Η βασίλισσα της ομορφιάς

5

Η Ελένη Σκότη επιστρέφει στις διεισδυτικές σκηνοθεσίες της με το έργο του δημοφιλούς Βρετανοϊρλανδού δραματουργού. Η ρεαλιστική γραφή, η δραματική ιστορία και οι ζωηροί χαρακτήρες χτίζουν τις προϋποθέσεις για μια παράσταση βάθους και ουσίας, με σπουδαίες ερμηνείες.

Η βασίλισσα της ομορφιάς

Τι κάνει ένα τόσο σκληρό, φαταλιστικό έργο, που αποδομεί το μέγιστο συναισθηματικό οχυρό μας, την άδολη μητρική αγάπη, να συναρπάζει τόσο; Η "Βασίλισσα της ομορφιάς" είναι το πρώτο θεατρικό έργο του ΜακΝτόνα, το οποίο, καθόλου τυχαία, του χάρισε αμέσως παγκόσμια αναγνώριση. Αποδεικνύεται και σε αυτήν την περίπτωση πως η σπουδαία ιρλανδική λογοτεχνική παράδοση, που εμφυτεύει σε ένα κατάμαυρο έργο τόσο χιούμορ κι ευαισθησία, έχει οικουμενικό χαρακτήρα. Με φόντο την Ιρλανδία, από όπου "πάντα κάποιος φεύγει", η σαραντάχρονη Μορίν ζει με την ηλικιωμένη μητέρα της Μαγκ, μια στρυφνή, υπερσυντηρητική γυναίκα, που την έχει καταδικάσει σε μια ζωή ερωτικής στέρησης και ψυχικής κακοποίησης.

Ο ΜακΝτόνα δεν αναλύει τα πώς ή τα γιατί. Το ενδιαφέρον του εστιάζει στο τώρα και στα πρόσωπα που εγκλωβίζονται σε έναν ασφυκτικό κλοιό –σε ένα σπίτι-κολαστήριο και μια χώρα-αδιέξοδο– κι εκθέτει μπροστά μας την κακοποιητική σχέση των δύο γυναικών, που εναλλάσσονται στους ρόλους θύτη και θύματος. Η προσωρινή επιστροφή του Πάτο, του νεανικού έρωτα της Μορίν, στην πόλη θα ανοίξει μια χαραμάδα φωτός, όμως η παρουσία του αδερφού του Ρέι θα αποδειχτεί μοιραία. Η Μορίν, με την ψυχική υγεία της πλέον εντελώς κλονισμένη, θα κλείσει τον φαύλο κύκλο παίρνοντας τη θέση της μητέρας της.

Η βασίλισσα της ομορφιάς - εικόνα 1

Στα χέρια της Ελένης Σκότη ένα έργο που δεν προσφέρει κάποια λύτρωση έγινε υψηλό, δηλαδή λυτρωτικό, θέατρο. Τίποτα δεν περισσεύει και τίποτα δεν λείπει από την παράστασή της. Όλα προκύπτουν από την καλοδουλεμένη σκηνοθεσία, που δεν βροντοφωνάζει την παρουσία της. Η Σκότη σκάβει κάτω από την επιφάνεια της απαιτητικής ιστορίας –αβανταδόρικης μόνο εκ πρώτης όψεως–, ξεπερνάει το σκόπελο του ψευδο-ρεαλισμού και φτάνει στην ουσία της σκηνικής αλήθειας.Ξέρει ότι έχει να κάνει με ένα έργο σχέσεων κι ερμηνειών, κι εκεί εστιάζει. Γι’ αυτό και απολαμβάνουμε αυτό το αποτέλεσμα σε μία από τις ευλογημένες στιγμές που οι –πράγματι ικανότατοι– ηθοποιοί εξελίσσονται ακόμη περισσότερο χάρη στη σκηνοθετική συνθήκη.

Η βασίλισσα της ομορφιάς - εικόνα 2

Η Αγορίτσα Οικονόμου επιβεβαιώνει πως πρόκειται για ένα τεράστιο κεφάλαιο του θεάτρου μας· ακατανόητο γιατί δεν βρίσκεται στην "πρώτη γραμμή". Συλλαμβάνει ολόπλευρα την κακοποιημένη Μορίν και είναι συγκλονιστική στο πώς παίζει με όλο της το σώμα, αλλάζοντας ανεπαίσθητα από την κακοζωισμένη "γεροντοκόρη" σε νέα, θελκτική γυναίκα. Αλληλεπιδρά άψογα με τη Σοφία Σεϊρλή, η οποία από την πλευρά της επιτυγχάνει να αποδώσει τη Μαγκ στην κόψη του ξυραφιού, ως μια διαβολική μητρική μορφή –θυμίζει κακιά μάγισσα παραμυθιού, αλλά δεν γίνεται καρικατούρα– και την επόμενη στιγμή ως μια ανυπεράσπιστη ηλικιωμένη φιγούρα. Βαθιά παρηγορητική παρουσία, ο Αντώνης Τσιτσιόπουλος φέρνει στη σκηνή όλη την ομορφιά και την τρυφερότητα του Πάτο, ενώ ο Γιώργος Κατσής είναι καίριος στον καταλυτικό ρόλο του Ρέι. Εξαιρετικό το σκηνικό περιβάλλον που έχει δημιουργήσει ο Γιώργος Χατζηνικολάου, αποτυπώνει σε κάθε ίχνος του την αθλιότητα που περιβάλλει τις ηρωίδες, χωρίς όμως να επιβάλλεται στη δράση.

Περισσότερες πληροφορίες

Η βασίλισσα της ομορφιάς

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 110 '

Το ζήτημα της ενδοοικογενειακής βίας θίγεται μέσα από την αφόρητη σχέση μιας γηραιάς μάνας με την ανύπαντρη κόρη της στην παράσταση που κατέκτησε τα βραβεία καλύτερης παράστασης, σκηνοθεσίας και γυναικείας ερμηνείας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber