"Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον": Τρίτη σεζόν επιτυχίας για τη συγκλονιστική παράσταση που μιλάει για το sex trafficking

Στο θέατρο Άνεσις μεταφέρθηκε το έργο με το οποίο μας συστήθηκε ως συγγραφέας και σκηνοθέτρια η ηθοποιός Βαλέρια Δημητριάδου.

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον Domniki Mitropoulou

Παράσταση που ξεχώρισε από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε την άνοιξη του 2023, το "Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον" μιλάει με τόλμη για τη βαναυσότητα του sex trafficking. Το  υπογράφει η Βαλέρια Δημητριάδου, μέλος της ομάδας C for Circus, και βασίζεται τόσο σε πραγματικές ιστορίες θυμάτων όσο και σε στατιστικές έρευνες, θίγοντας το τραγικά επίκαιρο θέμα μίας από τις τρομακτικότερες μορφές έμφυλης βίας. Πρόκειται για μια ιστορία μυθοπλασίας με ηρωίδα τη Χλόη, μια νεαρή κοπέλα που πέφτει θύμα trafficking από τον σύντροφό της, όμως στην πλοκή χρησιμοποιούνται και στοιχεία από το θέατρο ντοκουμέντο. Έτσι, παρακολουθούμε μία επώδυνη ιστορία που κλιμακώνεται προς το απόλυτο αδιέξοδο, καθώς ξεκινάει με τη γνωριμία της Χλόης και του Πίτερ –και το έργο μεταφέρει όλα τα θετικά συναισθήματα που κρύβει ένας έρωτας στο ξεκίνημά του– για να καταλήξει στον εγκλεισμό και τη σεξουαλική εκμετάλλευση της Χλόης. Μάλιστα, όπως ακούμε στην παράσταση, υπάρχουν τριών ειδών σωματέμποροι: αυτοί που είναι ακριβώς όπως τους φανταζόμαστε, αυτοί που μοιάζουν περισσότερο με κοστουμαρισμένους λογιστές και οι "εραστές".

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Ο τίτλος του έργου αποτελεί φράση από τη "Γένεση" της Παλαιάς Διαθήκης, όπου περιγράφεται η δημιουργία του κόσμου από τον Θεό, με τον άνθρωπο να αποτελεί το τελειότερο από όλα τα όντα που έπλασε. Η συγγραφέας δήλωσε στο "α" για τη συγγραφή του: "το έργο γράφτηκε σε μία χρονική περίοδο, όπου η πανίσχυρη συνθήκη της πανδημίας είχε κατακλύσει τα πάντα και η ανθρωπότητα στάθηκε, κοιτάχτηκε μπροστά στον καθρέφτη και είδε για πρώτη φορά μετά από καιρό τον εαυτό της κατάματα. Ο αντικατοπτρισμός της έφερε στην επιφάνεια όλα αυτά που με δόλο και φροντίδα καταχωνιάζονταν μες στα χρόνια και σίγουρα έκανε ακόμα πιο οφθαλμοφανές το πόσο ατελές πλάσμα είναι τελικά ο άνθρωπος".

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Η Δημητριάδου έχει πετύχει μία αξιοθαύμαστη ισορροπία μεταξύ της σκληρότητας του θέματος και της ευαισθησίας στην σκηνική του αποτύπωση, ενώ ιδιαίτερα ξεχωριστή είναι και η παράσταση, την οποία σκηνοθετεί η ίδια, και φέτος μεταφέρθηκε στο θέατρο Ανεσις. Η σκηνή πλημμυρίζει με μουσική, μια σκηνοθετική επιλογή που μεταφέρει ακόμη πιο επιδραστικά τις εφιαλτικές διαστάσεις του θέματος. Για την ακρίβεια, η μουσική και τα τραγούδια, που εκτελούνται ζωντανά από τους ηθοποιούς, καθώς και η σωματική κίνηση συνθέτουν έναν κόσμο εφιαλτικό, που συνεχώς μας υπενθυμίζει ότι αφορά ένα ζήτημα πέρα για πέρα αληθινό. Ο πολυπληθής θίασος είναι καθοριστικός για το συγκλονιστικό αποτέλεσμα, καθώς οι ηθοποιοί εναλλάσσονται σε πολλούς ρόλους, τραγουδούν και συνθέτουν επιμέρους κόσμους που εμπλουτίζουν το κείμενο.

