This is not Romeo & Juliet

2,5

Προσωπικής σύλληψης περφόρμανς που βλέπει με φρέσκια ματιά το σεξπιρικό «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», αλλά δεν καταφέρνει να ξεπεράσει το επίπεδο ενός σκηνικού παιχνιδιού.

This is not Romeo & Juliet

Δεν είναι τυχαίο ότι τα έργα του Σέξπιρ τροφοδοτούν συνεχώς, εκτός από τα κανονικά ανεβάσματά τους, δεκάδες διαφορετικές σκηνικές εκδοχές. Οι ιστορίες που αφηγούνται, η δύναμη του λόγου, το τεράστιο λαϊκό τους έρεισμα τα καθιστούν πρώτης τάξεως υλικό για σκηνικό πειραματισμό και παιχνίδι. Ένα τέτοιο παιχνίδι στήνει στη σκηνή ο Αργύρης Πανταζάρας με την περφόρμανς για δύο ηθοποιούς, «This is not Romeo & Juliet», που εμπνέεται από τη διασημότερη ιστορία αγάπης του παγκόσμιου θεάτρου. Ο ίδιος και σε ρόλο ηθοποιού με τη Σίσσυ Τουμάση στο πλάι του μπαίνουν στους ρόλους δύο σημερινών αλλά και άχρονων νέων που παίζουν με το σεξπιρικό αριστούργημα, βάζοντας επί σκηνής μία σειρά ερωτημάτων: έχουμε να κάνουμε με μία ιστορία αγάπης ή θανάτου; Τι πραγματικά θα πει αγάπη; Μήπως τα αγόρια και τα κορίτσια ερωτεύονται με διαφορετικό τρόπο; Τι είναι θέατρο και τι πραγματική ζωή;

This is not Romeo & Juliet - εικόνα 1

Το δίπολο αγάπη-θάνατος ως ταυτόσημες έννοιες ή, αντιθέτως, ως πλήρως αντικρουόμενες, καθώς και η σύγχυση των ορίων μεταξύ θεάτρου και ζωής κυριαρχούν σε αυτό το σκηνικό εγχείρημα, που εξελίσσεται ως μία συνθήκη δοκιμασίας με τη σεξπιρική ιστορία. Οι δύο ηθοποιοί αναπαριστούν τις σημαντικότερες σκηνές της, διαφωνούν μεταξύ τους για το περιεχόμενό της, αμφισβητούν τους ήρωες, σε μία προσπάθεια να θέσουν και, ίσως, να πάρουν απαντήσεις σε αιωνίως αναπάντητα ερωτήματα για τον έρωτα. Παίζουν συνεχώς με το σπάσιμο της σύμβασης μεταξύ πραγματικού και μυθοπλασίας, άλλωστε και η εμφάνισή τους τους τοποθετεί στο μεταίχμιο του πραγματικού και του φανταστικού: θα μπορούσαν να είναι δύο σημερινοί νέοι, αλλά και ήρωες κάποιου videogame, ηθοποιοί μιας ταινίας δράσης, ή χαρακτήρες σύγχρονου comic (κοστούμια: Λίνα Σταυροπούλου-Τζίνα Ηλιοπούλου). Οι ερμηνείες τους είναι ζωηρές και ακόμη και από άποψη φυσιογνωμίας ενσαρκώνουν εύστοχα τους δύο αιώνιους εραστές, ειδικά η Σίσσυ Τουμάση με τη σφύζουσα, κοριτσίστικη αύρα της. Ωραίο και το σκηνικό (Δήμητρα Ζίγκαρις), λειτουργεί σαν μία κυψέλη που κρύβει μέσα της μερικά συμβολικά αντικείμενα - το όλο εγχείρημα, όμως, δεν εξελίσσσεται περαιτέρω και έτσι μένει στην επιφάνεια ενός χαριτωμένου σκηνικού παιχνιδιού, που γοητεύει με τη φρεσκάδα του.

Περισσότερες πληροφορίες

This is not Romeo and Juliet

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 60 '

Με αφορμή το έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», δύο αιώνιοι έφηβοι έρχονται αντιμέτωποι με τον έρωτα, τον όρκο, την απόρριψη και τον θάνατο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).