Η Μαρινέλλα συναντά τη Βέμπο

3,5

Μια παρά­σταση πολυπρόσωπη, πολυ­σύνθετη, φιλόδοξη, που αντλεί από την ανεξάντλητη μυθολογία της vintage ελλη­νικής μουσικής και καταφέρνει να μας ταξιδέψει...

Η Μαρινέλλα συναντά τη Βέμπο

Συνεχίζοντας μια παράδοση που έστησε και καλλιεργεί τα τελευταία χρόνια, το Θέατρο Μπάντμιντον υλοποιεί ένα «όνειρο»: τη συνάντηση της Μαρινέλλας με το διαχρονικό της είδωλο, τη Σοφία Βέμπο. Μια παρά­σταση πολυπρόσωπη, πολυ­σύνθετη, φιλόδοξη, που αντλεί από την ανεξάντλητη μυθολογία της vintage ελλη­νικής μουσικής και καταφέρνει να μας ταξιδέψει...

Η Μαρινέλλα συναντά τη Βέμπο - εικόνα 1

Πολύ σωστά η έμφαση δίνεται στην κεντρική ερμηνεία της Μαρινέλλας, καθώς κατά μία έννοια ο θεατής προσεγγίζει το μύθο της Σοφίας Βέμπο (κυρίως) μέσα από τα μάτια της. Από μικρή είχε όνειρο να γίνει Σοφία Βέμπο κι εδώ πραγματικά γίνεται χαρίζοντάς μας μία από τις μεστότερες ερμηνείες της καριέρας της. Τα όπλα του κλασικού μουσικού­ θεάτρου, δηλαδή η μουσική­ και ο χορός, η γενική stage performance και η θεατρική πλοκή αξιοποιούνται με ωραίο τρόπο­. Ο Λάμπρος Λιάβας έχει κάνει, με τη σοβαρότητα και την επιστημοσύνη που τον διακρίνει, την ιστορική μουσική έρευνα που απαιτείται για μια τέτοια παραγωγή, κρατώντας όμως το ιδιαίτερο touch του fan. Αίσθηση που εκ των πραγμάτων περνάει και στα κείμενα του Πέτρου Ζούλια. Ο Γιώργος Ζαχαρίου χειρίζεται με πραγματική μαεστρία τις μουσικές και ο Φωκάς Ευαγγελινός εφαρμόζει την expertise του με την πρέπουσα ευαισθησία – σε σημεία μάλιστα γίνεται σχεδόν ανεπαίσθητος. Έτσι το δημιουργικό team έχει τις προδιαγραφές που χρειάζονται από χέρι...

Η Μαρινέλλα συναντά τη Βέμπο - εικόνα 2

Οι ερμηνείες στους βασικούς ρόλους είναι εξαιρετικές. Ο Χρήστος Στέργιογλου δημιουργεί έναν σπουδαίο Μίμη Τραϊφόρο και ο Αντώνης «Παυλάρας» Λουδάρος για άλλη μία φορά μας πείθει ότι βρίσκεται πραγματικά στο στοιχείο του – όπως συμβαίνει σε όλες τις παραστάσεις που τον έχουμε απολαύσει τελευταία. Αυτοί οι δύο ρόλοι είναι που στηρίζουν όλη τη θεατρική πλοκή και αναδεικνύουν το status της Σοφίας Βέμπο/Μαρινέλλας.
Ένα status που επί σκηνής η Μαρινέλλα αποδίδει με σύνεση στο θεατρικό μέρος και με ωριμότητα στο μουσικό. Για την ακρίβεια, η τραγουδιστική ερμηνεία είναι απείρως μεστότερη από αυτήν που μας είχε δώσει δισκογραφικά η Μαρινέλλα πριν από 30 (και βάλε) έτη. Οι τρεις τους (Μαρινέλλα, Λουδάρος, Στέργιογλου) δίνουν μια ενδιαφέρουσα σκηνική ζωή σε ένα μύθο που είτε το θέλουμε είτε όχι παραμένει μύθος – ίσως υπερεκτιμημένος, καθώς σφραγίστηκε κυρίως από το έπος του ’40 και δεν θα μπορούσε να φτάσει σε ανάλογα ύψη ούτε νωρίτερα ούτε αργότερα.
Η συνολική παραγωγή είναι επα­γγελματικά άρτια και τα βασικά επιμέρους στοιχεία (σκηνοθεσία, σκηνογραφία, κοστούμια, φωτισμοί κ.λπ.) κινούνται στα επίπεδα­ που πρέπει ώστε ένας πολυπρόσωπος θίασος –too long to be mentioned– να δίνει μια πολύ καλή performance. Αυτό είναι πια μια από τις ποιότητες των ανθρώπων του συγκεκριμένου θεάτρου, που φροντίζουν ιδιαίτερα­ ώστε να υπάρχει το μέγιστο και βέλτιστο­ καλλιτεχνικό output. Με 50 memorable τραγούδια και μια αναδρομή στην καλλιτεχνική πορεία της Σοφίας Βέμπο από τη «χρυσή εποχή» της νεότητας, το θρυλικό έπος του ’40 και την Κατοχή μέχρι τον κοσμοπολιτισμό και το μεταπολεμικό θέατρο, με εμβόλιμες δόσεις δημώδους προσέγγισης τόσο χαρακτηριστικά δημοφιλείς στην καριέρα της, ο θεατής (ειδικά μιας κάποιας ηλικίας) απολαμβάνει μια παράσταση που τον καλύπτει από ποικίλες όψεις: νοσταλγικές, ιστορικές, καλλιτεχνικές και, βέβαια, ψυχαγωγικές. Μια παράσταση που μπορεί να μη συγκλονίζει στο σύνολό της, αλλά περιέχει πολλές στιγμές συγκίνησης.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Μαρινέλλα συναντά τη Βέμπο

