Άμλετ

3

Καλές στιγμές αλλά και αδυναμίες, σε μια παράσταση που επιβεβαιώνει το δημοφιλή χαρακτήρα του έργου καθώς και τις δυσκολίες της αναμέτρησης μαζί του.

Άμλετ

Κάθε φορά που ανεβαίνει ο «Άμλετ» το ερώτημα είναι ποιος θα είναι ο προσανατολισμός της παράστασης. Καθώς μιλάμε για ένα έργο τεράστιου ιδεολογικού εύρους και πολλαπλών επιπέδων –φιλοσοφικών, πολιτικών, υπαρξιακών, ψυχαναλυτικών–, είναι μάλλον αδύνατο να το μεταχειριστεί κάποιος στην πληρότητά του. Παρά το τραγικό ή το ποιητικό μεγαλείο, πάντως, παραμένει ένα έργο που στον πυρήνα του πυροδοτείται από ένα δημοφιλή λαϊκό μύθο. Ο Λεβάν Τσουλάτζε επικεντρώνεται στη δύναμη της ιστορίας και διαβάζει το έργο περισσότερο ως οικογενειακό δράμα παρά ως ποιητική ή πολιτική τραγωδία. Χαρακτηριστικά, π.χ., η παράσταση δεν ξεκινάει με τη σκηνή του φαντάσματος, αλλά με τη γαμήλια δεξίωση Γερτρούδης και Κλαύδιου, εισάγοντας τους θεατές αμέσως στο πρόβλημα που βασανίζει τον Άμλετ. Χάρη στη λιτή (αν και σε σημεία πεζή) μετάφραση και στη δραματουργία, η ιστορία κατεβαίνει με άνεση στην πλατεία, σε μια πολύ εύρυθμη εκδοχή.

Κέντρο βάρους είναι ο σάπιος, υπό κατάρρευση οίκος εντός του οποίου συγκεντρώνεται η δράση (σκηνικά: Σταύρος Λίτινας), όπου και κλείνονται ερμητικά οι αντικρουόμενοι πόλοι του έργου. Η σκηνοθετική ανάγνωση περιορίζει την ερμηνευτική δυναμική, καθώς μοιάζει να παρουσιάζει μια ιδιωτική ιστορία χωρίς ευρύτερη προοπτική, στη γραμμή που ακολουθεί όμως αποζημιώνει με ωραίες σκηνικές ιδέες, όπως η δράση on και off stage, η απόδοση της «τρέλας» του Άμλετ, η αυτοκτονία της Οφηλίας, η θεατρική παρουσία του Ηθοποιού κ.λπ. Είναι επίσης ενδιαφέρουσα η συνεχής παρουσία του κωμικού διδύμου Δ. Καπετανάκος - Δ. Διακοσάββας, που λειτουργεί ως ένα απολύτως γειωμένο αντίπαλον δέος μέσα σε ένα σύμπαν υπερβατικών παθών.

Άμλετ - εικόνα 1

Από τους ηθοποιούς, η Ιωάννα Παππά ερμηνεύει ώριμα την Οφηλία και σε καίριες σκηνές συμβάλλει στο να αποκτήσει η παράσταση ποιητικό μέγεθος. Ωραίος είναι και ο τρόπος με τον οποίο η σκηνοθεσία καταδεικνύει την πατρική εξουσία επάνω της, με τον Θοδωρή Κατσαφάδο να αποδεικνύει τη σκηνική του άνεση, αλλά καθιστώντας μάλλον συμπαθητικό τον Πολώνιο. Ο Άρης Λεμπεσόπουλος υποδύεται με μανιέρα, αλλά εύστοχα μέσα στο πλαίσιο του αστικού δράματος τον Κλαύδιο (η σκηνή της προσευχής είναι από τις ωραιότερες της παράστασης), ενώ η Γερτρούδη της Πέμης Ζούνη παραμένει αδιευκρίνιστη.

