"Κνοκ": Μια σύγχρονη και ανατρεπτική ματιά σε κλασικό έργο από τη Αργυρώ Χιώτη και τον Έκτορα Λυγίζο

Η παράσταση “Κνοκ” που σκηνοθετεί η Αργυρώ Χιώτη προσεγγίζει το κλασικό έργο «Κνοκ ή ο θρίαμβος της Ιατρικής» του Jules Romains με μια σύγχρονη ματιά. Ο Έκτορας Λυγίζος, που ανέλαβε τη μετάφραση και τη διασκευή, έχει ήδη σημαντική εμπειρία στη διασκευή κλασικών έργων και στην ανανέωση της θεατρικής τους γλώσσας.

Κνοκ Ανδρέας Σιμόπουλος

Το έργο "Κνοκ ή ο Θρίαμβος της Ιατρικής” είναι μια κλασική γαλλική σατιρική κωμωδία, γραμμένη το 1923, που σχολιάζει την ανθρώπινη φύση, την εξουσία και τον ρόλο της επιστήμης στην κοινωνία. Στη διασκευή, που έκανε ο Έκτορας Λυγίζος για την παράσταση "Κνοκ” σε σκηνοθεσία της Αργυρώ Χιώτη μεταφέρει τη δράση στον κόσμο του σύγχρονου μάρκετινγκ, διατηρώντας τη σατιρική διάθεση του πρωτότυπου, αλλά με μια σύγχρονη χροιά που το κάνει επίκαιρο.

Κνοκ
Ανδρέας Σιμόπουλος

Η σκηνοθέτρια και ηθοποιός Αργυρώ Χιώτη εργάζεται τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Γαλλία, αναζητώντας σκηνικές φόρμες που εξερευνούν τον άνθρωπο και τον τρόπο που υπάρχει μέσα σε συγκεκριμένα κοινωνικά πλαίσια. Ένα στοιχείο που διακρίνει τις παραστάσεις της είναι η έντονη χορικότητα και σωματικότητα, που συνδυάζουν την ποίηση με τη θεατρική έκφραση. Η παράσταση "Κνοκ" θα παρουσιαστεί από τις 8 έως τις 30 Μαρτίου στη Σκηνή Φρυνίχου του Θεάτρου Τέχνης "Κάρολος Κουν", στην Πλάκα με πρωταγωνιστές τους Χαρά Γιώτα, Ευθύμης Θέου, Γιώργος Κριθάρας, Ματίνα Περγιουδάκη.

Κνοκ
Ανδρέας Σιμόπουλος

Λίγα λόγια για το έργο και την παράσταση

Σε μια μικρή πόλη της επαρχίας αναλαμβάνει το τοπικό ιατρείο ένας καινούργιος υπερφιλόδοξος γιατρός. Με στόχο την αύξηση της πελατείας του και το κέρδος, και χρησιμοποιώντας μελετημένες τεχνικές χειραγώγησης και εκφοβισμού, καταφέρνει σιγά-σιγά να μετατρέψει όλους τους κατοίκους σε φανταστικούς ασθενείς απόλυτα εξαρτημένους από τον ίδιο. Μέσα από μια σειρά ευτράπελα κωμικά επεισόδια, το έργο λειτουργεί ως μια αποκαλυπτική σάτιρα για τις μεθόδους επιρροής και παραπλάνησης, θέτοντας κοινωνικά διλήμματα σε σχέση με την εφαρμογή των κανόνων της αγοράς ακόμη και στις πιο ευαίσθητες περιοχές της ζωής μας.

Η παράσταση, σε σκηνοθεσία Αργυρώς Χιώτη, είναι μια διαφορετική ματιά στο κλασικό είδος της σάτιρας μέσα από τον προσωπικό σκηνικό της κώδικα που βασίζεται στη μουσικότητα του λόγου και των σωμάτων. Για το "Κνοκ" στήνει ένα επί σκηνής "πείραμα", αξιοποιώντας την εκφραστική ελευθερία της κωμωδίας, παίζοντας με τα μεγέθη και τους ρυθμούς, και πατώντας πάνω στην πρωτότυπη μουσική που συνέθεσε για το έργο ο Γιαν Βαν Αγγελόπουλος.  Αυτό αποτελεί έναν τρόπο να συνδεθεί το έργο με το κοινό του σήμερα, κάνοντάς το πιο προσιτό και σχετικό με τη σημερινή πραγματικότητα.

