"Λεωφορείο ο Πόθος"
Η Αλεξία Καλτσίκη ερμηνεύει την εμβληματική Μπλανς Ντιμπουά, την ηρωίδα του Τενεσί Ουίλιαμς που θα μας κάνει να αναρωτηθούμε εκ νέου για τη θέση της γυναίκας σήμερα, για τα κοινωνικά αδιέξοδα και την "ομορφιά" που ποθεί σε έναν ασφυκτικό κόσμο. Σκηνοθετεί ο Δημήτρης Καραντζάς και συμπρωταγωνιστούν οι Άρης Μπαλής, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Βασίλης Μαγουλιώτης / Γιώργος Ζυγούρης, Γιάννης Κόραβος, Ιωάννα Ραμπαούνη (Προσκήνιο, από 8/11).
"Festen"
Τα γενέθλια ενός εξηντάχρονου παίρνουν απροσδόκητη τροπή, όταν ο γιος του αποκαλύπτει ένα μυστικό. Το ψυχολογικό θρίλερ του Τόμας Βίντερμπεργκ διαδραματίζεται σε πολλαπλούς χώρους του θεάτρου Άλμα, σε θεατρική διασκευή των Μπο Χάνσεν και Μόγκενς Ρούκοφ και σε δραματουργική επεξεργασία-σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου. Στη συνταρακτική ιστορία πρωταγωνιστούν οι Ναταλία Τσαλίκη, Γιώργος Ζιόβας, Προμηθέας Αλειφερόπουλος, Αναστάσης Λαουλάκος, Ιωάννα Κολλιοπούλου, Ιωάννα Τζίκα, Γιάννης Καπελέρης, Μιχάλης Αφολαγιάν, Μαριάννα Πουρέγκα (από 7/11).
"Βρικόλακες"
Στο έργο του 1881, ο Χένρικ Ίψεν καταδεικνύει τις συνέπειες του καθωσπρεπισμού και της κοινωνικής υποκρισίας, κάνοντας παράλληλα ένα αναγκαίο σχόλιο για την ισότητα των φύλων, την πάλη της γυναικείας χειραφέτησης και τα αιτήματα αυτοδιάθεσης. Η Αναστασία Παπαστάθη έκανε την απόδοση του έργου, ενώ επίσης σκηνοθετεί και ερμηνεύει τον πρωταγωνιστικό ρόλο πλαισιωμένη από μια ταιριαστή ομάδα ηθοποιών: Νίκος Αναστασόπουλος, Μαριλένα Λιακοπούλου, Θοδωρής Σκούρτας, Νεκτάριος Φαρμάκης (Radar, από 8/11).
"Ματωμένος γάμος"
Το έργο του Λόρκα, που γράφτηκε με αφορμή ένα πραγματικό έγκλημα στην ανδαλουσιανή πόλη Νιχάρ, εξυμνεί το πάθος και τον έρωτα. Ο Κώστας Νταλιάνης υπογράφει τη μετάφραση, τη διασκευή και τη σκηνοθεσία και κάνει μια σκηνική προσέγγιση που στέκεται με απόλυτο σεβασμό απέναντι στο ποιητικό, συμβολικό σύμπαν του Λόρκα. Παίζουν οι Εβίτα Παπασπύρου, Φάνια Νταλιάνη, Γιάννης Τσόρβας, Χρήστος Ζαχάρωφ, Σιλβάνα Σοντίνι, Μίλτος Δημουλής κ.ά. (Μοντέρνοι Καιροί, από 9/11).
"Στο σώμα της"
Στο πρωτότυπο νέο έργο των Ελένης Ευθυμίου, Σοφίας Ευτυχιάδου και Νεφέλης Μαϊστράλη πρωταγωνιστεί ένας γυναικείος θίασος διαφορετικών ηλικιών. Οι Αλίκη Αλεξανδράκη, Φένια Αποστόλου, Ξένια Γκιουλεμέ, Αγγελική Δεληθανάση, Ίντρα Κέιν, Μαρία Κεχαγιόγλου, Ιωάννα Μαυρέα, Κατερίνα Παπανδρέου, Χάρις Σερδάρη, Νάνσυ Σιδέρη, Μαρία Σκουλά, Κωνσταντίνα Τάκαλου συνθέτουν έναν δυναμικό Χορό που γιορτάζει τις οδύνες αλλά και τις ηδονές των θηλυκοτήτων μέσα από το πρίσμα του γυναικείου σώματος (Εθνικό Θέατρο, από 13/11).
