"Ανεξάρτητα κράτη" σε μία κοινωνία που περιορίζει την ελευθερία

Νέες φωτογραφίες από τα "Ανεξάρτητα κράτη" του Αντώνη Τσιοτσιόπουλου, σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη και παραγωγή του Θεάτρου Του Νέου Κόσμου.

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25 ©Ελίνα Γιουνανλή ©Ελίνα Γιουνανλή

Η αφαιρετική και άμεση δραματουργία βασισμένη στην καθημερινότητα, που φέρνει στο προσκήνιο την ουσία των χαρακτήρων ενδιαφέρει τόσο τον συγγραφέα και ηθοποιό Αντώνη Τσιοτσιόπουλο, όσο και τον σκηνοθέτη Γιώργο Παλούμπη. Ένα ακόμα κοινό χαρακτηριστικό των δύο δημιουργών είναι ο τρόπος με τον οποίο "κοιτούν” την κοινωνία κι όσα απασχολούν τον σύγχρονο άνθρωπο, όπως είναι οι οικογενειακές σχέσεις, η απομόνωση, οι μοιραίες συγκρούσεις, εσωτερικές ή εξωτερικές. 

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

"Μετά τον "Κωλόκαιρο”, μία από τις πιο επιτυχημένες και πολυσυζητημένες παραστάσεις των τελευταίων ετών, o Γιώργος Παλούμπης και ο Αντώνης Τσιοτσιόπουλος συνεχίζουν την πολύχρονη δημιουργική συνεργασία τους. Φέτος αντλούν έμπνευση από την κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα της Ελλάδας στο μεταίχμιο των δεκαετιών του ‘70 και ‘80, και ρίχνοντας μια λοξή ματιά σε πραγματικά (ίσως) γεγονότα φέρνουν επί σκηνής στο θέατρο Χώρα τα "Ανεξάρτητα Κράτη”: ένα δημοσιογραφικό δράμα φτιαγμένο με τα υλικά εκείνα που κάνει το έργο τους να ξεχωρίζει: τον ωμό ρεαλισμό, τη σκληρή γλώσσα και το αιχμηρό χιούμορ”. 

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

Είναι μία ακόμα θεατρική παραγωγή του Θεάτρου Του Νέου Κόσμου και οι ηθοποιοί Θάνος Αλεξίου, Στέλιος Δημόπουλος, Βασιλική Διαλυνά, Άλκηστις Ζιρώ, Ελεάνα Καυκαλά, Μάκης Παπαδημητράτος, Στάθης Σταμουλακάτος, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος αναλαμβάνουν, μέσα από τους χαρακτήρες που ερμηνεύουν, να  αναδείξουν το θέμα της ανεξαρτησία και της προσωπικής ελευθερίας μέσα σε αδιέξοδες κοινωνικές συνθήκες, ενσαρκώνουν πρόσωπα που προσπαθούν να βρουν τον δικό τους χώρο αυτονομίας μέσα σε μια κοινωνία που τους περιορίζει.

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

Η υπόθεση

Δεκέμβριος 1977. Ο γιατρός Βασίλης Τσιρώνης μετά από καταδίωξη της αστυνομίας, κλείνεται στο διαμέρισμά του στο Φάληρο μαζί με την οικογένειά του, αρνείται να παραδοθεί και κατόπιν τετράμηνης πολιορκίας το κηρύσσει "Ανεξάρτητο Κράτος”. 11 Ιουλίου 1978. Τρίτη ξημερώματα γύρω στις 4:00. Στα γραφεία γνωστής εφημερίδας φτάνει η είδηση του θανάτου του γιατρού μετά από την εντολή του υπουργείου δημόσιας τάξης για επέμβαση και λήξη της πολιορκίας. Μέσα σε αυτά τα γραφεία, γινόμαστε μάρτυρες της ζωής των δημοσιογράφων του οργανισμού από εκείνη την ημέρα, μέχρι και την επέτειο του θανάτου του Βασίλη Τσιρώνη ακολουθώντας την φανταστική ιστορία της Μαρίας Θεοφίλου, μιας νεαρής δημοσιογράφου η οποία γοητευμένη από την περίπτωση του  γιατρού, αποφασίζει να εισχωρήσει στην υπόθεση και να μάθει την αλήθεια σχετικά με τις συνθήκες του θανάτου του. Ήταν αυτοκτονία όπως ισχυρίστηκε η αστυνομία ή κρατική δολοφονία; Η αναζήτηση για την αξία της αλήθειας και την θέση της γυναίκας μέσα σε ένα πλήρως ανδροκρατούμενο περιβάλλον προωθεί τα γεγονότα, κάτω από την βαριά σκιά του κρατικού και παρακρατικού μηχανισμού.

Προπώληση: more.com

Δείτε φωτογραφίες από την παράσταση:

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

ΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ανεξάρτητα κράτη

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 110 '

Στο δημοσιογραφικό δράμα με φόντο τον Δεκέμβριο του 1977, ένας γιατρός κλείνεται μαζί με την οικογένειά του στο διαμέρισμα τους επί τέσσερις μήνες μετά από καταδίωξη της αστυνομίας και αρνείται να παραδοθεί, κηρύσσοντάς το «ανεξάρτητο κράτος». 11 Ιουλίου 1978. Τρίτη, ξημερώματα γύρω στις τέσσερις. Στα γραφεία γνωστής εφημερίδας φτάνει η είδηση του θανάτου του γιατρού μετά από εντολή του υπουργείου Δημόσιας Τάξης για επέμβαση και τερματισμό της πολιορκίας. Μέσα σε αυτά τα γραφεία γινόμαστε μάρτυρες της ζωής των δημοσιογράφων του οργανισμού, από την πρώτη μέρα του εγκλεισμού μέχρι και τον θάνατο του Βασίλη Τσιρώνη, ακολουθώντας τη φανταστική ιστορία της Μαρίας Θεοφίλου, μιας νεαρής δημοσιογράφου, η οποία γοητευμένη από την περίπτωση του γιατρού αποφασίζει να εισχωρήσει στην υπόθεση και να μάθει την αλήθεια σχετικά με τις συνθήκες του θανάτου του. Ήταν αυτοκτονία, όπως ισχυρίστηκε η αστυνομία, ή κρατική δολοφονία;

Χώρα

Αμοργού 20

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber