Master Class

4

Ένα έργο εμπνευσμένο από τη ζωή και την προσωπικότητα της ντίβας της όπερας Μαρίας Κάλλας δίνει το βήμα στη Μαρία Ναυπλιώτου για μια καθηλωτική ερμηνεία-κατάθεση ψυχής.

Master Class

Ένα έργο εμπνευσμένο από τη ζωή και την προσωπικότητα της ντίβας της όπερας Μαρίας Κάλλας δίνει το βήμα στη Μαρία Ναυπλιώτου για μια καθηλωτική ερμηνεία-κατάθεση ψυχής.

Master Class - εικόνα 1

Η αλήθεια είναι πως η Ναυπλιώτου δεν χρειαζόταν τη συγκεκριμένη παράσταση για να αποδείξει πόσο σπουδαία ηθοποιός είναι, εδώ όμως έχει όλο το πεδίο δικό της για να το επιβεβαιώσει. Αν και το έργο του Αμερικανού συγγραφέα δεν είναι μονόλογος, βασίζεται εξολοκλήρου στην πρωταγωνίστριά του, δηλαδή στην ηθοποιό που καλείται να ερμηνεύσει τη Μαρία Κάλλας. Ο ΜακΝάλι, ξεκινώντας από ένα πραγματικό γεγονός, τη σειρά μαθημάτων που παρέδωσε η σπουδαία σοπράνο σε σπουδαστές λυρικού θεάτρου στα τέλη της δεκαετίας του 1970, ανασύνθεσε για τη σκηνή ένα από αυτά τα μαθήματα, χρησιμοποιώντας το στην ουσία ως αφορμή για να επικεντρωθεί στην ηρωίδα, την επαγγελματία και τη γυναίκα Κάλλας. Έτσι η παρουσία της πρωταγωνίστριας είναι που δίνει τον τόνο και ορίζει το αποτέλεσμα.

Όσον αφορά λοιπόν το συγκεκριμένο αποτέλεσμα, η Μαρία Ναυπλιώτου έρχεται να ενσαρκώσει όλες τις κλισέ εκφράσεις που ακολουθούν μια σπουδαία ερμηνεία: «υποκριτικός άθλος», «ερμηνεία-σταθμός», «τέρας υποκριτικής» κ.ο.κ. Δίνεται ολόψυχα, με παράφορο αλλά αξιοσημείωτα ελεγχόμενο πάθος, συγκλονιστική συναισθηματική γκάμα και με μια ερμηνεία βγαλμένη μέσα από τα σπλάχνα της, σε αυτήν τη γυναίκα, που παρουσιάζεται μαζί νάρκισσος και ανασφαλής, κλονισμένη γυναίκα κι επηρμένη ντίβα, θηριώδης καλλιτέχνις κι ευάλωτη προσωπικότητα.

Master Class - εικόνα 2

Τα άλλα πρόσωπα του έργου, ο πιανίστας και οι τρεις σπουδαστές που έρχονται για ακρόαση, λειτουργούν περισσότερο ως εργαλεία για να προωθηθεί η δράση, για να προκύψει ο χείμαρρος από τις εξομολογήσεις, τις οδηγίες, τις νουθεσίες και τις αναμνήσεις που κατακλύζουν τη σκηνή. Το δόσιμο στην τέχνη της όπερας, ο συνεχής αγώνας και ο σκληρός ανταγωνισμός, το άγχος να κερδηθεί η εύνοια του κοινού, το ένθερμο πάθος σε αντιπαραβολή με την επιπόλαιη αντιμετώπιση των νέων τραγουδιστών εναλλάσσονται με τα επώδυνα προσωπικά βιώματα της ηρωίδας, που κορυφώνονται στις σπαρακτικές αναφορές στον Αριστοτέλη Ωνάση και τον αδικαίωτο έρωτα που έζησε μαζί του.

Master Class - εικόνα 3

Η σκηνοθεσία δίνει χώρο και δημιουργεί τις συνθήκες γι’ αυτήν τη σπουδαία ερμηνεία, ενώ αντιμετωπίζει έξυπνα και τη μουσική, καθώς δεν προχωράει σε υπέρμετρη χρήση της, αλλά την κρατάει για τα σημεία εκείνα που τροφοδοτούν και συνοδεύουν τα πιο συγκλονιστικά από τα φλας μπακ στα οποία ανατρέχει η ηρωίδα. Σε δεύτερο επίπεδο, είναι επαινετή η επιθυμία του Παπασπηλιόπουλου να μην αφήσει τους υπόλοιπους ρόλους στο ημίφως και να διαρρήξει το «βαρύ» κλίμα της παράστασης με κωμικούς τόνους.

