Είναι η εξουσία μια διαστροφή; Ρητορικό το ερώτημα. Ζητάτε απόδειξη; Ιδού ο βίος ενός τέρατος, του κόμη Τσέντσι της Ρώμης του 16ου αιώνα. Σκύβοντας με επιστημονική επιμέλεια και καλλιτεχνική έμπνευση στο χρονικό του Σταντάλ και στο έργο του Αρτό που αφορούν τους Τσέντσι, η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης συνέγραψαν ένα μοντέρνο τετράπρακτο έργο, πυκνό και φλογερό, μια σύνθεση φωνών και ομολογιών που διατρέχεται από μια σαιξπηρική αύρα και μια διακειμενική εμμονή (από τον Καμί ως τον Ρεμπό). Τρεις ηθοποιοί –ένας ρολίστας του εξπρεσιονισμού, ο Μιλτιάδης Φιορέντζης, και οι νεότατες Ελεάνα Καυκαλά και Μαρία Προϊστάκη– υπηρετούν με αφοσίωση το τρίπτυχο στατικότητα, σωματικότητα και βίαιη ποιητικότητα.
Εντός ενός χρυσοποίκιλτου κάδρου, οι Τσέντσι θανατώνουν και θανατώνονται. Αθάνατο είναι μόνο το «κακό αίμα» που τρέχει στις φλέβες κάθε δομής κυριαρχίας και υποταγής. Εξαιρετική η σκηνογραφία-ενδυματολογία της Δήμητρας Λιάκουρα, όπως και οι φωτισμοί της Χριστίνας Θανάσουλα. Μόνη ένσταση; Το «κάδρο» μπορούσε κάποτε να σπάσει, θρυμματίζοντας μαζί του τον υποδόριο ακαδημαϊσμό του εγχειρήματος.
ΙΔΡΥΜΑ «ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ» Πειραιώς 206, Ταύρος, 2103418550. Διάρκεια: 80΄. Μέχρι τις 10/01/2016.
Περισσότερες πληροφορίες
Οικογένεια Τσέντσι
Εμπνευσμένη από τους «Τσέντσι» του Αρτό και του Σταντάλ, η πραγματική ιστορία της οικογένειας που συντάραξε τη Ρώμη του 16ου αιώνα με τα πάθη του ακόλαστου και αιμοδιψή κόμη Τσέντσι.