"Δύο γυναίκες χορεύουν"
Δύο γυναίκες συναντιούνται στο έργο του Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ Ζουρνέτ, κουβαλώντας καθεμία το δικό της παρελθόν. Ενώ φαινομενικά τίποτα δεν τις ενώνει, δηλώνουν έτοιμες να "χορέψουν" στον δικό τους ρυθμό και να πάρουν τις ζωές τους πίσω. Ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης σκηνοθετεί την Κατιάνα Μπαλανίκα και την Ιωάννα Ασημακοπούλου σε μια παράσταση όπου το χιούμορ και η συγκίνηση εναλλάσσονται γοργά (Διάνα, από 11/11).
"Τα πνεύματα του Χιλ Χάουζ"
Η γοτθική νουβέλα της Αμερικανίδας Σίρλεϊ Τζάκσον ακολουθεί τον καθηγητή Τζον Μόνταγκιου στην απομονωμένη στοιχειωμένηέ παυλη με το όνομα "Χιλ Χάους", όπου μαζί με τρεις ακόμα καλεσμένους ψάχνουν για φαντάσματα. Παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε σκηνοθεσία της Ανδρονίκης Αβδελιώτη, στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας "Περί μυστηρίων και πνευμάτων" του θεάτρου Αγγέλων Βήμα. Παίζουν: Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Θάνος Κρομμύδας, Μάιρα Ξύδη, Κωνσταντίνος Ρόδης, Αλεξάνδρα Στεργίου (από 10/11).
"Μαμά μου!"
Το συγκινητικό και κατά των κοινωνικών στερεοτύπων έργο της Μάρτα Μπαρτσελό περιγράφει τη διαδρομή της σχέσης "μητέρας-κόρης", μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου. Άραγε τι είδους συμβόλαιο μπορεί να έχει μια τέτοια συγγενική σχέση; Θα το μάθουμε στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Νίκος Καραγέωργος με τις Σοφία Βογιατζάκη και Νίκη Λάμη (Μουσούρη, από 12/11).
"Κυανιούχο κάλιο"
Ο Φρίντριχ Βολφ εμπνεύστηκε το έργο ως "όπλο" στον αγώνα για την κατάργηση του νόμου που απαγόρευε τις αμβλώσεις στη Δημοκρατία της Βαϊμάρης, προκαλώντας πρωτοφανές σκάνδαλο. Η Μάρθα Μπουζιούρη σκηνοθετεί την ιστορία μιας νεαρής γυναίκας, η οποία μένει έγκυος και δεν μπορεί ούτε επιθυμεί να φέρει στον κόσμο ένα παιδί, παραδίδοντας ένα σχόλιο για την έμφυλη βία και τη γυναικεία αυτοδιάθεση. Παίζουν: Γωγώ Καρτσάνα, Νίκος Κουκάς, Μάρθα Μπουζιούρη, Κλέαρχος Παπαγεωργίου, Εύα Σαμιώτη (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, από 7/11).
"Φθινοπωρινή ιστορία"
Η τρυφερή και ανθρώπινη ιστορία που μας αφηγείται ο Αλεξέι Αρμπούζοφ κουβαλά μια αλήθεια: ο έρωτας χρόνια δεν κοιτά. Ο Ροντιόν και η Λίντια συναντιούνται τυχαία και προσπαθούν να ρίξουν τα τείχη που έχει δημιουργήσει ο καθένας τους γύρω του για να αγγιχτούν ειλικρινά. Η σκηνοθέτρια Βάνα Πεφάνη παρουσιάζει μια σύγχρονη εκδοχή του έργου των 70s με την Πέμη Ζούνη και τον Σταύρο Ζαλμά ("Αλέκος Αλεξανδράκης", από 11/11).
Προπωλήσεις μέσω more.com για κάποιες από τις παραστάσεις.
Περισσότερες πληροφορίες
Ματωμένος γάμος
Το γεμάτο ποιητικότητα και συμβολισμούς έργο αγγίζει τα βάθη της ανθρώπινης ύπαρξης, θέτοντας δύο πολύ σημαντικά θέματα, τον πανανθρώπινο πόνο της απώλειας και τη γυναικεία χειραφέτηση. Αποτελεί το πρώτο μέρος της τριλογίας της «Ισπανικής υπαίθρου», μαζί με τη «Γέρμα» και «Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα». Γράφτηκε με αφορμή την πραγματική ιστορία ενός γάμου κι ενός καταπιεσμένου έρωτα που οδηγούνται στην τραγωδία με φόντο την ανδαλουσιανή πόλη Νιχάρ της Ισπανίας. Είναι ένα έργο πάθους που εξυμνεί τον έρωτα. Ο έρωτας είναι φύση. Κι όταν η φύση έρθει σε σύγκρουση με την κοινωνία, τότε θα μετατραπεί σε αδυσώπητο τιμωρό. Ο Κ. Νταλιάνης υπογράφει την ελεύθερη διασκευή του έργου, συνδυάζοντας τον ρεαλιστικό με τον ποιητικό λόγο, σε μια αέναη αλληλουχία. Το Ντουέντε (duende) είναι κι εδώ το κλειδί της απόδοσης του έργου. Όλες οι στιγμές της παράστασης, μεταφέρουν την ιστορία σε έναν τόπο μαγικό και σε χρόνο αδιευκρίνιστο, ωστόσο με όλα τα ισπανικά στοιχεία, που θα μπορούσαν να είναι και ελληνικά ή και παγκόσμια.
Δύο γυναίκες χορεύουν
Μια μοναχική γυναίκα και η νεαρή κοπέλα που την φροντίζει, δύο γυναίκες εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους, η κάθε μία με το δικό της παρελθόν, αναγκάζονται να συνυπάρξουν δημιουργώντας μια ηλεκτρισμένη σχέση που θα πυροδοτήσει αποκαλύψεις και ανατροπές στις ζωές τους, όταν κληθούν να ανακαλύψουν πόσο θάνατο έχει η ζωή και πόση ζωή έχει ο θάνατος. Κάπως έτσι αποφασίζουν να «χορέψουν» στον δικό τους ρυθμό, στο βραβευμένο έργο-ύμνος στη ζωή και την αγάπη από τον σημαντικό Καταλανό συγγραφέα.
Festen
Θεατρική μεταφορά της σινεφίλ ταινίας του κινήματος «Δόγμα 95», «Οικογενειακή Γιορτή» του Τ. Βίντερμπεργκ, με θέμα την ενδοοικογενειακή σεξουαλική κακοποίηση, που σπάσει τα όρια μεταξύ θεατή και ηθοποιού. Πρόκειται για την ιστορία μιας οικογενειακής γιορτής, παρουσία όλης της οικογένειας καθώς και πλήθους φίλων, για τα εξηκοστά γενέθλια του πατέρα. Όλοι τον αγαπούν και τον σέβονται. Ή μήπως όχι; Κατά την διάρκεια της γιορτής ο μεγαλύτερος γιος, ο Κρίστιαν, αποκαλύπτει το μυστικό που κρύβει από την παιδική του ηλικία και που πιθανότατα υπήρξε και ο λόγος αυτοκτονίας της δίδυμης αδελφής του.
Βρικόλακες
Μέσα από την μικρογραφία της οικογένειας Άλβινγκ που καταρρέει, το σημαντικό έργο καταδικάζει την κοινωνική υποκρισία που κρύβεται πίσω από μια βιτρίνα ηθικής, μιλώντας με τόλμη για τη γυναικεία αυτοδιάθεση και την ισότητα των φύλων. Σύμφωνα με την υπόθεση, η Ελένα Άλβινγκ διοργανώνει μια μεγάλη γιορτή για να τιμήσει τον άσωτο άντρα της που έχει πεθάνει, ώστε να συντηρήσει την καλή εικόνα του λοχαγού Άλβινκ απέναντι στον γιο της Όσβαλτ και απέναντι στην κοινωνία. Πιστεύει ότι έτσι θα σκεπάσει τα μυστικά της οικογένειας και θα κλείσει τους λογαριασμούς με το σκοτεινό παρελθόν. Όμως οι εξελίξεις και τα γεγονότα την υπερβαίνουν και γρήγορα θα έρθει αντιμέτωπη με τον εαυτό της και τις επιλογές της.
