"Η γυναίκα και ο ακροβάτης" από τους  bijoux de kant με τους Αμαλία Μουτούση και Θανάση Δόβρη

Η παράσταση «Η Γυναίκα και ο Ακροβάτης» έρχεται στο bijoux de kant HOOD art space, αφιερωμένη στον Μάνο Χατζιδάκι. Το έργο του Μιχάλη Βιρβιδάκη γίνεται το σημείο συνάντησης σημαντικών καλλιτεχνών: ο Γιάννης Σκουρλέτης στη σκηνοθεσία, η Αμαλία Μουτούση και ο Θανάσης Δόβρης στη σκηνή.

Η γυναίκα ακροβάτης

Η Αμαλία Μουτούση και ο Θανάσης Δόβρης αναλαμβάνοντας τους ρόλους της μοναχικής Ουρανίας και του πλανόδιου ακροβάτη Θόδωρα, μεταφέρουν στη σκηνή bijoux de kant HOOD art space (από 2 Μαϊου) τη λεπτή ισορροπία μεταξύ ρεαλισμού και ονειρικού στοιχείου, δίνοντας σάρκα και οστά στις υπαρξιακές αγωνίες και τις επιθυμίες των χαρακτήρων, όπως αυτές αποτυπώνονται μέσα από το έργο του Μιχάλη Βιρβιδάκη "Η γυναίκα και ο ακροβάτης". Η παράσταση αφιερώνεται στη μνήμη του Μάνου Χατζιδάκι και η σκηνοθεσία του Γιάννη Σκουρλέτη παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάδειξη της υπερρεαλιστικής ατμόσφαιρας του έργου. Μέσα από την ιδιαίτερη αισθητική του, τη χρήση φωτισμών (Γιώργος Μαρουλάκος), σκηνικών (Κωνσταντίνος Σκουρλέτης) και σωματικής έκφρασης (Διονύσης Νικολόπουλος), καλείται να δημιουργήσει ένα θεατρικό σύμπαν όπου η πραγματικότητα συναντά το όνειρο. Ο Γιάννης Σκουρλέτης των bijoux de kant πάντα προσεγγίζει τα κείμενα με σεβασμό, αναδεικνύοντας τη δυναμική τους μέσα από έναν διάλογο μεταξύ του λόγου και της εικόνας, της σιωπής και της κίνησης. Μέσα από αυτήν την παραγωγή, επιβεβαιώνει τη "δέσμευσή" της ομάδας στην αναζήτηση νέων εκφραστικών δρόμων και την ανάδειξη της διαχρονικής αξίας του ελληνικού θεατρικού λόγου.

Αμαλία Μουτούση
Ανδρέας Σιμόπουλος
Αμαλία Μουτούση

Ο Μιχάλης Βιρβιδάκης ίδρυσε την Εταιρεία Θεάτρου ΜΝΗΜΗ, το 1991, στην Αθήνα όπου τη δεκαετία του ‘90 παρουσίασε τρία θεατρικά έργα πρωτοπαρουσιαζόμενα στην Ελλάδα (Γέητς, Βέντεκιντ, Πεσσόα). Το 2000 μετέφερε τις δραστηριότητές της στα Χανιά και παράλληλα δημιούργησε εκεί το δικό της θέατρο παρουσιάζοντας έργα σύγχρονου ρεπερτορίου, που παίζονται για πρώτη φορά στην χώρα μας. Έργα ποιητικού χαρακτήρα, που η γραφή τους έχει κάτι καινούριο να προτείνει στην υπόθεση του θεάτρου και αφορούν ως επί το πλείστον στα φλέγοντα θέματα των ημερών μας. Η πρώτη μορφή του έργου "Η γυναίκα και ο ακροβάτης" γράφτηκε το 1986. Βραβεύτηκε το 1987 στον διαγωνισμό του Υπουργείου Πολιτισμού για Νέους Θεατρικούς Συγγραφείς και είχε τον τίτλο "Το φεγγάρι και η λίρα". Στην σημερινή του αναθεωρημένη από τον συγγραφέα μορφή πρόκειται να κυκλοφορήσει σύντομα από τις εκδόσεις της Εταιρείας Θεάτρου ΜΝΗΜΗ.