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Κνοκ

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 80 '

Η κλασική γαλλική κωμωδία του Ζιλ Ρομέν για τις μεθόδους χειραγώγησης ενός γιατρού προκειμένου να αυξήσει τους ασθενείς του, «Κνοκ ή ο θρίαμβος της Ιατρικής», μεταφέρεται στον σύγχρονο κόσμο του μάρκετινγκ με όχημα την προσωπική σκηνική γλώσσα της Αργ. Χιώτη και της ομάδας Vasistas που βασίζεται στη μουσικότητα του λόγου και των σωμάτων. Το έργο λειτουργεί ως μια αποκαλυπτική σάτιρα που θέτει κοινωνικά διλήμματα σε σχέση με την εφαρμογή των κανόνων της αγοράς ακόμη και στις πιο ευαίσθητες περιοχές της ζωής μας. Σε μια μικρή πόλη της επαρχίας αναλαμβάνει το τοπικό ιατρείο ένας καινούργιος φιλόδοξος γιατρός. Με στόχο το κέρδος καταφέρνει να μετατρέψει όλους τους κατοίκους σε φανταστικούς ασθενείς που εξαρτώνται απόλυτα από τον ίδιο, χρησιμοποιώντας μελετημένες τεχνικές παραπλάνησης και εκφοβισμού.

Τέχνης «Κάρολος Κουν»

Φρυνίχου 14, Πλάκα

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Αμερικανίδα ακαδημαϊκός αποθεώνει την ελληνική εκδοχή του Όσα παίρνει ο άνεμος | Πρώτες εικόνες από την παράσταση

Λίγες ώρες πριν την πρεμιέρα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, η Αμερικανίδα καθηγήτρια θεάτρου Laura L. Tesman μιλά με ενθουσιασμό για την ελληνική διασκευή του "Όσα Παίρνει ο Άνεμος", χαρακτηρίζοντάς την ως μια "ισχυρή πράξη διαπολιτισμικής χειρονομίας". Μαζί, κυκλοφορούν και οι πρώτες φωτογραφίες από τη σκηνική μεταφορά του έργου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2025

Απαιτητικό σόλο του Βαγγέλη Στρατηγάκου στην Α΄ Ευαγγελική Εκκλησία Αθηνών

Τον "Λόγο" του Kaj Munk ανεβάζει ο Γρηγόρης Χατζάκης στην Α΄ Ευαγγελική Εκκλησία Αθηνών, ένα θαρραλέο υπαρξιακό κείμενο απέναντι σε έναν κόσμο που δυσπιστεί στα θαύματα. Στην παράσταση αυτή ο Βαγγέλης Στρατηγάκος έχει αναλάβει ένα απαιτητικό ερμηνευτικό εγχείρημα.

"Αμλετ" η Γουλιώτη σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά

Ο αγαπημένος μας πρίγκιπας και πιο σιωπηλός ήρωας του θεάτρου επιστρέφει — αυτή τη φορά με γυναικεία φωνή, μέσα από την τολμηρή επιλογή του Δημήτρη Καραντζά να εμπιστευτεί τον σαιξπηρικό Άμλετ στη Στεφανία Γουλιώτη.

24 νέες παραστάσεις έρχονται αμέσως μετά το Πάσχα

Οι απριλιάτικες παραστάσεις φέρνουν μεγάλες παραγωγές, κλασικά έργα, σύγχρονο σχολιασμό, ψυχολογικό βάθος, θρησκεία, λογοτεχνία, σατιρική ματιά και τολμηρές σκηνικές αναζητήσεις.

Ηρώ Μπέζου: Για τη δημιουργό του "Τέρας" η τέχνη είναι ευκαιρία να κολυμπήσουμε μέσα στα παραμύθια

"Δεν υπάρχει πρόθεση ενός κοινωνικού σχολίου. Αλλά η αλήθεια είναι ότι η βία του ανθρώπου απέναντι στην φύση είναι προέκταση της βίας που ασκεί απέναντι στην ίδια την δική του φύση" μας είπε, μεταξύ άλλων, η Ηρώ Μπέζου για το έργο της "Το τέρας". Διαβάστε όσα μας είπε σε μια ειλικρινή και στοχαστική εξομολόγηση λίγο πριν την πρεμιέρα στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν (από 25/4).

"Στην παλιά εθνική": Πρώτες φωτογραφίες από τη νέα παράσταση του Γιώργου Χριστοδούλου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Δείτε φωτογραφίες από τη νέα παράσταση που κάνει πρεμιέρα στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, που μας μεταφέρει σ’ ένα ψυχοσάββατο που ξυπνά ενοχές, πάθη και φαντάσματα του παρελθόντος στη ζωή μιας οικογένειας.

"Μνήμη θολή": Η Άννα Βαγενά με νέο έργο στο θέατρο Μεταξουργείο

Για την απώλεια της μνήμης και τη σημασία της αγάπης μιλά η νέα παράσταση της καταξιωμένης ηθοποιού, σκηνοθέτριας, συγγραφέα και συν-δημιουργού του θεάτρου Μεταξουργείο, που θα κάνει πρεμιέρα τον Μάιο.