Κυανιούχο κάλιο
Μια παράσταση για το δικαίωμα στην άμβλωση βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Φρίντριχ Βολφ, μέσα από την ιστορία της εικοσάχρονης Χέτε με φόντο την περίοδο πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Με το “Κυανιούχο κάλιο” η δημιουργός συνεχίζει την ενασχόλησή της με τα ζητήματα της έμφυλης βίας και της γυναικείας αυτοδιάθεσης. Η ιστορία της Χέτε είναι μια από τις ιστορίες 800.000 γυναικών, που κατέφευγαν κάθε χρόνο σε παράνομες κι επικίνδυνες επεμβάσεις, χάνοντας τη ζωή τους ή τραυματίζοντας ανεπανόρθωτα το σώμα και την ψυχή τους. Το έργο αναδεικνύει σημαντικά επιμέρους ζητήματα όπως η ταξική διάσταση του δικαιώματος της επιλογής, η κοινωνική υποκρισία, η διαφθορά του χώρου της υγείας, οι στερεοτυπικές αναπαραστάσεις και προσδοκώμενες επιτελέσεις της γυναικείας ταυτότητας, η εκμετάλλευση της γυναίκας σε ευάλωτη θέση κ.ά.
Μαμά μου!
Θα μπορούσε ποτέ να γίνει μια ιδιωτική συμφωνία ή ακόμα κι ένα επίσημο συμβόλαιο, ώστε δύο άγνωστες μεταξύ τους γυναίκες να αποκτήσουν τη σχέση μητέρας και κόρης; Το ισπανικό έργο αποτυπώνει τη διαδρομή μιας τέτοιας σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου. Η «κόρη» αμείβει την άγνωστη γυναίκα, για να εκτελεί τον ρόλο της «μάνας» κι εκείνη εκτελεί πειστικά τα καθήκοντά της, ως μητέρα.
Τα πνεύματα του Χιλ Χάουζ
Η γοητεία ενός στοιχειωμένου σπιτιού προσελκύει τον καθηγητή Τζον Μόνταγκιου στην απομονωμένη έπαυλη με το όνομα «Χιλ Χάους» με σκοπό την καταγραφή υπερφυσικών φαινομένων, στο γεμάτο σασπένς ψυχολογικό θρίλερ. Προσκαλεί, μάλιστα, και τρεις άγνωστους μεταξύ τους ανθρώπους, τον Λουκ, τη Θίοντορ και την Ελεονώρα, για να συμμετέχουν στην εξερεύνηση, που σταδιακά αποκαλύπτει το πόσο εύθραυστη είναι η ανθρώπινη ζωή.
Λεωφορείο ο Πόθος
Η έκπτωτη μεγαλοαστή Μπλανς Ντιμπουά αντιπαρατίθεται με τον Πολωνό σύζυγο της αδερφής της Στέλλας, Στάνλεϊ Κοβάλσκι, όταν καταφθάνει ξαφνικά στη Νέα Ορλεάνη για να μείνει μαζί τους. Η συντριπτική σύγκρουση των δύο κόσμων, αυτού των ψευδαισθήσεων και της προσκόλλησης στο παρελθόν, στη φαντασίωση της ευημερίας, κι εκείνου της επιβίωσης, της ορμής και του πραγματισμού, εγείρει μεγάλα ερωτήματα περί κοινωνικής, φυλετικής και ταξικής ανισότητας. Η Μπλανς σ’ αυτόν τον τερματικό σταθμό που την αφήνει το λεωφορείο με το παράδοξο όνομα "Πόθος", θα έρθει αντιμέτωπη με το τραύμα της και όλες τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες της.
Φθινοπωρινή ιστορία
Σύγχρονη σκηνική προσέγγιση του έργου που πραγματεύεται το ξεκίνημα μιας προσωπικής σχέσης μεταξύ δύο ανθρώπων, συνοδεία ζωντανής μουσικής. Ο γιατρός Ροντιόν Νικολάγεβιτς και η Λίντια Βασίλιεβνα, πρώην ηθοποιός, συναντιούνται τυχαία σ’ ένα θεραπευτήριο στη Ρίγα. Δεν είναι νέοι, αλλά και ποιος είναι νέος σήμερα. Όχι, ο Αρμπούζωφ δεν γράφει άλλο ένα ερωτικό ρομάντζο. Με απίστευτο χιούμορ, ενσυναίσθηση και συχνά πολλή σκληρότητα, απογυμνώνει τους ήρωες και τους παραδίδει ανυπεράσπιστους σε κοινή θέα. Θα μπουν στο μαγικό κόσμο του τσίρκου; Θα χορέψουν άραγε κλακέτες στη βροχή; Θα σπάσουν επιτέλους αυτή την ηλίθια ομπρέλα ή θα αποφασίσουν να πετάξουν μαζί της;