Ρωμαίος και Ιουλιέτα

3,5

Μια πολύ ενδιαφέρουσα –και σαφέστατα απολαυστική– εκδοχή του κλασικού σαιξπηρικού δράματος, με πολύ καλά στοιχεία σε κάθε επίπεδο, σκηνοθετημένη με μαεστρία από τον Δημήτρη Λιγνάδη και με πρωταγωνιστές που μας καθήλωσαν.

Ρωμαίος και Ιουλιέτα

Μια πολύ ενδιαφέρουσα –και σαφέστατα απολαυστική– εκδοχή του κλασικού σαιξπηρικού δράματος, με πολύ καλά στοιχεία σε κάθε επίπεδο, σκηνοθετημένη με μαεστρία από τον Δημήτρη Λιγνάδη και με πρωταγωνιστές που μας καθήλωσαν.

Ρωμαίος και Ιουλιέτα - εικόνα 1

«Λυπητερά θα ’ναι τα λόγια που θα πούμε / και θα ’ρθουν μέρες φωτεινές, θα δούμε αιθρίες / μα εδώ στον κόσμο που βρεθήκαμε να ζούμε / όσες κι αν λέμε πονεμένες ιστορίες / σαν της γλυκιάς Ιουλιέτας δεν είν’ άλλη / και του Ρωμαίου, με πίκρα, πιο μεγάλη». Δύο ώρες κι ένα τέταρτο πιο πριν έχει ξεκινήσει η «πιο θλιβερή (ερωτική) ιστορία», που περιγράφει τη μοίρα των πιο διάσημων star-crossed lovers με τρόπο που εντυπωσιάζει και καθηλώνει: μέσα από ένα υποβλητικό –και σχεδόν εφιαλτικό– dark industrial σκηνικό, με ανάλογη μουσική υπόκρουση. Έτσι αρχίζει να ξετυλίγεται το κλασικό σαιξπηρικό δράμα με τρόπο που φέρνει το story στις μέρες μας, με το παράλογο μίσος και τον πόλεμο να κυριαρχούν.

Οι Καπουλέτοι και οι Μοντέγοι εδώ δεν είναι παρά εγκληματικές συμμορίες­ προορισμένες να αλληλοεξοντωθούν, φυσιογνωμίες θανάτου ντυμένες στα μαύρα. Το μόνο χρώμα μέσα σε αυτό το απόλυτα ζοφερό, μοντέρνο –αλλά καθαρά μεσαιωνικό– τοπίο φέρνουν οι δύο νέοι, δύο φρέσκα πρόσωπα που ερωτεύονται και μας αιχμαλωτίζουν στη συνέχεια με το παίξιμό τους: με τον τρόπο τους να βγάζουν το ερωτικό πάθος ακόμη και μέσα από την απλότητα της έκφρασής τους, την καθαρότητα του προσώπου και του βλέμματός τους. Πόσο μάλλον από την άνεση της νεανικής ομορφιάς, της σωματικής διάπλασης και της κίνησής τους. Ο Γιάννης Τσουμαράκης και η Δανάη Βασιλοπούλου, έφηβοι και οι δύο, είναι η καλύτερη επιλογή γι’ αυτόν τον Ρωμαίο και αυτήν την Ιουλιέτα.

Ρωμαίος και Ιουλιέτα - εικόνα 2

Όμως οι καλές –ή οι καλύτερες– επιλογές δεν σταματούν εδώ. Ο Δημήτρης Λιγνάδης έχει χειριστεί το δημοφιλές δράμα με πραγματικά δημιουργικό τρόπο σε κάθε επίπεδο, βάζοντας χαρακτηριστικές πινελιές που δεν ανατρέπουν την κλασική του δόμηση, αλλά αντίθετα την προβάλλουν πιο ουσιαστικά –και με μεγαλύτερο ενδιαφέρον– στο σήμερα. Και μόνο η επιλογή των νεαρών πρωταγωνιστών ή του θαυμάσιου ηθοποιού Στάθη Ψάλτη στο ρόλο της… παραμάνας της Ιουλιέτας θα αρκούσαν για να χαρακτηρίσουν την ποιότητα αυτής της δουλειάς του. Δουλειά που χαρακτηρίζεται επίσης από την άψογη ποιητική απόδοση του Διονύση Καψάλη –στην οποία εντάσσονται ευφυώς κομμάτια από τον «Μεγάλο Ερωτικό» ή το «Μονόγραμμα»– τα επιτυχημένα σκηνικά και κοστούμια του Απόλλωνα Παπαθεοχάρη, την κινησιολογία της Πωλίν Ούγκε, τη θαυμάσια μουσική (κι επιμέλεια) του Γιάννη Χριστοδουλόπουλου.

Οι υπόλοιπες ερμηνείες, του «σοφού πότη» πατέρα Λαυρέντιου (Δημήτρης Πιατάς), της «φλερτάροντας με την υστερία» μητέρας της Ιουλιέτας (Ελισάβετ Μουτάφη), του εκφραστικά φοβιστερού πρίγκιπα της Βερόνας (Δημήτρης Λιγνάδης) και όλων των άλλων φτιάχνουν μιαν απόλυτα απολαυστική παράσταση, με έντεχνα εμβόλιμες αναφορές σε μια μεγάλη γκάμα ειδών: από τη soap opera μέχρι το σύγχρονο goth terror.


PANTHEON THEATER Πειραιώς 166, Ταύρος, 2103471111. Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ρωμαίος και Ιουλιέτα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Δύο έφηβοι ηθοποιοί, οι οποίοι βρίσκονται περίπου στην ίδια ηλικία με τους ήρωες του Σαίξπηρ, ερμηνεύουν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους στην περίφημη ερωτική τραγωδία της νιότης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τι σχεδιάζει το Υπουργείο Πολιτισμού για το βιομηχανικό συγκρότημα της Πειραιώς 260;

Ολοκληρώθηκε η στρατηγική μελέτη για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του Βιομηχανικού Συγκροτήματος Ε.Β.Μ.Ε. Α.Ε. (πρώην Τσαούσογλου), επί της Πειραιώς 260.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/07/2024

Φεστιβάλ Αθηνών: Οκτώ παραστάσεις με ελληνική υπογραφή φιγουράρουν στην πλατφόρμα εξωστρέφειας "grape"

Η Greek Agora of Performance επιστρέφει για δεύτερη χρονιά για να παρουσιάσει ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η σύγχρονη ελληνική δημιουργία του θεάτρου και του χορού.

Την ερχόμενη σεζόν υποδεχόμαστε το νέο Θέατρο Ψυρρή

Νέα προσθήκη αναμένεται στον θεατρικό χάρτη της Αθήνας με τη νέα χειμερινή σεζόν και η έναρξη θα γίνει με επιτυχημένη παράσταση-έκπληξη, που επιστρέφει ανανεωμένη ύστερα από χρόνια.

"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.