 

ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΙΡΒΙΔΑΚΗΣ

Διαβάστε το σημείωμα του συγγραφέα

"Το έργο "Η γυναίκα και ο ακροβάτης", γραμμένο στα μέσα της δεκαετίας του ’80, αποτελεί την πρώτη μου απόπειρα να γράψω θεατρικό έργο και εμπεριέχει ίσως στα κύτταρά του πολλά από τα χαρακτηριστικά της μετέπειτα δραματουργίας μου. Αν και το έργο βραβεύθηκε το 1987 στον διαγωνισμό του Υπουργείου Πολιτισμού για Νέους Θεατρικούς συγγραφείς, εντούτοις από μια παραξενιά της τύχης, θα ’λεγε κανείς, παρέμεινε ως χειρόγραφο στο συρτάρι μου μέχρι σήμερα και δεν γνώρισε τα φώτα της σκηνής, όπως συνέβη με τα θεατρικά έργα που ακολούθησαν. Και λέω παραξενιά της τύχης γιατί δεν ήταν λίγες οι ευκαιρίες που παρουσιάστηκαν ή οι άνθρωποι που το διάβασαν όλα αυτά τα χρόνια κι είχαν να πουν έναν καλό λόγο. Απ’ όλες αυτές τις περιπέτειες του χειρογράφου θα μου επιτρέψετε ίσως να αναφερθώ εδώ σε μία μόνο που με συγκίνησε ιδιαίτερα και την ανάμνησή της την κρατώ μέσα μου ως κάτι σπάνιο και πολύτιμο. Επρόκειτο για ένα μεσημεριανό τηλεφώνημα του Μάνου Χατζιδάκι, λίγες μέρες μετά την βράβευση που προανέφερα, ο οποίος μόλις είχε διαβάσει το έργο, και ήθελε να με πληροφορήσει πως έχει στα χέρια του ένα αντίτυπο που του έστειλαν, μετά από δική του παράκληση, από την γραμματεία του Υπουργείου Πολιτισμού. Ενδιαφέρθηκε, μου είπε, για το κείμενό μου όταν διάβασε μια περιγραφή της υπόθεσής του σε μια συνέντευξη που είχα δώσει σε κάποιο δημοσιογράφο πρωινής εφημερίδας με την ευκαιρία της βράβευσης και είχε δημοσιευτεί εκείνες τις μέρες. Ήθελε λοιπόν να μου πει ότι το διάβαζε ως λιμπρέτο μιας τρίπρακτης όπερας, τα άλλα δύο μέρη της οποίας θα βασίζονταν σε έργα του Ζαν Κοκτώ και του Ζαν Ζενέ, για να καταλήξει πως μπορεί πολλά έργα σύγχρονων Ελλήνων συγγραφέων να φτάνουν στα χέρια του όμως "πολύ λίγα είναι αυτά που μπορεί να διαβάσει εξ αιτίας των ελληνικών τους".

Μάνος Χατζιδάκις
Μάνος Χατζιδάκις
 

Καθώς όλη μου την εφηβεία την είχα περάσει ακούγοντας και ξανακούγοντας τους δίσκους του ή την φωνή του στο ραδιόφωνο ή διαβάζοντας μετά μανίας τις συνεντεύξεις του, δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι ο Μάνος Χατζιδάκις είχε πάρει ήδη μέσα μου εκείνα τα χρόνια, χωρίς ποτέ να τον συναντήσω ή μιλήσω μαζί του, τη θέση ενός αόρατου μέντορα που μ’ έναν μαγικό τρόπο καθοδηγούσε την ευαισθησία μου και καλλιεργούσε την πνευματικότητά μου. Μπορείτε λοιπόν να φανταστείτε τη βαθύτατη επίδραση που άφησε μέσα μου εκείνο το απροσδόκητο, "εξ ουρανού" τηλεφώνημα και ασφαλώς την συγκινησιακή φόρτιση στο άκουσμα της χαρακτηριστικής φωνής του όσην ώρα κράτησε η συνομιλία μας αλλά και πολύ αργότερα, ακόμα και σήμερα, όταν καμιά φορά ξαναφέρνω στη μνήμη μου εκείνες τις στιγμές. Έτσι λοιπόν το έργο αυτό, ακολουθώντας τη μυστική του πορεία, έφτασε πρόσφατα στα χέρια του αγαπητού φίλου και καινοτόμου σκηνοθέτη Γιάννη Σκουρλέτη, γνωστού σε μένα από το ανέβασμα του έργου μου Περί Φύσεως τον Μάρτιο του 2015 στο θέατρο BIOS. Ήταν το τυχερό του, θα έλεγε κανείς, μετά από μια υπόγεια διαδρομή σχεδόν 40 χρόνων! Όταν μου ανακοίνωσε την επιθυμία του να το ανεβάσει, έβγαλα το έργο και το ξαναδιάβασα με την συγκίνηση που βγάζουμε ένα πολύτιμο ρούχο από το ντουλάπι, που έχουμε να το φορέσουμε χρόνια, έκανα μερικές επεμβάσεις προσαρμόζοντάς το στην σημερινή αισθητική της γραφής μου, άλλαξα τον τίτλο του, και του το παρέδωσα έτοιμο προς χρήση".

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Η γυναίκα και ο ακροβάτης

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 95 '

Η μοναχική Ουρανία ανοίγει το παράθυρό της σ’ έναν πλανόδιο ακροβάτη στο υπερρεαλιστικό αφήγημα για τον πόθο του ανθρώπου για το υπερβατικό και την ανάγκη του για ελευθερία. Ο ακροβάτης με το όνομα Θόδωρας της ζητά να χρησιμοποιήσει το παράθυρο του σπιτιού της που κοιτά στην πλατεία για μια επίδειξη πετάγματος με φτερά που κατασκευάζει ο ίδιος. Το αλλόκοτο, η φαντασία και το όνειρο συναντούν τη βαθιά υπαρξιακή αγωνία του επικείμενου τέλους, στο έργο όπου μια γυναίκα και ένας άνδρας οραματίζονται το ανέφικτο.

bijoux de kant HOOD art space

Πολυκλείτου 21, Κέντρο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Χριστούγεννα με Παπαδιαμάντη: Ο Θανάσης Σαράντος επιστρέφει με τον "Αμερικάνο"

Τέσσερις παραστάσεις στο Θέατρο Ροές σας περιμένουν για να ταξιδέψετε με το αριστουργηματικό έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, "Ο Αμερικάνος", σε ερμηνεία Θανάση Σαράντου. Αξιοποιήστε την ειδική τιμή προπώλησης €10 για όλες τις παραστάσεις έως τις 28 Δεκεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
12/12/2025

"Καραμέλες Ούζου": "Δοκιμάστε" την σπαρταριστή κωμωδία μυστηρίου με το ανατρεπτικό φινάλε!

Το έργο του Γιάννη Γαλανόπουλου, με τον Σταύρο Νικολαΐδη και τον Βασίλη Κούκουρα, γεμίζει γέλιο τα Δευτερότριτά μας στο Από Μηχανής Θέατρο.

6 κωμωδίες που δεν πρέπει να χάσετε

Από τον κλασικό Μολιέρο ως το ελληνικό θέατρο του 21ου αι., αυτές οι κωμωδίες δεν προσφέρουν μόνο ανάλαφρες στιγμές αλλά και την απόδειξη πως το χιούμορ είναι ο καλύτερος τρόπος για να ειπωθούν τα πιο σοβαρά πράγματα.

Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match"

Η Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match" είναι μια ιδανική ευκαιρία να ζήσουμε μια σύγχρονη, ανατρεπτική κωμωδία που μιλά για τον έρωτα, την τεχνολογία και τη δύναμη της ανθρώπινης σύνδεσης.

"Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας": Η ιστορία μιας νεαρής που αγωνίζεται να αμφισβητήσει το άδικο

Η ελληνική θεατρική σκηνή υποδέχεται για πρώτη φορά το "Le Consentement" της Vanessa Springora. Με τίτλο "Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας" και σκηνοθεσία Ειρήνης Λαμπρινοπούλου, η παράσταση φωτίζει εξουσία, ευαλωτότητα και τα όρια της συναίνεσης μέσα από ζωντανή αφήγηση και μουσική.

Ποια είναι τα κορίτσια που έρχονται "Με δύναμη από την Κηφισιά" στον Σταθμό;

Ποιοι είναι οι τέσσερις γυναίκες πίσω από τις ιστορίες, τα πάθη και τα μυστικά της Κηφισιάς; Στο "Με δύναμη από την Κηφισιά" του Δημήτρη Κεχαΐδη, οι ηθοποιοί μοιράζονται πώς οι ρόλοι τους έγιναν προσωπική υπόθεση, ανακαλύπτοντας μέσα από τις ηρωίδες τις δικές τους αλήθειες και αδυναμίες.

Ακύλλας Καραζήσης: "Τα ‘Χρόνια’ της Ανί Ερνό λένε αυτά που δεν αρθρώνονται"

Με αφορμή το πρώτο ανέβασμα του εμβληματικού μυθιστορήματος "Τα χρόνια" της νομπελίστριας Ανί Ερνό, μιλήσαμε με τον Ακύλλα Καραζήση για τη θεατρική παράσταση στο θέατρο Θησείον, το "Όταν έκλαψε ο Νίτσε" και την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.