Ο Τάσος Ιορδανίδης (Άμλετ) είναι μετρημένος κι εσωτερικός, χρειάζονται μόνο καλύτερο έλεγχο οι εξάρσεις του, ενώ οι σκηνές του με την Παππά και τον Ιάσονα Παπαματθαίου (Οράτιος) είναι από τις πιο δουλεμένες της παράστασης. Αυτό που αδικεί το εγχείρημα τελικά δεν είναι ο ερμηνευτικός περιορισμός, αλλά η επίμονη προσπάθεια του σκηνοθέτη να δημιουργήσει ατμόσφαιρες και να εντυπωσιάσει κάνοντας κατάχρηση φωτιστικών εφέ, υποβλητικής μουσικής, καπνών κ.λπ. Ο εκμοντερνισμός της όψης δεν ενοχλεί, δημιουργείται ωστόσο ανακολουθία όταν σε μια παράσταση όπου έχουν ήδη εμφανιστεί σύγχρονα όπλα (και τσιγάρα, και mp3), λαμβάνει χώρα μια ξιφομαχία.

ΑΝΕΣΙΣ Λεωφ. Κηφισιάς 14, ­Αμπελόκηποι, 2107488881. Διάρκεια: 150΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Άμλετ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 150 '

Η παράσταση επικεντρώνεται στη δύναμη της σαιξπηρικής ιστορίας που πραγματεύεται διαχρονικά ζητήματα σχετικά με την πολιτική, την εξουσία και την ηθική και την κατεβάζει με άνεση στην πλατεία σε μια πολύ εύρυθμη σκηνική εκδοχή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Χριστούγεννα με Παπαδιαμάντη: Ο Θανάσης Σαράντος επιστρέφει με τον "Αμερικάνο"

Τέσσερις παραστάσεις στο Θέατρο Ροές σας περιμένουν για να ταξιδέψετε με το αριστουργηματικό έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, "Ο Αμερικάνος", σε ερμηνεία Θανάση Σαράντου. Αξιοποιήστε την ειδική τιμή προπώλησης €10 για όλες τις παραστάσεις έως τις 28 Δεκεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
12/12/2025

"Καραμέλες Ούζου": "Δοκιμάστε" την σπαρταριστή κωμωδία μυστηρίου με το ανατρεπτικό φινάλε!

Το έργο του Γιάννη Γαλανόπουλου, με τον Σταύρο Νικολαΐδη και τον Βασίλη Κούκουρα, γεμίζει γέλιο τα Δευτερότριτά μας στο Από Μηχανής Θέατρο.

6 κωμωδίες που δεν πρέπει να χάσετε

Από τον κλασικό Μολιέρο ως το ελληνικό θέατρο του 21ου αι., αυτές οι κωμωδίες δεν προσφέρουν μόνο ανάλαφρες στιγμές αλλά και την απόδειξη πως το χιούμορ είναι ο καλύτερος τρόπος για να ειπωθούν τα πιο σοβαρά πράγματα.

Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match"

Η Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match" είναι μια ιδανική ευκαιρία να ζήσουμε μια σύγχρονη, ανατρεπτική κωμωδία που μιλά για τον έρωτα, την τεχνολογία και τη δύναμη της ανθρώπινης σύνδεσης.

"Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας": Η ιστορία μιας νεαρής που αγωνίζεται να αμφισβητήσει το άδικο

Η ελληνική θεατρική σκηνή υποδέχεται για πρώτη φορά το "Le Consentement" της Vanessa Springora. Με τίτλο "Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας" και σκηνοθεσία Ειρήνης Λαμπρινοπούλου, η παράσταση φωτίζει εξουσία, ευαλωτότητα και τα όρια της συναίνεσης μέσα από ζωντανή αφήγηση και μουσική.

Ποια είναι τα κορίτσια που έρχονται "Με δύναμη από την Κηφισιά" στον Σταθμό;

Ποιοι είναι οι τέσσερις γυναίκες πίσω από τις ιστορίες, τα πάθη και τα μυστικά της Κηφισιάς; Στο "Με δύναμη από την Κηφισιά" του Δημήτρη Κεχαΐδη, οι ηθοποιοί μοιράζονται πώς οι ρόλοι τους έγιναν προσωπική υπόθεση, ανακαλύπτοντας μέσα από τις ηρωίδες τις δικές τους αλήθειες και αδυναμίες.

Ακύλλας Καραζήσης: "Τα ‘Χρόνια’ της Ανί Ερνό λένε αυτά που δεν αρθρώνονται"

Με αφορμή το πρώτο ανέβασμα του εμβληματικού μυθιστορήματος "Τα χρόνια" της νομπελίστριας Ανί Ερνό, μιλήσαμε με τον Ακύλλα Καραζήση για τη θεατρική παράσταση στο θέατρο Θησείον, το "Όταν έκλαψε ο Νίτσε" και την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.