"Medea loading": H Ρόζα Προδρόμου απελευθερώνει τη Μήδεια από τα καταπιεστικά κοινωνικά πρότυπα

Στη σόλο περφόρμανς “Medea loading”, η Ρόζα Προδρόμου επανεξετάζει τη Μήδεια ως σύμβολο της μητρότητας, αποκαλύπτοντας τις αντιφάσεις της: από τη μία την ανάταση και από την άλλη τη μοναξιά και απομόνωση που αυτή επιφέρει.

Medea loading © Μυρτώ Αποστολίδου

Η Ρόζα Προδρόμου παρουσιάζει τη Μήδεια όχι μόνο ως μυθικό σύμβολο, αλλά και ως σύγχρονη γυναίκα που καταθέτει μια βαθιά προσωπική και κοινωνική κραυγή. Διαβάστε όσα μας είπε η ίδια για τη δημιουργία του έργου "Medea loading”, που παίζεται για λίγο ακόμα στην Κάμιρο.

 

"Πάλι Μήδεια θα δούμε; Δε βαρεθήκατε πια με την υστερικιά, την τρελή;". "Σιγα μωρέ, την απάτησε ο Ιάσονας και κάτι τρέχει, και μεις αγαπήσαμε, δεν σκοτώσαμε τα παιδιά μας"… "Ναι, ο καημός της βάρβαρης μας μάρανε τώρα, ας έμενε σπίτι της, που ήρθε στην Ελλάδα να μας πει για την οικογένεια" κι άλλα τόσα. Τα ακούω - μπορεί να τα σκέφτομαι κι εγώ η ίδια. Αλλά όταν έγινα μάνα, κατάλαβα ότι εδώ δεν είναι παραμύθι, η μητρότητα δεν είναι παραμύθι, η ζωή της καλλιτέχνιδας-ηθοποιού-μάνας δεν είναι παραμύθι. Και τώρα που τα λέμε, αν γεννηθείς γυναίκα ή θηλυκότητα, η ζωή δεν είναι παραμύθι, αν είσαι προσφύγισσα, δε, η κατάσταση είναι μακριά από κάθε ευκολία.

Medea loading
© Μυρτώ Αποστολίδου

Από πού να το πιάναμε όμως – με τη Μαρία-Όλγα Αθηναίου και τον Οδυσσέα Ιωάννου –Κωνσταντίνου, τους βασικούς συνοδοιπόρους στη δημιουργική διαδικασία της σόλο performance "Medea loading ”; Ο μύθος ήταν ήδη εκεί, αιώνες πια, ατάραχος, και η κοινωνία έμοιαζε να έχει σχεδόν παγιωμένη οπτική για τη μυθική περσόνα της Μήδειας. Κι αν η Μήδεια δεν ήταν ένα τέρας; Κι αν αντί για γεμάτη θυμό, ήταν (και) γεμάτη τρυφερότητα; Αν είχε καταφέρει να μοιραστεί την ιστορία της προσκαλώντας το κοινό σε τσάι και όχι σε πόλεμο; Ας μην παρεξηγηθώ, υπάρχουν πολλά για να παλέψεις ακόμα, για να παλέψουμε – αλλά αν δοκιμάζαμε (και) έναν άλλο τρόπo; Tης ευαλωτότητας; Aν παραδεχόμασταν ότι θα μπορούσε η καθεμιά και ο καθένας μας να είναι ο ξένος, η ξένη, αυτό που μας φοβίζει στον "άλλον"; Επιπροσθέτως, αν μπορούσα να μιλήσω για τον καημό της μάναςπου όλο αγιοποιείται κι ολοένα εγκλωβίζεται; Kι αν μιλούσα για τη ζωή μου ως γυναίκα; Kι αν είχα το θράσος να ξετυλίξω ένα νήμα που να ενώνει τα πάθη της Μήδειας με τα δικά μου; Σάλτο μορτάλε, όπως πολύ σοφά σχολίασε ένας θεατής. Αν όμως δεν παίρναμε αυτό το ρίσκο, αυτό δε θα ήταν η Μήδεια, η "Medea loading”. Κι αυτό της το χρωστούσαμε. Μας το χρωστούσαμε. Την ευχαριστώ για τη βουτιά”.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Medea loading

  • Performance
  • Διάρκεια: 70 '

Η μορφή της Μήδειας αναθεωρείται ως μια σύγχρονη θηλυκή ύπαρξη, που μας καλεί σε μια τελετή τσαγιού για να μας αφηγηθεί τη δική της ιστορία θρήνου και χειραφέτησης. Πρόκειται για μια κραυγή επιβίωσης, μια ωδή στη μητρότητα, μια επίκληση στην τρυφερότητα, έναν εκστατικό χορό απελευθέρωσης, όπου η Μήδεια, φως σε έναν κόσμο που γκρεμίζεται, καλεί σε εξέγερση ενάντια στις κοινωνικοπολιτικές επιταγές του φύλου της.

Κάμιρος

Ιθάκης 32

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Λόγω επιτυχίας, το "Λέμονγκρας" συνεχίζεται και τον Μάιο

Οι παραστάσεις του έργου "Λέμονγκρας" της Ηρώς Κισσανδράκη, συνεχίζονται στο Θέατρο 104. Βασισμένο σε μία αληθινή ιστορία, λειτουργεί ως μια υπενθύμιση ότι η μνήμη, όσο κι αν ξεθωριάζει, δεν παύει ποτέ να διεκδικεί τη θέση της.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
28/04/2025

Η Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη, συνθέτει την κίνηση του ήχου με το "Sonic Dances"

Με το "Sonic Dances", γνωρίζουμε τη χορογράφο Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη, μια νέα φωνή στον χώρο του σύγχρονου χορού. Μέσα από ένα έργο για την ηχώ, τη δόνηση και την πολυρυθμία, η Καλαμπαλίκη δημιουργεί ένα περιβάλλον ακρόασης και κίνησης στο χώρο ΦΙΑΤ.

Η ταλαντούχα Νατάσα Εξηνταβελώνη ερμηνεύει το σπαρακτικό "Girls & Boys"

Η ηθοποιός της νέας γενιάς που έχει ξεχωρίσει με τις ερμηνείες της, συναντά την ηρωίδα του γνωστού στο ελληνικό κοινό Ντένις Κέλι μέσα σ’ ένα γοητευτικό οπτικοακουστικό περιβάλλον που βουτά στην γυναικεία ψυχοσύνθεση.

"Family secrets" αποκαλύπτονται στο θέατρο Αλκμήνη

Αλέξανδρος Λιακόπουλος και Γιώργης Κοντοπόδης ανεβάζουν για πρώτη φορά στη χώρα μας την ιταλική μαύρη κωμωδία του Ενρίκο Λούτμαν για το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση και την επιλογή, όπως μάθαμε αποκλειστικά.

Με αφορμή το Φεστιβάλ Αθηνών: Γιατί ο Ουίλιαμ Κέντριτζ συνεχίζει να μας γοητεύει

Η παρουσία του Ουίλιαμ Κέντριτζ στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών με την παράσταση "Ο Φάουστ στην Αφρική!" σε συνεργασία με την Handspring Puppet Company, γίνεται η αφορμή να ξαναθυμηθούμε γιατί το έργο του παραμένει τόσο ουσιαστικό και συγκλονιστικό.

Ασπασία Κράλλη: "Οι βρικόλακες κρύβονται στην ντουλάπα σε όλες τις τάξεις και τις εποχές"

Με αφορμή τη συμμετοχή της στους "Βρυκόλακες" του Ίψεν, που ανεβαίνει στο Ελέρ (από 2/5) η σπουδαία ηθοποιός Ασπασία Κράλλη μιλά για τη δύναμη του ρόλου της κυρίας Άλβινγκ, τη σημασία του "θεάτρου της σιωπής", τη συνεργασία της με τον Κοραή Δαμάτη, αλλά και την ουσία της θεατρικής πράξης που όπως λέει "βάζει τους θεατές σε σκέψεις, σε επανεκτιμήσεις και επιβεβαιώσεις.

Καρολίνα Μπιάνκι: 8+1 facts για τη ρηξικέλευθη Βραζιλιάνα περφόρμερ που θα δούμε για πρώτη φορά στην Αθήνα

Προκάλεσε σοκ στο Φεστιβάλ Αβινιόν, με το βιωματικό τρόπο που κατέδειξε επί σκηνής το θέμα του βιασμού και τώρα έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, με την παράσταση "Η νύφη και το 'καληνύχτα, Σταχτοπούτα'". Διαβάστε όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τη Βραζιλιάνα καλλιτέχνιδα και την ομάδα της Cara de Cavalo.