Η Ναταλία Δραγούμη παρακολύθησε την ιστορία πάθους και επανάστασης της "Μαντάμ Μποβαρί" που διαδραματίζεται στη σκηνή του θεάτρου Αποθήκη, σε σκηνοθεσία της Λίλλυς Μελεμέ και απόδοση της Έλσας Ανδριανού. Πρόκειται για μία σκηνική διασκευή του γνωστού μυθιστορήματος του Γκυστάβ Φλομπέρ που στην εποχή του προκάλεσε σάλο, με αποτέλεσμα ο ίδιος ο συγγραφέας να κατηγορηθεί για προσβολή της θρησκείας και των δημοσίων ηθών! Κι όλο αυτό γιατί το έργο αφηγείται την ιστορία μιας νεαρής, παντρεμένης γυναίκας που προσπάθησε να ζήσει με πάθος τη ζωή της.
Παρά τα περισσότερα από τα 150 χρόνια που μας χωρίζουν από τη χρονολογία συγγραφής του έργου, η απόσταση καταργείται μια που η νεαρή Έμμα, η μαντάμ Μποβαρί, είναι μία γυναίκα που αναζητά τη θέση της στον κόσμο. Ο Φλομπέρ έγραψε ένα έργο που αποκάλυψε τον ασφυκτικό για τις γυναίκες τρόπο με τον οποίο ήταν δομημένη η μπουρζουαζία της εποχής του και έδωσε ένα διαχρονικό ψυχογράφημα του ανθρώπου που προσπαθεί να ζήσει τη δική του αλήθεια - κι ας "καεί" από τις επιθυμίες του.
Αυτό το πάθος πλημμυρίζει την παράσταση της Λίλλυς Μελεμέ, καθώς μεταφέρει τον παθιασμένο και τολμηρό ψυχισμό της Έμμας, με επίκεντρο την σαρωτική Πέγκυ Τρικαλιώτη, που φλέγεται από τις ανικανοποίητες επιθυμίες της ηρωίδας της. Με μια ερμηνεία που κλιμακώνεται, η ευαίσθητη ηθοποιός μεταμορφώνεται από τη νεαρή κοπέλα που αποζητάει να ζήσει τις μεγάλες συγκινήσεις που διαβάζει στα αγαπημένα της μυθιστορήματα για να ξεφύγει από τη μιζέρια της επαρχιακής ζωής, στην εκρηκτική γυναίκα που αναζητά το πάθος, την ηδονή και την υπέρβαση, με μια ένταση που γίνεται εμμονή για να καταλήξει σε ολέθρια λάθη και τραγικές συνέπειες.
Παράλληλα, η παράσταση ανασυνθέτει τον μίζερο γάμο και τον μικροαστικό κόσμο στον οποίο είναι παγιδευμένη η ηρωίδα, έναν κόσμο φτιαγμένο από άντρες για άντρες, στον οποίο αρνείται να υποταχθεί. Δίπλα στην Πέγκυ Τρικαλιώτη, ο Κώστας Βασαρδάνης είναι συγκινητικός καθώς ερμηνεύει με σπαραγμό τον ρόλο του γιατρού Σαρλ Μποβαρί, που αγαπάει ειλικρινά τη γυναίκα του αλλά αδυνατεί να της προσφέρει ό,τι αυτή επιθυμεί, κάτι που συντελεί και στη δική του συντριβή. Μαζί τους, τρεις ακόμη ικανοί ηθοποιοί, ο Ανδρέας Νάτσιος, ο Πάρης Θωμόπουλος και ο Γιάννης Εγγλέζος, ερμηνεύουν πολλαπλούς ρόλους, καταφέρνοντας έτσι να συμπυκνώσουν την ουσία του μυθιστορήματος σε μια ευέλικτη σκηνική πρόταση, χάρη και στην καίρια διασκευή της Έλσας Ανδριανού.
Ξεχωριστή είναι και η αισθητική της παράστασης: η ατμόσφαιρα δονείται από την πρωτότυπη μουσική της Ειρήνης Σκυλακάκη, που ακολουθεί τις ποικίλες συναισθηματικές διακυμάνσεις της ιστορίας. Τα κοστούμια που υπογράφει η Βασιλική Σύρμα αποτυπώνουν πολύ ωραία την αισθητική του 19ο αιώνα, ενώ το λιτό σκηνικό της Νατάσας Παπαστεργίου καταφέρνει να αιχμαλωτίσει με λίγα αλλά καίρια αντικείμενα τους πολλαπλούς χώρους όπου διαδραματίζεται το έργο.
Περισσότερες πληροφορίες
Μαντάμ Μποβαρί
Η Έλσα Ανδριανού διασκευάζει το κλασικό έργο που παρουσιάζει την ιστορία της Έμμα, μιας νέας κοπέλας από την επαρχία, που ονειρεύεται διακαώς την απόδραση της από την μίζερη καθημερινότητα που την περιτριγυρίζει, αναζητώντας τις έντονες συγκινήσεις και τις συναισθηματική εξάρσεις που περιγράφονται στα ρομαντικά μυθιστορήματα που διαβάζει. Ο γάμος της με τον Σαρλ Μποβαρί, έναν αφοσιωμένο και χαμηλών τόνων επαρχιακό γιατρό που την αγαπά πραγματικά, σύντομα αποδεικνύεται κάθε άλλο παρά ιδανικός. Παγιδευμένη σε ένα περιβάλλον γεμάτο συντηρητικές προκαταλήψεις, απομονωμένη σε έναν κόσμο φτιαγμένο από άντρες για άντρες, η Έμμα αρνείται να επαληθεύσει τον διακοσμητικό ρόλο που έχουν προδιαγράψει οι άλλοι για αυτήν και αναζητά καταφύγιο στις χίμαιρές της.