Δίπλα όμως στις ωραίες, ευαίσθητες παρουσίες των Πέτρου Μπούρα (πιανίστας) και Νικόλα Μαραζιώτη (τενόρος) ξενίζει η φαρσική, σχεδόν γκροτέσκα αντιμετώπιση των δύο σπουδαστριών, ειδικά της δεύτερης (Βάσια Ζαχαροπούλου, Λητώ Μεσσήνη), ενώ και το «αβαντάζ» που δίνεται στον μικρό ρόλο του βοηθού σκηνής (Βαγγέλης Δαούσης), αν και ξεκινάει ωραία, ξεφεύγει κάπως από το μέτρο. Διακριτικότατη η παρουσία του σκηνικού (Όλγα Μπρούμα) και των φωτισμών (Νίκος Βλασόπουλος), υποχωρούν στο εκτόπισμα της ηθοποιού, η οποία λάμπει στο κοστούμι του Βασίλη Ζούλια.

ΜΙΚΡΟ ΧΟΡΝ Αμερικής 10, Κολωνάκι, 2118005141. Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Master Class

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 105 '

Ένας μονόλογος-πρόκληση για κάθε ηθοποιό αυτός της Μαρίας Κάλλας, αυτοβιογραφικός, αποκαλυπτικός για τα μυστικά της όπερας και της μεγάλης ντίβας, βασισμένος στο σεμινάριο που δίδαξε στη Μουσική Σχολή Τζούλιαρντ της Νέας Υόρκης το 1970.

Μικρό Χορν

Αμερικής 10

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Διαχρονικοί σατιρικοί "Ήρωες best off"

Οι "Ήρωες best off" είναι ένα μωσαϊκό χαρακτήρων που έπλασε η σκηνοθέτρια και συγγραφέας Ελένη Γκασούκα και περιμένουν να τους γνωρίσετε στο Θέατρο Ψυρρή.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/11/2024

"Tank / Όλη νύχτα εδώ": Συνεχίζεται η παράσταση για το Πολυτεχνείο

Στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν παίζεται για λίγο ακόμα η παράσταση της ομάδας RMS MATAROA σε σκηνοθεσία του Μάνου Βαβαδάκη.

Νέες φωτογραφίες από την παράσταση "ΛΑΒ" (Luv)

Ο Ηλίας Βαλάσης, η Ελισάβετ Μουτάφη και ο Γιώργος Πυρπασόπουλος πρωταγωνιστούν στο "ΛΑΒ" (Luv), τη βραβευμένη κωμωδία του Μάρεϊ Σίσγκαλ, που χαρίζει άφθονο και πηγαίο γέλιο.

Θεατρικό ταξίδι στη "Λαπωνία"

Μια απίστευτη κωμωδία που μας ταξιδεύει στη "Λαπωνία" και συνδέει το χιούμορ με το κοινωνικό σχόλιο περιμένουμε να δούμε από τον Νικορέστη Χανιωτάκη με πρωταγωνιστές τους Μελέτη Ηλία, Βίβιαν Κοντομάρη, Βάσω Λασκαράκη και Σπύρο Τσεκούρα. Μάθετε περισσότερα.

"Prima facie": Η Λένα Παπαληγούρα στις πρώτες φωτογραφίες του έργου - φαινόμενο στο Πορεία

Δείτε τα πρώτα στιγμιότυπα από την θεατρική παράσταση του συγκλονιστικού έργου της Σούζι Μίλερ που έκανε ένα πολύ δυναμικο ξεκίνημα και συνεχίζει.

"Το παλτό" του Νικολάι Γκόγκολ: Για 7η χρονιά επιστρέφει η παράσταση του σπαρακτικού, γλυκόπικρου έργου

Ο Θοδωρής Γκόγκος συνεχίζει για ακόμα μια σεζόν την πορεία του στο θέατρο Αργώ με τον εμβληματικό μονόλογο της ρώσικης λογοτεχνίας.

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".