Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε

3

Αστυνομικό θρίλερ με φόνους και μυστήριο αλλά και κωμικό μπουλβάρ που διαδραματίζεται σε ένα θέρετρο των Άλπεων, αυτό το ιδιαίτερο έργο, με την Κάτια Δανδουλάκη να ηγείται ενός πενταμελούς θιάσου γνωστών ηθοποιών, συνδυάζει την ίντριγκα με το χιούμορ.

Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε

Αστυνομικό θρίλερ με φόνους και μυστήριο αλλά και κωμικό μπουλβάρ που διαδραματίζεται σε ένα θέρετρο των Άλπεων, αυτό το ιδιαίτερο έργο, με την Κάτια Δανδουλάκη να ηγείται ενός πενταμελούς θιάσου γνωστών ηθοποιών, συνδυάζει την ίντριγκα με το χιούμορ.

Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε - εικόνα 1

Σας παρακαλούμε θερμά­, μετά την απομάκρυνσή σας από το θέατρο, κρατήστε μυστική την έκβαση της υπόθεσης»: αυτήν τη σύσταση κάνουν οι συντελεστές της παράστασης στις πρώτες σελίδες του προγράμματός τους. Λογικό. Το τέλος του «Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε» είθισται να μένει εφτασφράγιστο μυστικό ήδη από τη δεκαετία του ’60, όταν το έργο πρωτοπαίχτηκε στο Παρίσι κάνοντας διά­σημο εν μια νυκτί τον συγγραφέα του Ρομπέρ Τομά (1927-1989), γνωστότερο σήμερα για το αμέσως επόμενο έργο του «Οχτώ γυναίκες κατηγορούνται» (1961).
Δημιουργός ενός ιδιότυπου θεάτρου που αντλεί την πλοκή του από την αστυνομική­ λογοτεχνία και το ύφος του από το γαλλικό μπουλβάρ, ο Τομά κατόρθωσε να δώσει θεατρική μορφή στον ακαταμάχητο για το ευρύ κοινό συνδυασμό μυστηρίου, ανατροπής, ίντριγκας και χιούμορ. Η υπόθεση του «Μάντεψε ποιος…» μας ταξιδεύει σε ένα ειδυλλιακό θέρετρο των Άλπεων. Μια γυναίκα (Κάτια Δανδουλάκη), η οποία βρίσκεται εκεί για διακοπές με τον σύζυγό της, δηλώνει στην τοπική αστυνομία την εξαφάνισή του.
Έπειτα από τρεις ημέρες, κι ενώ ο επιθεωρητής (Τάσος Χαλκιάς) της ανακοινώνει ότι οι έρευνές του απέβησαν άκαρπες, εμφανίζεται ένας άντρας (Αλέξανδρος Αντωνόπουλος) ο οποίος ισχυρίζεται ότι είναι ο σύζυγός της. Εκείνη όμως δηλώνει πως της είναι εντελώς άγνωστος. Ο γρίφος περιπλέκεται ακόμη περισσότερο καθώς μια παπαδιά (Ελένη Κρίτα), ένας πελάτης του συζύγου της (Παντελής Καναράκης) και μια νοσοκόμα (Τζόυς Ευείδη) εμπλέκονται στην υπόθεση… Μολονότι το πρώτο μέρος κυλά αμήχανα και προσχηματικά, κάνοντάς μας την παρουσίαση των προσώπων, η σκηνή του πρώτου φονικού ανεβάζει κατακόρυφα την αδρεναλίνη και δίνει τις πρώτες ενδείξεις για το έξυπνο παιχνίδι γρίφων και πλαστοπροσωπίας που διέπει το έργο του Τομά. Οι Θανάσης Παπαθανασίου και Μιχάλης Ρέππας έφεραν το «Μάντεψε ποιος…» στα μέτρα και τα σταθμά της Κάτιας Δανδουλάκη και του θιάσου που τη συντροφεύει, μετατρέποντας καταρχάς τον πρώτο αντρικό ρόλο σε γυναικείο (στο πρωτότυπο ένας άντρας δηλώνει την εξαφάνιση της συζύγου του).
Κανένα πρόβλημα μέχρις εδώ: ο ρόλος, εξάλλου, της φινετσάτης Παριζιάνας η οποία απελπίζεται από τα αινίγματα που εμφανίζονται μπροστά της ταιριάζει στη γνωστή πρωταγωνίστρια. Τα προβλήματα­ της διασκευής αφορούν βασικά τις δόσεις παλιομοδίτικου «ελληνικού» χιούμορ που παρεισφρέουν στο πρωτότυπο (τόσο στους διαλόγους όσο και στη χαρακτηρολογία), διαλύοντας έτσι το καλοφτιαγμένο και κομψά ραφιναρισμένο ύφος του Τομά. Τέτοια κραυγαλέα παραδείγματα αποτελούν τα καλιαρντά του Παντελή Καναράκη, ο οποίος υπερβάλλει μεν, αλλά με εύστροφο θεατρινισμό, καθώς και ο μονόλογος της Ρωσίδας νοσοκόμας, ο οποίος­ όμως ερμηνεύεται μονοδιάστατα­ και στη διαπασών από την Τζόυς Ευείδη.
Οι επικίνδυνες ισορροπίες και οι μοιραίες δυναμικές που αναπτύσσονται στις συναντήσεις των τριών βασικών πρωταγωνιστών (Κ. Δανδουλάκη, Αλ. Αντωνόπουλος και Τ. Χαλκιάς) θα μπορούσαν να έχουν δουλευτεί περισσότερο, έστω κι έτσι όμως ο καθένας τους ξεχωριστά έχει σκιαγραφήσει ένα ενδιαφέρον πορτρέτο του ρόλου του.

«ΚΑΤΙΑ ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗ» Αγίου ­Μελετίου 61Α, Κυψέλη, 2108640414. Διάρκεια: 120΄.

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 05/12/2013

Περισσότερες πληροφορίες

Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Το μυστήριο μιας εξαφάνισης σε ένα ορεινό γαλλικό θέρετρο του ’50 δεν ξεδιαλύνεται παρά μόνο την τελευταία στιγμή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Κατερίνα Λέχου: " Δεν σκηνοθετώ τη ζωή μου· τη ζω"

Η Κατερίνα Λέχου μας μιλά για την ηρωίδα που ενσαρκώνει στο έργο "Linda", αναδεικνύει τη δύναμη της τέχνης να μετακινεί, να εμπνέει και να θέτει ερωτήματα για τη ζωή, ενώ μοιράζεται προσωπικές σκέψεις για την ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική επιτυχία και την προσωπική ευτυχία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
23/11/2024

Υπάρχει συνταγή για την "Υψηλή Μαγειρική των Σχέσεων";

Η Βίλη Σωτηροπούλου επανέρχεται με την "Υψηλή Μαγειρική των Σχέσεων", μια κωμωδία που συνδυάζει το χιούμορ με τη βαθύτερη ανάλυση των δυναμικών που αναπτύσσονται ανάμεσα στις σχέσεις.

Όσα μάθαμε για τον χορογράφο Δημήτρη Μυτιληναίο και το "REDUNDANCes"

Ο χορογράφος Δημήτρης Μυτιληναίος μας μιλά για τον χορό, τη φιλοσοφία και τα σχέδια του με αφορμή την νέα του δουλειά "REDUNDANCes" ένα χορογραφικό κολάζ από διασκευασμένες variations που παρουσιάζεται στο ΠΛΥΦΑ.

Αποκλειστικό: Ποιο είναι το νέο θεατρικό της Ηρώς Μπέζου που έρχεται το 2025 στο Θέατρο Τέχνης;

Οι έννοιες της μεταμόρφωσης και της ελευθερίας αποτελούν τον βασικό κορμό του δεύτερου θεατρικού της νέας και αγαπημένης ηθοποιού, που αυτή τη φορά παίρνει ρόλο συγγραφέα και σκηνοθέτη.

Η θεατρική "Αίθουσα αναμονής" επιστρέφει στο Σωματείο Οδηγών Ταξί Αττικής

Στο Σ.Ο.Τ.Α. συνεχίζει για δεύτερο κύκλο φέτος η δραματική κωμωδία που ξετυλίγει το πολυσύνθετο και αντιφατικό ζήτημα της γυναικείας αφήγησης σήμερα.

Η Ταμίλα Κουλίεβα μάς μεταφέρει στο 2028 με ένα θεατρικό "Απόρρητο"

Το αριστούργημα του Ιβάν Βιριπάγιεφ διερευνά τα πιο φλέγοντα ερωτήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα και τη δύναμη της αλήθειας σε έναν κόσμο που ορίζει η τεχνητή νοημοσύνη, μέσα από την ιστορία τριών επιστημόνων.

"Αν ήμουν κόκκινο": Μια παράσταση για τα 50 χρόνια Πολυτεχνείο στο θέατρο Σημείο

Η αιρετική δραματουργός Λούλα Αναγνωστάκη και τα πενήντα χρόνια Μεταπολίτευσης ενέπνευσαν ένα σύγχρονο ελληνικό έργο κατά παραγγελία του θεάτρου Σημείο, σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Διαμαντή.