Παναγιώτης Εξαρχέας: " Θα γίνει ποτέ μια ριζική αλλαγή για να ζουν όλοι σε έναν πιο αξιοπρεπή κόσμο;"

Τον έχετε δει στην τηλεοπτική σειρά “ Ο γιατρός” και από τις 2 Νοεμβρίου θα τον δείτε να πρωταγωνιστεί στη θεατρική μεταφορά του “Ήλιος με δόντια” του Γιάννη Μακριδάκη στο Θέατρο Μπέλλος. Ιδανική ευκαιρία να γνωρίσουμε τον Παναγιώτη Εξαρχέα.

Ηλιος με δόντια 2024-25 Ελίνα Γιουνανλή

Από πού σε ξέρω;
Αν μεγάλωσες στην Αλσούπολη ή περνούσες τα καλοκαίρια σου στην Καλαμάτα, κάπου θα με είχες πετύχει. Καθώς και από διάφορες παραστάσεις που έχω παίξει.

Πού αλλού σε βρίσκω;
Αυτή την περίοδο ή στις πρόβες της παράστασης "Ήλιος με δόντια” ή στα γυρίσματα της σειράς του Alpha " Ο γιατρός” ή κολλημένο στην κίνηση πηγαίνοντας από το ένα στο άλλο.

Πες μου κάτι για το έργο "Ηλιος με δόντια”
Το έργο αυτό αποτελεί μια βαθιά συγκινητική αλλά και με χιούμορ εξομολόγηση του Κωνσταντή, ενός παιδιού που μεγάλωσε στη Χίο έναν αιώνα πριν. Ένα παιδί που από μικρό βρέθηκε αντιμέτωπο με φτώχια, ορφάνια, καθώς και κακομεταχείριση και εκφοβισμό από το κοινωνικό του περιβάλλον και που στην προσπάθεια του να πάρει αγάπη και να νιώσει πως ανήκει, έγινε αποδέκτης διάφορων κακοποιητικών συμπεριφορών.

Αποκάλυψε την αγαπημένη σου στιγμή στην παράσταση.
Δεν μου είναι εύκολο να επιλέξω μία, αλλά μια στιγμή που μου έμεινε έντονα ήταν μια μέρα στην πρόβα που κάναμε το φινάλε της παράστασης (την οποία αφηγούμαστε σε μεγάλο βαθμό στο κοινό), και είδα τον Θανάση Ζερίτη, τον σκηνοθέτη, να έχει συγκινηθεί. Από την ίδια την ιστορία. Κι εκεί κατάλαβα τη δύναμη που έχει το ίδιο το έργο κι εύχομαι να συμβεί και στους ανθρώπους που θα έρθουν να το δουν.

Ήλιος με δόντια
Ελίνα Γιουνανλή©
Ο Παναγιώτης Εξαρχέας με τον συμπρωταγωνιστή του Γιάννη Λεάκο στο "Ήλιος με δόντια"

Η μεγαλύτερη σου αγωνία είναι...
Εγώ είμαι και αγχώδης σαν άνθρωπος, οπότε είναι πολλές. Νομίζω θα επιλέξω το κομμάτι της υγείας των κοντινών μου ανθρώπων.

 Το μικρόβιο του θεάτρου σου μπήκε…
Ήμουν πρώτη γυμνασίου όταν πήγα στη θεατρική ομάδα του σχολείου μου και μετά την πρώτη συνάντηση, έφυγα τόσο χαρούμενος που άρχισα να λέω πως θέλω να γίνω ηθοποιός. Δεν ξέρω τι μετακίνησε μέσα μου, αλλά αυτή η χαρά που ένιωσα ήταν κάτι που με έκανε να το επιθυμώ πολύ.

Πες μου κάτι για τους καλλιτέχνες που θαυμάζεις και σε έχουν επηρεάσει.
Υπάρχουν διάφοροι ηθοποιοί που εκτιμώ βαθιά και παρακολουθώ ή έχω δουλέψει όλα αυτά τα χρόνια κι αυτό που προσπαθώ να παίρνω από αυτούς/ες είναι το πόσο πολύ δουλεύουν, πόσο γενναίοι/ες είναι και "βουτάνε” σε ότι κάνουν, πόσο τους/τις αφορά και με τι τρόπο μπορούν να μετατρέψουν το κείμενο σε μια βαθιά προσωπική εξομολόγηση. Να φεύγει ο θεατής και να νιώθει πως έχει δει κάτι από σένα τον ίδιο. 

 Ποια είναι η φιλοσοφία σου;
Να είσαι ευγενικός, να μην αργείς, να έχεις δίπλα σου τους κοντινούς σου ανθρώπους και γενικά κάνε τα πράγματα που θες τώρα.

Σε κοινωνικό επίπεδο σε τρομάζει…
Πάρα πολλά πράγματα. Υπάρχει γύρω μας τόση έλλειψη ενσυναίσθησης, τόση κοινωνική αδικία, τόσος ρατσισμός, τόσο  ταξικό χάσμα, τόσος φόβος στο νέο. Ενώ χαίρομαι που σιγά σιγά υπάρχουν βήματα αλλαγής, φοβάμαι πόσα χρόνια θα πάρει και αν θα γίνει ποτέ μια ριζική αλλαγή για να ζουν όλοι οι άνθρωποι σε έναν πιο αξιοπρεπή κόσμο όπου δεν θα φοβούνται και δεν θα κινδυνεύουν.

Αν μπορούσες να αλλάξεις κάτι αυτό θα ήταν…
Το να σταματήσουμε σαν είδος να σκεφτόμαστε μόνο την πάρτη μας και να είμαστε αμετακίνητοι.

Πες μου κάτι off the record.
Μου αρέσει να βλέπω κακές χριστουγεννιάτικες ρομαντικές κομεντι με τη φίλη μου την Εύα.

Τα επόμενα σου σχέδια είναι…
Να κάνω επιτέλους εκείνο το ταξίδι στην Αμερική, που τόσα χρόνια συζητάω.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ήλιος με δόντια

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 90 '

Το διεισδυτικό μυθιστόρημα για τη φωνή αυτού που αναγκάστηκε να σωπαίνει, για να μην προκαλεί τους «ευυπόληπτους και νοικοκυρεμένους», ανεβαίνει στη σκηνή. Γεννημένος στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, σε μια παράγκα μέσα στο Φρούριο της Χίου, ο Κωνσταντής παλεύει με τις μνήμες, τις πληγές και τα πάθη μιας ολόκληρης κοινωνίας που τον κατέκρινε για τη διαφορετικότητά του και τον περιθωριοποίησε. «Έχω ένα προαίσθημα πως σήμερα θα πάει η ιστορία ως το τέλος, ναι, ναι…» λέει και ξαναλέει ο απόκληρος Κωνσταντής· ή «Ιδιώνυμο» ή «η δεύτερη μεγάλη ντροπή του Φρουρίου», όπως τον ξέρανε στη γειτονιά, στη φτωχιά προκυμαία της Χίου. Η παράσταση αξιοποιεί τον φρενήρη ρυθμό των σκέψεων του Κωνσταντή, για να μεταφέρει στη σκηνή, μέσω δύο ερμηνευτών, τη λησμονημένη ζωή ενός ανθρώπου που γεννήθηκε και έζησε στο περιθώριο της ιστορίας.

Θέατρο «Μπέλλος»

Κέκροπος 1

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber