Ράφτης κυριών

2,5

Φιλότιμο εγχείρημα με μερικές καλές ιδέες και εκτελεσμένο με κέφι, που όμως πέφτει στα συνήθη σφάλματα όσον αφορά στην απόδοση του φαρσικού είδους

Ράφτης κυριών

Φιλότιμο εγχείρημα με μερικές καλές ιδέες και εκτελεσμένο με κέφι, που όμως πέφτει στα συνήθη σφάλματα όσον αφορά στην απόδοση του φαρσικού είδους

Ράφτης κυριών - εικόνα 1

Χαριτωμένο, ευφρόσυνο και εύπεπτο, το είδος της φαρσοκωμωδίας έχει διανύσει μεγαλύτερη του ενός αιώνα σκηνική διαδρομή. Τα έργα της αφορούν κυρίως ιστορίες απιστίας ή κάθε λογής απάτης που περιπλέκονται σε ένα κουβάρι παρεξηγήσεων και μπερδεμάτων, έως ότου επέλθει το «τέλος καλό, όλα καλά», χωρίς καμία απώλεια για απατούντες και απατημένους. Το ενδιαφέρον της δεν οφείλεται στο ιδεολογικό της βάρος, αλλά στα άκρως θεατρικά χαρακτηριστικά της, ειδικά όταν συνυπάρχουν στα καλά δείγματα του είδους: κωμικότητα, πρόσωπα στα όρια της καρικατούρας, συνεχείς ανατροπές, ρυθμός. Αυτό είναι το οπλοστάσιό της, που μπορεί να αποτελέσει μάλιστα πεδίον δόξης λαμπρό για σκηνοθετικές και ερμηνευτικές δοκιμές και «πειράγματα».

Αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά, όμως, είναι που αποδεικνύονται συχνά επιζήμιοι σύμβουλοι και οι σύγχρονες παραστάσεις εγκλωβίζονται σε ένα στιλ παρερμηνείας που τείνει να αποτελέσει κοινό τόπο: φωνές και εντάσεις στην προσπάθεια να κατακτηθεί ο ρυθμός, υπέρμετρη σκηνοθεσία και πλήθος ευρημάτων, σχετικά και άσχετα με το έργο, που καταλήγουν να το καπελώσουν, ευκολίες στην απόδοση των ρόλων, ίσως και μια αφ’ υψηλού θεώρηση πως το είδος θέλει πολλή «εξωτερική βοήθεια».

Ράφτης κυριών - εικόνα 2

Η παράσταση του «Ράφτη κυριών» που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Μυλωνάς, μια τυπική φάρσα συζυγικής απιστίας, πέφτει στα παραπάνω σφάλματα. Αν και η έναρξη είναι υποσχόμενη, με όλο το θίασο επί σκηνής να επιδίδεται σε χορευτικές φιγούρες παίζοντας με τον ρυθμό και το ύφος, και ακολουθεί μια σκηνή δοσμένη χαριτωμένα με γαλλικές φράσεις και λέξεις, προδιαθέτοντας πως κάτι ωραίο θα δούμε, εντέλει η παράσταση ούτε κάποια πρόταση καταθέτει αλλά ούτε και το έργο αναδεικνύει. Το κυριότερο πρόβλημα είναι η εντύπωση πως η σκηνοθεσία -και ακολούθως οι ηθοποιοί- παρωδεί τους τύπους που έχει δημιουργήσει αντί να τους υπερασπίζεται. Έτσι ακόμη και οι καλές ιδέες χαντακώνονται (η πεθερά που αποδίδεται ως Κρουέλα ντε Βιλ ή ο μονίμως τσαντισμένος μπάτλερ), κάποιοι ρόλοι αποδίδονται αναμενόμενα (η ερωμένη και η σύζυγος παίζουν τις γλυκανάλατες «γατούλες»), ενώ άλλοι υπερφορτώνονται με αδικαιολόγητα ευρήματα (όπως η πελάτισσα που παίζει εσκεμμένα ως κακή τραγωδός την Κασσάνδρα).

Έπειτα, επικρατούν σταδιακά η ευκολία των ανεβασμένων τόνων σε φωνή και κίνηση και η έλλειψη μέτρου και ισορροπιών, που ακυρώνουν κάθε αίσθηση λεπτότητας (η οποία, όμως, δεν λείπει από το φαρσικό είδος), ξεχειλώνουν τον ρυθμό και αλλοιώνουν τη σπιρτάδα του έργου. Οι ηθοποιοί εγκλωβίζονται σε ένα αμετάβλητο και, κυρίως, εξωτερικό ερμηνευτικό ύφος, που εντέλει ζημιώνει ακόμη και τις καλές ερμηνείες. Το απλό, λειτουργικό σκηνικό με τις μετακινούμενες πόρτες βοηθάει τη δράση (Αμαλία Αντώνη), ενώ τα κοστούμια (Μiltos), με ελάχιστες εξαιρέσεις, προσθέτουν στην ωραία όψη.

ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ, Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, 2105232097. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ράφτης κυριών

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Κλασική φαρσοκωμωδία γεμάτη ίντριγκες, συζυγικές απιστίες και διασκεδαστικές ανατροπές που δεν έχουν τέλος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber