Δεν είναι τυχαίες οι ουρές του κόσμου έξω από το Θέατρο Λαμπέτη. Τηλεοπτικών προδιαγραφών, αλλά ξεκαρδιστική είναι αυτή η «ελληναράδικη» κωμωδία με τις παρεΐστικες ατάκες, τις μπριόζες ερμηνείες και τους Ευριπιώτη, Κόκλα κι Ευθυμιάδη να ξεχωρίζουν.
Σε μια επαρχιακή πόλη της Ελλάδας πέντε παλιόφιλοι αποφασίζουν να οργανώσουν μια βραδιά αντρικού στριπτίζ προκειμένου να διασώσουν με τα έσοδα των εισιτηρίων την «Αναμπέλα», την καταχρεωμένη καφετέρια-στέκι τους. Το ζήτημα όμως στο έργο δεν είναι το ίδιο το στριπτίζ, αλλά οι περιπέτειές τους μέχρι τη βραδιά που θα τα βγάλουν όλα στη φόρα με τη βοήθεια μιας σέξι Ρωσίδας χορεύτριας (Πηνελόπη Αναστασοπούλου), την οποία έχουν επιστρατεύσει για να τους εκπαιδεύσει.
Ο ιδιοκτήτης της «Αναμπέλα» (Κώστας Κόκλας), εκτός από τις αγωνίες του για τα προς το ζην, έχει το άγχος μην τυχόν και ο γιος του (Μάνος Ιωάννου) είναι γκέι. Ο ταξιτζής της παρέας (Θανάσης Ευθυμιάδης), με βαριές τύψεις απέναντι στη σύζυγό του (Ευαγγελία Μουμούρη), αρχίζει να την απατά με τη Ρωσίδα, αγνοώντας πως η σύζυγός του διατηρεί «σοβαρή» εξωσυζυγική σχέση εδώ και τρία χρόνια με τον κολλητό του (Γιάννης Τσιμιτσέλης). Δίχως να χαίρουν πρωτοτυπίας, αυτές ιστορίες καθημερινής φρενίτιδας βγάζουν πολύ γέλιο, με τους Κώστα Ευριπιώτη (ο «μεγάλος» της παρέας), Κώστα Κόκλα και Θανάση Ευθυμιάδη να τα δίνουν όλα!
Οι πρώτοι δύο πετυχαίνουν με τους αυτοσχεδιασμούς τους ένα σπαρταριστό ντουέτο, ενώ η ερμηνεία του τρίτου είναι από μόνη της ένα υποδειγματικό κωμικό μονόπρακτο. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως ο υπόλοιπος θίασος (Νίκη Λάμη, Μαίρη Σταυρακέλη, Μαρία Φιλίππου) υστερεί ερμηνευτικά, ενώ η σκηνοθεσία –χωρίς να είναι κάτι σπουδαίο– έχει προνοήσει για το σβέλτο ρυθμό και τα ωραία ευτράπελα. Ίσως όμως χάθηκε η ευκαιρία για μια σπουδαία κοινωνική κωμωδία. Οι Έλληνες συγγραφείς-διασκευαστές άντλησαν την κεντρική ιδέα του «στριπτίζ με καλό σκοπό» από το θεατρικό έργο «Ladies Night», στο οποίο βασίστηκε και η ταινία-φαινόμενο του 1997 «Full Monty». Όπως σημείωνε τότε γι’ αυτήν ο κριτικός κινηματογράφου Μπάμπης Ακτσόγλου στο «α»: «Πρόκειται για ένα μάθημα ζωής –η πιο απαισιόδοξη συγκυρία μεταβάλλεται σε πανηγύρι– αλλά κι ένα μάθημα για το τι σημαίνει κοινωνική κωμωδία με τα όλα της».
Οι Ρέππας-Παπαθανασίου δεν κατάφεραν κάτι αντάξιο. Μολονότι το υλικό τους προσφερόταν για μια έξοχη σάτιρα των λαϊκών τάξεων στην ελληνική επαρχία, περιορίστηκαν στην κατασκευή μιας τυπικής κωμωδίας καταστάσεων με ωραία αστεία της παλιοπαρέας, πλην όμως κλισέ χαρακτήρες. Δεν εμβάθυναν στο κωμικό που μπορεί να παραχθεί από τα πραγματικά προβλήματα, αλλά στους αστεϊσμούς με το «ελληναράδικον» του πράγματος. Αυτό αρκεί για να γεμίσει ένα θέατρο και να κάνει ένα ζορισμένο κοινό να ξεσκάσει. δεν αρκεί όμως για να κάνει ένα έργο να περάσει στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 31/10/2013
Περισσότερες πληροφορίες
Άντρες έτοιμοι για όλα
Τόσο έτοιμοι και απελπισμένοι που τα βγάζουν όλα στη φόρα, ακολουθώντας το παράδειγμα των άνεργων ηρώων της ταινίας «Full Monty»