  • Μουσικοθεατρική
  • Διάρκεια: 180 '

Μέσα από την πρόζα και τα τραγούδια ακολουθούμε την πορεία της φωνής-σύμβολο της Ελλάδας από τα πρώτα βήματα στην καταξίωση, από το έπος της Αλβανίας στην αποθέωσή της στο «Carnegie Hall» και από την Κατοχή στον Εμφύλιο και στο Πολυτεχνείο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Παράταση παραστάσεων για το "Μάθε με να φεύγω"

Το κουήρ μελόδραμα "Μάθε με να φεύγω" του Άκη Δήμου συνεχίζει να παίζεται σε ένα διαμέρισμα στην οδό Πολυκλείτου 21 στο Μοναστηράκι, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Σκουρλέτη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/11/2024

Τελευταίες παραστάσεις για το "Κάποια στιγμή θα μάθετε ποιος είμαι"

Αρχές Δεκεμβρίου ολοκληρώνονται οι παραστάσεις του έργου "Κάποια στιγμή θα μάθετε ποιος είμαι" του Θοδωρή Γκόνη με πρωταγωνίστρια τη Μυρτώ Αλικάκη.

Δικαστικά δράματα: Η μεγάλη θεατρική τάση με άφθονο σασπένς και αναπάντεχες ανατροπές

Όλο και περισσότερα έργα που εξετάζουν θέματα όπως η δικαιοσύνη, η ανισότητα, η διαφθορά και τα ανθρώπινα δικαιώματα ανεβαίνουν στις θεατρικές σκηνές. Πρόκειται για παραστάσεις με βαθιές κοινωνικές και ηθικές προεκτάσεις, οι οποίες φέτος συγκινούν και προβληματίζουν το θεατρόφιλο κοινό.

"Δύο γυναίκες χορεύουν" τώρα και σε βιβλίο

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κάπα το κείμενο του θεατρικού που βλέπουμε στο θέατρο Διάνα.

Το "Frankenstein & Eliza" μέσα από τον πρωταγωνιστή του Γιάννη Στάνκογλου

Με αφορμή τη συμμετοχή του στην παράσταση "Frankenstein & Eliza", ο Γιάννη Στάνκογλου, πρωταγωνιστής του έργου, μας μιλά για τις προκλήσεις του ρόλου του και το πώς το έργο προσεγγίζει διαχρονικά ζητήματα.

Από τη μεγάλη οθόνη στο σανίδι: οι ταινίες που έγιναν παραστάσεις είναι η θεατρική τάση της σεζόν

Υπάρχουν έργα που λατρέψαμε ως ταινίες και τώρα ζωντανεύουν μπροστά μας στη σκηνή, αποκαλύπτοντας μια νέα διάσταση της ιστορίας τους. Ποια είναι και πού παίζονται;

"Ανδρείκελα": Παράσταση θεάτρου ντοκουμέντο στο Κακογιάννη

Στο Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης" παρουσιάζεται το έργο "Ανδρείκελα", που φωτίζει τις ιστορίες και τις σκέψεις πέντε ανδρών που έχασαν τη ζωή τους απρόσμενα.