Το δαχτυλίδι της μάνας

4

Θα μπορούσε να εντοπίσει κάποιος τον κίνδυνο να γίνει «μόδα» η σκηνική απόδοση των έργων πάνω σε ένα μουσικό τέμπο, όμως θα αδικήσει έτσι μια παράσταση ολοκληρωμένης σύλληψης κι εκρηκτικής εκτέλεσης.

Το δαχτυλίδι της μάνας

Θα μπορούσε να εντοπίσει κάποιος τον κίνδυνο να γίνει «μόδα» η σκηνική απόδοση των έργων πάνω σε ένα μουσικό τέμπο, όμως θα αδικήσει έτσι μια παράσταση ολοκληρωμένης σύλληψης κι εκρηκτικής εκτέλεσης.

Το δαχτυλίδι της μάνας - εικόνα 1

Η δουλειά των C for Circus δεν φέρνει κάτι καινούργιο, όμως είναι ωραίο να βλέπεις νέους καλλιτέχνες να γοητεύονται και να δίνουν πνοή σε «παλιά» έργα, ειδικά καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα ευτυχές παράδειγμα. Παρά τη στατικότητα που φαίνεται να καραδοκεί με τους ηθοποιούς παραταγμένους πάνω στην ξύλινη δοκό, η παράσταση σε αρπάζει από το πρώτο λεπτό χάρη στο ρυθμό και στην ενέργεια που επιβάλλουν η μουσική και η ανάγνωση του κειμένου σαν παρτιτούρα, ενώ σταδιακά αποκαλύπτει μια δράση γεμάτη χυμούς, θεατρικότητα ακόμη και κίνηση παρά τον περιορισμένο χώρο.

Εκκίνησή της η ιστορία που εμπνεύστηκε ο Καμπύσης –ως αφιέρωμα στον ποιητή Κώστα Κρυστάλλη–, στην οποία οι τελευταίες στιγμές ενός άρρωστου νέου μπλέκονται με νεράιδες, απάτητες κορυφές βουνών, δαχτυλίδια με μαγικές δυνάμεις, χριστουγεννιάτικα έθιμα και άλλα στοιχεία της λαϊκής παράδοσης.

Το δαχτυλίδι της μάνας - εικόνα 2

Η παράσταση αναδεικνύει το εναργές, πλούσιο γλωσσικό ιδίωμα του έργου και αναπαριστά εκρηκτικά, με φαντασία, ωραίες σκηνικές κι ενδυματολογικές λύσεις –και αρκετά καλή δραματουργική δομή, μόνο ανά σημεία θολή– την ιστορία. Η ομάδα των καλά ασκημένων ηθοποιών, τόσο σωματικά όσο και φωνητικά (Π. Γαβρέλας, Χρ. Κοτταράκου, Αθ. Κουρκάκη, Ειρ. Μακρή, Ν. Παπαδομιχελάκης, Ν. Ρουστάνη, Σπ. Χατζηαγγελάκης), χρησιμοποιώντας πότε τεχνικές του αφηγηματικού θεάτρου, πότε στοιχεία αυτοσχεδιασμού, πότε εξωκειμενικές προσθήκες (με πιο επιτυχημένες τα λόγια του Λειβαδίτη, του Σεφέρη και του Μίσσιου για τον έρωτα και πιο αμήχανες τα δικά τους σχόλια), κατορθώνει μια συγκινητική δημιουργία πάνω στο δίπολο: έρωτας - θάνατος.

TEMPUS VERUM - ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ Ιάκχου 19, Γκάζι, 2103425170. Διάρκεια: 80΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Το δαχτυλίδι της μάνας

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Η ομάδα, θέλοντας να ξορκίσει την πίκρα του θανάτου, στήνει μια τελετή αποχαιρετισμού, σε ένα έργο που εκτυλίσσεται στην ελληνική ύπαιθρο και παρακολουθεί τις τελευταίες στιγμές ενός 17χρονου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ικέτιδες": Sold out Επίδαυρος και έναρξη προπώλησης για Λυκαβηττό

Παρασκευή 23 Αυγούστου και Σάββατο 24 Αυγούστου θα παιχτούν οι "Ικέτιδες" στην Επίδαυρο κι όπως μαθαίνουμε έχουν μείνει ελάχιστα εισιτήρια. Λόγω της ζήτησης ανοίγει και η προπώληση του Λυκαβηττού. Μάθετε περισσότερα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
14/08/2024

Πέντε κωμωδίες για τον Δεκαπενταύγουστο

Η κωμωδία έχει ευεργετικές ιδιότητες. Αν μείνατε Αθήνα την εβδομάδα του Δεκαπενταύγουστου και θέλετε να γελάσετε και να περάσετε καλά υπάρχουν πέντε κωμωδίες που υπόσχονται βραδιές χαλάρωσης και γέλιου.

Ακρόαση ηθοποιών στο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας

Άντρες και γυναίκες ηθοποιούς αναζητά το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Πάτρας για τις νέες του παραγωγές. Προλαβαίνετε να στείλετε βιογραφικό μέχρι την Τρίτη 20 Αυγούστου.

Η μουσικός Κατερίνα Φωτεινάκη τραβά ένα ταρώ για το μέλλον

Μιλήσαμε με την καλλιτεχνική διευθύντρια και μία από τις μουσικούς της παράστασης "Ταρώ του Οδυσσέα" που θα παιχτεί στη Μήλο σε σκηνοθεσία Αγλαΐας Παππά, στο πλαίσιο του "Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός".

Τέσσερις γυναίκες του πενταγράμμου εμφανίζονται στο θέατρο

Η Ελένη Τσαλιγοπούλου, η Κορίνα Λεγάκη, η Μαρίνα Σάττι και η Nalyssa Green, τέσσερις γοητευτικές προσωπικότητες του πενταγράμμου εμφανίζονται σε θεατρικές παραστάσεις αυτή την περίοδο.

Ο Κιάνου Ριβς κάνει το ντεμπούτο του στο Μπρόντγουεϊ

Ο γνωστός ηθοποιός με καριέρα στο σινεμά σε πολλές επιτυχημένες ταινίες δράσης και επιστημονικής φαντασίας θα πρωταγωνιστήσει το φθινόπωρο του 2025 σε μια όχι και τόσο αναμενόμενη θεατρική επιλογή.