμμα ελαφρά τη καρδία και το ψήφισε, γιατί «έτσι έκαναν οι περισσότεροι».

Ο Γιάννης Μόσχος και η Ρένη Πιττακή αναδεικνύουν πολυπρισματικά το πορτρέτο αυτής της γυναίκας που παίζει συνεχώς με την εικόνα της, με αυτή που πλασάρει στους θεατές, αυτή που έχει πείσει τον εαυτό της ότι είναι, αλλά και με μια εικόνα που έρχεται ίσως από τη συνείδησή της και, πού και πού, αντιστέκεται. Αφελής, απολιτίκ, ανόητη, πανέξυπνη ή κυνική, η Πόμσελ της Ρένης Πιττακή είναι όλα αυτά, καθώς ισορροπεί μεταξύ ελαφράδας και αμηχανίας, προσπαθώντας να δημιουργήσει την πιο πειστική αφήγηση για τον εαυτό της («εμείς δεν ξέραμε τίποτα, η δουλειά μας ήταν να μεταφέρουμε φακέλους»), ενώ η φιγούρα της στα βίντεο αναμετριέται συνεχώς μαζί της. Είναι σημαντική αυτή η παράσταση, κυρίως επειδή αναδεικνύει ότι το τέρας του φασισμού (αλλά όχι μόνο) δεν προσωποποιείται αποκλειστικά στους ενεργούς πρωτεργάτες, αλλά εκτρέφεται πολύ εύκολα διά της παθητικής οδού δίπλα μας, μέσα μας.

Περισσότερες πληροφορίες

Μια Γερμανίδα γραμματέας

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 85 '

Ένα έργο για τις ηθικές μας αρχές και τις εκπτώσεις που είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε, εμπνευσμένο από τη ζωή και τις εξομολογήσεις της Μπρουνχίλντε Πόμσελ, γραμματέα του Γκέμπελς.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber