Πρωτοτυπία, ένταση κι εσωτερικότητα· αυτά είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της σκηνικής πρότασης που κατέθεσε ο Γιώργος Νανούρης για τον "Αίαντα", την αρχαιότερη από τις επτά σωζόμενες τραγωδίες του Σοφοκλή. Πιο συγκεκριμένα, ο σκηνοθέτης έκανε ένα πείραμα: ανέβασε τους θεατές στη σκηνή, σε απόσταση αναπνοής από τον μοναδικό ερμηνευτή Μιχάλη Σαράντη, και παράλληλα έδωσε στον εικαστικό Απόστολο Χαντζαρά την ελευθερία να δημιουργεί επιτόπου πίνακες με πρόσωπα που ακούγονται στο αρχαίο κείμενο. Με αυτόν τον τρόπο χτίζεται ένας σκηνικός διάλογος ανάμεσα στον Αίαντα και στα υπόλοιπα πρόσωπα του έργου, μέσω μιας πρωτότυπα εμπλουτισμένης αφήγησης.
Αυτή είναι που προσφέρει ώθηση και δυναμική στη δραματουργία... Βοηθούντος φυσικά του εξαιρετικού Μιχάλη Σαράντη, που έχει μεγάλη ευκινησία, ενέργεια, εξαιρετική άρθρωση και συναίσθημα. Αν ο στόχος του Γιώργου Νανούρη ήταν να καταλάβει σε ένα πρώτο επίπεδο ο θεατής την ιστορία του προδομένου Αίαντα από τους Αχαιούς συμπολεμιστές του, και ταυτόχρονα να αναδειχτεί η ψυχική ένταση του σπουδαίου αυτού μαχητή, το κατάφερε με εξαιρετικό τρόπο.
Πρώτη δημοσίευση: 26/12/19
Περισσότερες πληροφορίες
Αίας
Ο Μιχάλης Σαράντης ερμηνεύει και τους εννιά ρόλους της τραγωδίας που έγραψε ο Σοφοκλής, συνομιλώντας την ίδια στιγμή με το ζωγραφικό σύμπαν του Απόστολου Χαντζαρά σε μια πρωτότυπη παράσταση, μια εξωστρεφή σκηνική συνάντηση λόγου, κινήσεων και αισθήσεων. Κεντρικό πρόσωπο του έργο είναι ο Αίας, ο μεγαλύτερος πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, ο οποίος δικαιούται τα όπλα του Αχιλλέα μετά τον θάνατό του. Όταν αυτά, όμως, με δολοπλοκία καταλήγουν στον Οδυσσέα, αποφασίζει να πάρει εκδίκηση. Ωστόσο, τελικά καταλήγει έρμαιο της θεάς Αθηνάς και όντας πια περίγελος του στρατεύματος των Αργείων, νιώθοντας πλήρως ατιμασμένος και απεγνωσμένος, δίνει τέλος στη ζωή του.