Απλή μετάβαση

3

Οκτώ άνθρωποι στην αίθουσα αναχωρήσεων του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», ένας κοινός προορισμός, οκτώ διαφορετικές προσωπικές ιστορίες... Η «Απλή μετάβαση» βάζει το «ελληνικό μιούζικαλ» στο χάρτη του είδους και δεν τα καταφέρνει άσχημα.

Απλή μετάβαση Γιάννης Μπουρνιάς©

Οκτώ άνθρωποι στην αίθουσα αναχωρήσεων του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», ένας κοινός προορισμός, οκτώ διαφορετικές προσωπικές ιστορίες... Η «Απλή μετάβαση» βάζει το «ελληνικό μιούζικαλ» στο χάρτη του είδους και δεν τα καταφέρνει άσχημα.

Αν και η κρίση έχει εμπνεύσει ποικιλοτρόπως τους Έλληνες καλλιτέχνες, η παρουσία ενός πρωτότυπου μιούζικαλ ξεχωρίζει ανάμεσα στα πλέον αναπάντεχα δημιουργήματα. Δεδομένου ότι δεν παίζουμε το είδος στα δάχτυλα, το εγχείρημα του γνωστού μουσικού διδύμου είναι αξιέπαινο και, με την ευκαιρία, θα πρέπει να επαινεθεί και το Εθνικό Θέατρο που προσφέρει τις συνθήκες για να ευδοκιμήσουν τέτοιες δουλειές. Η «Απλή μετάβαση» έχει τη συνταγή «για να αρέσει»: έχει χιούμορ, έχει συγκίνηση (κυρίως αυτή), έχει «αλήθεια», καθώς αποτυπώνει την πίκρα του ματαιωμένου νέου ανθρώπου που αγαπάει μεν τη χώρα του, αλλά έχει απηυδήσει μαζί της. Η μουσική και τα τραγούδια δυναμιτίζουν τη σκηνή και αγγίζουν το συναίσθημα, η δραματουργική ιδέα να χτιστεί η υπόθεση πάνω σε διαφορετικές προσωπικές ιστορίες είναι εύστοχη και κάποιες σκηνές είναι αληθινά απολαυστικές χάρη στην περιπαικτική τους ματιά για το τι εστί «σύγχρονη Ελλάδα».

Απλή μετάβαση - εικόνα 1

Από την άλλη, το εγχείρημα δεν αποφεύγει τα ολισθήματα προς την κοινοτοπία, τόσο όσον αφορά την υπόθεση και την τελική της έκβαση όσο και τη σκηνική του μεταφορά, που δεν μπορεί να διεκδικήσει εύσημα ευρηματικότητας: οι χορογραφίες (Αμάλια Μπένετ) συχνά είναι αμήχανες, ενώ η σκηνοθεσία του Μίνωα Θεοχάρη περιορίζεται –κι εγκλωβίζει το όλο θέαμα– σε ένα συνεχές πηγαινέλα των κιβωτίων που χρησιμοποιούνται πολλαπλά ως βασικό σκηνικό αντικείμενο.

Η επίγευση, πάντως, είναι θετική και αυτό οφείλεται στο ερμηνευτικό ensemble, που δίνεται με θέρμη στο εγχείρημα. Οι Μαρία Διακοπαναγιώτου, Μαρίζα Ρίζου, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Νίκος Λεκάκης, Χαρά Κεφαλά, Φοίβος Ριμένας και Νάνσυ Σιδέρη δίνουν σάρκα και οστά στους ήρωες, που θα μπορούσαν να είναι κάποιοι από εμάς.

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (ΝΕΑ ΣΚΗΝΗ «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ») Αγ. Κωνσταντίνου 22-24, Ομόνοια, 2105288170. Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Απλή μετάβαση

  • Μιούζικαλ
  • Διάρκεια: 120 '

Κυριακή πρωί, άνοιξη, στον Διεθνή Αερολιμένα "Ελευθέριος Βενιζέλος". Οκτώ πρόσωπα στην αίθουσα αναμονής του αεροδρομίου, αποφασισμένα να εγκαταλείψουν την Ελλάδα για ένα αβέβαιο μέλλον στην Αγγλία, μοιράζονται τις ιστορίες, τους φόβους και την ανασφάλειά τους. Η πτήση καθυστερεί και όλοι τους έχουν αρκετό χρόνο για να γνωριστούν, να εξομολογηθούν τις σκέψεις τους, να αναπολήσουν, να επανεξετάσουν την απόφαση τους. Νέοι άνθρωποι, ανασφαλείς φιγούρες, φοβισμένοι και θυμωμένοι. Ψάχνουν μια νέα επαγγελματική ευκαιρία ή απλώς κυνηγούν την επιβίωση. Ο καθένας τους μια ξεχωριστή ιστορία. Κοινός παρονομαστής η ελπίδα ενός καλύτερου αύριο και η νοσταλγία του χαμένου ονείρου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.