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Πρόκειται για μία παράσταση ανθρωποκεντρική όσο και πολιτική, που καταδεικνύει το μέγεθος των κυκλωμάτων του λεγόμενου "αόρατου εγκλήματος", όπου άνθρωποι εξουσιάζουν τις ζωές άλλων, ασκώντας αδιανόητη σωματική και ψυχολογική βία, με  κίνητρο το κέρδος. Η Αθηνά Αλεξοπούλου, ο Παναγιώτης Γαβρέλας, η Ηλέκτρα Γεννατά, ο Νικόλας Δροσόπουλος, ο Κωνσταντίνος Κάππας, η Χρύσα Κοτταράκου, ο Γρηγόρης Μπαλλάς, ο Νικόλας Παπαδομιχελάκης, η Μαρία Προϊστάκη, η Αθηνά Σακαλή και ο Θανάσης Χαλκιάς είναι οι έντεκα ηθοποιοί που βλέπουμε επί σκηνής, οι οποίοι λειτουργούν σαν ένα σώμα, συνθέτοντας σταδιακά το παζλ της ιστορίας.Η μουσική σύνθεση είναι επίσης της Βαλέριας Δημητριάδου, τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει η Δήμητρα Λιάκουρα, τους φωτισμούς η Μελίνα Μάσχα και τις χορογραφίες η Ειρήνη Μακρή.

Περισσότερες πληροφορίες

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Στο sex trafficking επικεντρώνεται το πρώτο πρωτότυπο θεατρικό έργο που ανεβάζει η ομάδα γραμμένο από μέλος της. Σωματική και ψυχολογική βία, κυκλώματα, οργανωμένο έγκλημα που διαρκώς επεκτείνεται και ανθρώπινες ζωές που χάνονται, είτε κυριολεκτικά είτε μεταφορικά, ζώντας με το φόβο του θύτη. Έντεκα ηθοποιοί λειτουργούν ως ένα σώμα επί σκηνής και υπό τους ήχους της ζωντανής μουσικής που ερμηνεύουν οι ίδιοι, καταθέτουν ο καθένας το δικό του κομμάτι της ιστορίας.

Άνεσις

Λεωφ. Κηφισίας 14

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη" μάς λέει και φέτος ο Μάνος Καρατζογιάννης

Ο θεατρικός μονόλογος του Νταβίντ Λελαί - Ελό επιστρέφει στη σκηνή του Θεάτρου Σταθμός για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/11/2024

"Ήταν όλοι τους παιδιά μου": Οι ατμοσφαιρικές φωτογραφίες της παράστασης

Ο Τζο Κέλερ, που από φτωχός έγινε βιομήχανος όπλων, πλούτισε στον πόλεμο πουλώντας ελαττωματικά αεροπλάνα και φόρτωσε το έγκλημά του στο συνεταίρο του…Συγκλονιστικό και διαχρονικό το έργο του Μίλερ "Ήταν όλοι τους παιδιά μου" ανεβαίνει από τον Γιώργο Νανούρη.

"Prima facie": Προστέθηκαν 3 νέες γιορτινές παραστάσεις στο έργο με τη Λένα Παπαληγούρα

Μετά τη μεγάλη ανταπόκριση, το θέατρο Πορεία ανακοινώνει τρεις επιπλέον ημερομηνίες για την περίοδο των εορτών.

"Λες και ήταν χθες": Μια παράσταση αφιερωμένη στον Αλέκο Σακελλάριο στο Θέατρο Κολλεγίου Αθηνών

Η παράσταση συνδυάζει χιούμορ, μουσική και νοσταλγία, αναβιώνοντας τον κόσμο τού αγαπημένου δημιουργού μέσα από την αναζήτηση μιας μικρής κοπέλας για τις ρίζες της, με τη βοήθεια της γιαγιάς της.

Με έναν έφηβο σε μια ερευνητική παράσταση

Ένα απόγευμα στο διαμέρισμα του χώρου τέχνης "1927 Art Space" στην Κυψέλη, για ένα λαθραίο μουντιάλ και μια συζήτηση για την ένταξη των μεταναστών περπατώντας από την Κυψέλη προς το σταθμό της Βικτώριας.

"Frankenstein & Eliza": Άνοιξε η προπώληση για νέες ημερομηνίες

Το θέατρο Πορεία έκανε διαθέσιμη σε καινούργιες ημερομηνίες την προπώληση των εισιτηρίων για την επερχόμενη παράσταση με τον Γιάννη Στάνκογλου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου και κείμενο Έρις Κύργια.

Κωνσταντίνος Μάρκελλος: "Τα "Δυο πορτοκάλια για τα Χριστούγεννα" γράφτηκαν από πραγματικούς ανθρώπους που έζησαν το καθεστώς Τσαουσέσκου και μιλούν χωρίς φίλτρο για τα τραύματά τους"

Ο σκηνοθέτης και συγγραφέας Κωνσταντίνος Μάρκελλος μοιράζεται στο "α" το συναρπαστικό χρονικό της έρευνας και της συγγραφής του έργου του, που αναφέρεται στο καθεστώς Τσαουσέσκου και ανεβαίνει στο θέατρο Εν Αθήναις.