Το κενό αυτοπροσώπως

3

Πρωτότυπο μεσοαστικό νεο-μπουλβάρ, γραμμένο εν θερμώ, με φόντο τον Αύγουστο του ’15, θέλει τους Δάνη Κατρανίδη, Παναγιώτα Βλαντή και δύο νεότερους ηθοποιούς στους ιλαροτραγικούς ρόλους των υπαιτίων και των γόνων της κρίσης.

Το κενό αυτοπροσώπως

Πρωτότυπο μεσοαστικό νεο-μπουλβάρ, γραμμένο εν θερμώ, με φόντο τον Αύγουστο του ’15, θέλει τους Δάνη Κατρανίδη, Παναγιώτα Βλαντή και δύο νεότερους ηθοποιούς στους ιλαροτραγικούς ρόλους των υπαιτίων και των γόνων της κρίσης.

Το κενό αυτοπροσώπως - εικόνα 1

Ήδη από το «Απόψε τρώμε στης Ιοκάστης» (2008), ο Άκης Δήμου σατιρίζει οικεία ήθη και παθογένειες, επιτρέποντας στο ευτράπελο και την απιθανότητα να τα εμβολίσουν προς το κωμικό. Στο τωρινό έργο του δίνει τον υπότιτλο «μια κωμωδία για την ήττα» και εκθέτει τέσσερα πρόσωπα-πειραματόζωα της κρίσης, σε ένα αθηναϊκό διαμέρισμα, με φόντο τον Αύγουστο του ’15. Τα «ναι» και τα «όχι», τα άδεια ATM και οι αντιμνημονιακές πορείες γίνονται από τον Κωνσταντίνο Ρήγο το video-background της εύρυθμης παράστασής του. Με έξυπνες ατάκες και πρωτότυπες δραματουργικές συνθήκες αλλά και με μια αδυναμία διείσδυσης στον πυρήνα των θεματικών του, ο Δήμου γράφει εν θερμώ, εν μέσω του καλοκαιριού της δυσαρέσκειάς μας, ένα ιλαροτραγικό μεσοαστικό νεο-μπουλβάρ που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα αντίστοιχα, σύγχρονα γαλλικά^ τουναντίον, είναι πολύ πιο πρωτότυπο, λόγου χάρη, από το «Για όνομα…» ή από εκείνα του Φλοριάν Ζελέρ.

Το κενό αυτοπροσώπως - εικόνα 2

Ένα drug show στη Μαδρίτη, την Πρωτοχρονιά του ’14, μπλέκεται με την ιστορία ενός παιδιού αγνώστου πατρός, μια… φονική γραβάτα με ένα ερωτικό τρίο του ’93 και το τηλεφώνημα ενός ογκολόγου με ένα δείπνο με τηγανητά χέλια. Το κωμικό προκύπτει αναπόφευκτα, αλλά το γέλιο δεν ρέει αβίαστα. Η αίσθηση της ματαίωσης –ατομικής και συλλογικής– σκοτεινιάζει τα πάντα. Ο Δάνης Κατρανίδης και η Παναγιώτα Βλαντή εύστοχα ερμηνεύουν, αντίστοιχα, τον «βολεμένο» κριτικό θεάτρου και τη σνομπ σχεδιάστρια μόδας. Δίπλα τους, πειστικοί είναι οι Σίσσυ Τουμάση ως νεαρή «βοηθός» και ο Κώστας Κουνέλλας ως γκέι τεκνό.

Όμως η σκηνοθεσία μάλλον δεν ενθάρρυνε τη μεταξύ τους χημεία, ούτε γράπωσε το αμφίσημο ύφος του έργου, ενώ κάποια προβλήματα παρουσιάζει και η άρθρωση του λόγου. Χρειαζόταν περισσότερη θέρμη, ζέση, πύκνωση καθώς και μια αίσθηση του αναπόδραστου να καθηλώνει τα δύο ζευγάρια – εκείνο της μεταπολίτευσης κι εκείνο του «πρώτη φορά Αριστερά». Ίσως η υπερδραστηριότητα (ταχυλογία, μούτες, ηχηρά γέλια, «σκόρπισμα» στη σκηνή) να είναι άσκοπη. Οι αντι-ήρωες του Άκη Δήμου δεν χρειάζεται να περιφέρονται. Μάλλον είναι πλασμένοι για να «λιώνουν» στους καναπέδες τους – και ο νοών νοείτο.

ΠΟΛΗ ΘΕΑΤΡΟ Φωκαίας 4 & Αριστοτέλους 87, Πλ. Βικτωρίας, 2111828900. Διάρκεια 90΄. Μέχρι 31/1.

Περισσότερες πληροφορίες

Το κενό αυτοπροσώπως

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Μια κωμωδία για την ήττα με τέσσερις αντιηρωικούς χαρακτήρες να μετεωρίζονται ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον με φόντο τον Αύγουστο του 2015

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber