Τέσσερις θεατρικές παραστάσεις σε επανάληψη

Το ενδιαφέρον μιας παράστασης δεν χάνεται στην επανάληψη· αντίθετα, μεγαλώνει, προσκαλώντας μας να την ανακαλύψουμε ξανά και ξανά. Αυτές είναι τέσσερις επαναλήψεις που κάνουν πρεμιέρα αυτήν την εβδομάδα.

Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη Αθηνά Λιάσκου©

"Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη"

 

Το έργο του Νταβίντ Λελαί-Ελό, σε σκηνοθεσία Ελισσαίου Βλάχου, με την καθηλωτική ερμηνεία του Μάνου Καρατζογιάννη, είναι μια τρυφερή και χιουμοριστική παράσταση που εξερευνά τη δύναμη της μουσικής, τη διαφορετικότητα και την αναζήτηση ταυτότητας, μέσα από την αφήγηση ενός ήρωα που βρίσκει παρηγοριά στη φωνή της Νάνας Μούσχουρη (Σταθμός, από 4/12).

Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας
©Δημήτρης Μαόφης

 

"Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας”

Η Κάτια Γέρου  και η Ναταλία Γεωργοσοπούλου σκηνοθετούν και πρωταγωνιστούν στο  βαθιά ανθρώπινο και συγκινητικό έργο της Σβετλάνα Αλεξίεβιτς, αποκαλύπτοντας τη γυναικεία οπτική του πολέμου. Η παράσταση με συγκλονιστικές μαρτυρίες, σκιαγραφεί τις αφανείς ηρωίδες της ιστορίας, αναδεικνύοντας τον πόνο, τη δύναμη και την ανθρώπινη αντοχή σε συνθήκες φρίκης (Φούρνος, από 30/11).

Γράμμα στον πατέρα 2ος χρόνος
© Νίκος Ζιαγάκης

 

"Γράμμα στον πατέρα"

Η ομάδα Abnormal παρουσιάζει το έργο του Φραντς Κάφκα, ένα συγκλονιστικό ψυχογράφημα της σχέσης πατέρα-γιου. Ο Οδυσσέας Ζήκας στο ρόλο του Κάφκα, μέσα από τη σπαρακτική επιστολή του συγγραφέα, αποκαλύπτει τραύματα, ενοχές και την αγωνία της αποδοχής. Η πρωτότυπη μουσική είναι του Τhe Boy (Αλέξανδρος Βούλγαρης). (Human Underground, από 29/11).

Αίθουσα αναμονής

"Αίθουσα Αναμονής" 

 

Η συνδημιουργία των Μαίρης Βούλγαρη, Ειρήνης Καράογλου, Ελένης Μολφέτα, Μυρτώς Ναούμ, Μυρτώς Στράμπη και Δήμητρας Τάμπασης εξερευνά την ανθρώπινη ύπαρξη και τις αλληλεπιδράσεις σε μια γεμάτη ένταση κατάσταση. Οι ηρωίδες βρίσκονται παγιδευμένες σε έναν κόσμο αναμονής, όπου οι ιστορίες τους συνυφαίνονται με χιούμορ και συναισθηματική ένταση (Χώρος Σωματείου Οδηγών Ταξί Αττικής, από 28/11).

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη!

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 80 '

Η αληθινή ιστορία του Γάλλου συγγραφέα που μεγάλωσε σε μια επαρχιακή πόλη τη δεκαετία του ’80, περιγράφει με ειλικρίνεια, χιούμορ και ζεστασιά τα εφηβικά του χρόνια, τη διαφοροποίησή του από τους συνομηλίκους του και την αγάπη του στις μεταμφιέσεις. Η φωνή της Νάνας Μούσχουρη τον σημάδεψε, ακούγοντάς την για πρώτη φορά στην τηλεόραση στα δεκατέσσερα του χρόνια. Η Ελληνίδα καλλιτέχνιδα με τη διεθνή ακτινοβολία, που εκείνη την εποχή μεσουρανούσε στη Γαλλία, έγινε το ίνδαλμά του και τον βοήθησε να βρει τον πραγματικό του εαυτό. Στην πορεία έγραψε πολλές βιογραφίες διάσημων γυναικών, όπως οι Εβίτα Περόν, Μαρία Κάλλας, Δαλιδά κ.ά. Το 2019 παρουσίασε με μεγάλη επιτυχία στο Φεστιβάλ της Αβινιόν τον μονόλογο που αφιέρωσε στη Νάνα Μούσχουρη στον οποίο παράλληλα με την ιστορία του ανασυνθέτει την εικόνα της μεγάλης σταρ, ενώ μέχρι σήμερα διατηρεί μαζί της μια στενή φιλική σχέση.

Αίθουσα αναμονής

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 75 '

Τέσσερις γυναίκες, η Φωτεινή, η Αμέλια, η Μάγδα και η Χαρά, συναντώνται απρόσμενα σε ένα μεταιχμιακό χώρο και χρόνο. Τέσσερις άγνωστες μεταξύ τους γυναίκες προσγειώνονται στη μέση του δρόμου και σταματούν την κυκλοφορία με τις προσωπικές τους ιστορίες. Σαρκάζουν και αυτοσαρκάζονται, θυμώνουν και ξεσπούν, γελούν, χορεύουν και τραγουδούν. Ξετυλίγουν το πολυσύνθετο και αντιφατικό ζήτημα της γυναικείας αφήγησης σήμερα, σε μια παράσταση αφιερωμένη στη μάνα. Το έργο πρόκειται να παρουσιαστεί δίπλα «στο κτίριο-φάντασμα» της οδού Οδυσσέως στο Μεταξουργείο όπου κάποτε στεγαζόταν το 63ο Δημοτικό Σχολείο της Αθήνας, και σήμερα χάσκει καρβουνιασμένο από τη φωτιά που έβαλε ένας παράφρονας γυναικοκτόνος και παιδοκτόνος για να κάψει την οικογένειά του και να εκδικηθεί τη γυναίκα του, γιατί, όπως υποστήριζε, τον παράτησε.

Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 65 '

Δύο γυναικείες φιγούρες στη σκηνή καταθέτουν ένα σύγχρονο μαρτυρολόγιο για τη συμμετοχή της σοβιετικής γυναίκας στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, σε μια παράσταση σε καλλιτεχνική επιμέλεια του Σ. Στρούμπου. Αφηγούνται την τραγική ιστορία της θηλυκότητας μέσα στα πεδία των μαχών, δημιουργώντας ένα τοπίο μνήμης, όπου συνδέονται το παρόν με το παρελθόν, το πραγματικό με το ονειρικό. Ο σκηνικός χρόνος, γεμάτος ρωγμές και ρήγματα, δημιουργεί τον τόπο όπου ανασαίνει η ανθρώπινη ψυχή. Οι δύο θηλυκές φιγούρες αποκαλύπτουν προσωπικά βιώματα γεμάτα συγκρούσεις και αντιφάσεις και την ίδια στιγμή φωτίζουν το ανείπωτο βάθος των συναισθημάτων τους, των απόκρυφων επιθυμιών και των ονείρων τους. Μεταξύ έρωτα και πολέμου, μνήμης και ιστορίας, οργής και χιούμορ, οι γυναίκες αυτές επαναδιεκδικούν τις ζωές τους, τα σώματά τους, τα συναισθήματά τους, τους εαυτούς τους. Κατά τη διάρκεια της παράστασης η σκηνή μετατρέπεται σε χώρο εξέγερσης του ανθρώπινου πάθους απέναντι σε κάθε μορφή καταπίεσης.

Γράμμα στον πατέρα

  • Δραματοποιημένη λογοτεχνία
  • Διάρκεια: 75 '

Ο Φραντς Κάφκα σε ηλικία 36 ετών και ενώ ζει μόνος του, γράφει μια επιστολή 103 σελίδων προς τον πατέρα του μετά από μια έντονη λογομαχία τους. Η επιστολή αρχίζει με την προσφώνηση «Πολυαγαπημένε μου Πατέρα» και τελειώνει με την υπογραφή «Φραντς». Η επιστολή αυτή δεν παραδόθηκε ποτέ στον πατέρα του. Το έργο ανεβαίνει τιμώντας παράλληλα τα 100 χρόνια μετά το θάνατο του μεγάλου συγγραφέα. Επί σκηνής παρακολουθούμε τον κεντρικό ήρωα, Φραντς Κάφκα μέσα σε ένα οπτικοακουστικό σύμπαν το οποίο συντίθεται από ημερολογιακές καταγραφές κι όνειρα του ίδιου του συγγραφέα. Πρόκειται για μια λεπτομερή καταγραφή - εξομολόγηση - απολογία μέσα σε ένα σύμπαν με διαρκείς εναλλαγές ψυχικών καταστάσεων. Ο πατέρας, το πρόσωπο για το οποίο γράφτηκε το γράμμα, μας αποκαλύπτεται μέσα από οθόνες, στο οποίο εμφανίζεται ως άλλος "Δικαστής" στην "τρομερή τούτη δίκη" που εκκρεμεί ανάμεσα τους. Πάνω στο υπαρξιακό άγχος και αδιέξοδο του Κάφκα, χτίζεται η μουσική παρτιτούρα η οποία ακολουθεί την πορεία των παιδικών εγγραφών που ανασύρονται κατά την διάρκεια της παράστασης.

Φούρνος

Μαυρομιχάλη 168

Σταθμός Θέατρο

Βίκτωρος Ουγκώ 55

H.ug (Human underground) art space

Μελιταίων 14

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Νέες φωτογραφίες από την παράσταση "Στο σώμα της"

Ένα σύγχρονο μανιφέστο η παράσταση "Στο σώμα της" μέσα από την κίνηση, τη μουσική, τα βιωματικά κείμενα και την ερμηνεία δώδεκα γυναικών, εξερευνά ζητήματα που συνδέονται με τη βία, την καταπίεση, και την ελευθερία του γυναικείου σώματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
27/11/2024

Η Ζωή Χατζηαντωνίου μας μιλά για τη "Μέρα της Φούστας" σε ένα δημόσιο σχολείο

"Η Μέρα της Φούστας" του Ζαν-Πολ Λίλιενφελντ δίνει μια εξαιρετική αφορμή για να ανοίξει μια ουσιαστική συζήτηση γύρω από τη βία στα σχολεία και τις αιτίες της. Η σκηνοθέτρια Ζωή Χατζηαντωνίου μας μίλησε για το καθηλωτικό κοινωνικό δράμα που, μέσω της ιστορίας μιας καθηγήτριας (ενσαρκωμένη από την Θεοδώρα Τζήμου), εξετάζει πώς οι προκαταλήψεις και η έλλειψη επικοινωνίας μπορούν να οδηγήσουν σε ακραίες καταστάσεις.

"Σκότωσα τον νταή του απαρτχάιντ": Η ιστορία του Έλληνα ομογενή που άλλαξε την πορεία της Νότιας Αφρικής

Έναν μονόλογο αφιερωμένο στον Δημήτρη Τσαφέντα ερμηνεύει ο Νίκος Ιωαννίδης, σε κείμενο Γιώργου Δαμιανού και σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη.

Προεδρικό Διάταγμα 85: Οι Δραματικές Σχολές παραμένουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση | Στην Ολομέλεια του ΣτΕ η τελική απόφαση για τα πτυχία των ηθοποιών

Ιστορική χαρακτήρισε την απόφαση του Γ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος, η οποία παρέπεμψε στην Ολομέλεια του Ανώτατου Διοικητικού Δικαστηρίου το ζήτημα της συνταγματικότητας των διατάξεων του ΠΔ 85/2022.

"Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή": Δείτε τις πρώτες φωτογραφίες της παράστασης

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης σκηνοθετεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη δραματική κωμωδία της Σάρα Ρουλ, όπου και πρωταγωνιστεί μαζί με έναν εκλεκτό θίασο.

Τελευταίες παραστάσεις του stand up σόλο "Α4" του Δημήτρη Δημόπουλου

Ολοκληρώνονται οι παραστάσεις του σόλο "Α4-Βιντεοσκόπηση" στο Θέατρο Ψυρρή. Ο stand up comedian Δημήτρης Δημόπουλος σε μεγάλα κέφια σχολιάζει τέσσερις ιστορίες βασισμένες σε πραγματικά βιώματα.

Στα Τζάμια Κρύσταλλα "Ο Μπάστιαν έχει το πάνω χέρι"

Για δύο μόνο παραστάσεις, η ομάδα αποφοίτων του Τέχνης b.p.m. παρουσιάζει μια εμπειρία μεταξύ θεάτρου και νυχτερινής εξόδου, σε σύλληψη-σκηνοθεσία Βασίλη Αουάντ.