Ο Γιάννης Βούρος και η Μαρία Κατσανδρή μας μιλούν για τη "Λυσσασμένη γάτα"

Ο Γιάννης Βούρος και η Μαρία Κατσανδρή συμπρωταγωνιστούν στη “Λυσσασμένη γάτα” του Τενεσί Ουίλιαμς και μας μιλούν για τους κομβικούς ρόλους που ερμηνεύουν στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος στο θέατρο Αθηνά.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Λυσσασμένη γάτα Χάρης Γερμανίδης

Ο τίτλος του έργου "Λυσσασμένη γάτα" ("Cat on a hot tin roof") εμπεριέχει μια ειρωνεία; Τι υπαινίσσεται ο Τενεσί Ουίλιαμς;
Γ.Β.: 
Στο έργο θίγονται θέματα όπως το ψέμα, η σεξουαλική επιθυμία, η ενοχή, η απληστία, ο θάνατος, οι καταπιεσμένες αλήθειες, η επιβίωση με όποιο κόστος. Ο τίτλος είναι μεταφορικός. Αν θέλεις να πληγώσεις ή να καταστρέψεις κάποιον πρέπει να το κάνεις γρήγορα. Όπως πηδάει γρήγορα και ανάλαφρα μια γάτα από μια καυτή στέγη σε μία άλλη Ασφαλέστερη.

Μ.Κ.:  Δεν είναι ειρωνεία. Λέει ο Τενεσί Ουίλιαμς: "τι κερδίζει μια γάτα όταν κάθεται σε μια καυτή σιδερένια οροφή; Φαντάζομαι ότι το να μείνει απλά εκεί όσο περισσότερο μπορεί". Η επιμονή και το πείσμα να ζήσει! Μια ψυχή που καίγεται από πόθο, απόγνωση, ανάγκη για επιβίωση. Είναι μια μεταφορά...

Τι σας έκανε να ανταποκριθείτε θετικά στη θεατρική πρόταση που σας έγινε; 
Γ.Β.:
Πρωτίστως, ο εντελώς κόντρα στον δικό μου χαρακτήρα ρόλος. Πάντοτε μου άρεσε να καταπιάνομαι με ρόλους που σε παιδεύουν και δεν ανήκουν στον χώρο των ευκολιών σου. Η επί σκηνής "μεταμόρφωση” εμπεριέχει το μέγιστο της γοητείας στην δουλειά μας. Σίγουρα στις αποφάσεις που παίρνεις προκειμένου να συμμετάσχεις σε μία δουλειά μεγάλο ρόλο παίζει το έργο, η ιστορία που έχεις να διηγηθείς από σκηνής και η παρέα των συναδέλφων που θα συμβιώσεις μαζί τους ως Οικογένεια.

Μ.Κ.: Το ναι, εξαρτάται πάντα από τους συνεργάτες. Η ποιότητα μιας παράστασης είναι στα χέρια ή μάλλον στις ψυχές των ηθοποιών. Οπότε ο σεβασμός και η εκτίμηση, η επιθυμία να συνευρεθούμε με τους συγκεκριμένους ανθρώπους με έκανε να πω το ναι.

Λυσσασμένη γάτα, σκηνοθ. Δημοσθένης Παπαδόπουλος
Χάρης Γερμανίδης

Τι σας αποκάλυψε το έργο;
Γ.Β.:
  Την διαιώνιση των αγνών αλλά κυρίως των τοξικών σχέσεων που αναπτύσσονται αενάως μέσα και στις καλύτερες οικογένειες. Ψέματα, υποκρισία, καχυποψία, κρυφές ερωτικές σχέσεις, διεκδικήσεις κληρονομιάς, αποκαλύψεις για θέματα καλά κρυμμένα στο παρελθόν. Όλα καμουφλαρισμένα κάτω από μια μάσκα επίφασης της ευτυχίας που απολαμβάνει μία καθωσπρέπει οικογένεια.

Μ.Κ.: Το γεγονός πως οι άνθρωποι, οι ανθρώπινες σχέσεις είναι πάντα ίδια. Εφ' όσον συνεχίζει το στερεότυπο γάμου από συμφέρον... Θα υπάρχουν πάντα δυστυχώς οικογένειες χωρίς αγάπη, χωρίς επαφή επί της ουσίας...

Ποια είναι τα χαρακτηριολογικά και ψυχολογικά στοιχεία του/της ήρωα/ηρωίδας που ερμηνεύετε;
Γ.Β.: Ά
ξεστος, εγωκεντρικός, προσβλητικός, αυταρχικός. Ένας σύγχρονος padre padrone που δεν διστάζει να καταρρακώνει τους πάντες γύρω του προκειμένου να επιβεβαιώνει και να διατυμπανίζει το αυτοδημιούργητο της επιτυχίας του.

Μ.Κ.: Η Μαμά είναι μια κακοποιημένη γυναίκα, θύμα και θύτης, και το μόνο που της μένει είναι να ζει μέσα στο γυάλινο κόσμο που έχει φτιάξει. Γιατί την αλήθεια δεν την αντέχει.  

Λυσσασμένη γάτα, σκηνοθ. Δημοσθένης Παπαδόπουλος
Χάρης Γερμανίδης

Στην οικογενειακή συνάντηση που στήνει ο Ουίλιαμς με ποια πράγματα αναμετριούνται οι ήρωες: τον πόθο, την ματαίωση, την κυριαρχία; 
Γ.Β.: Όλα αυτά που αναφέρετε εμπεριέχονται σε μία φράση. Την αυτογνωσία. Και κυρίως το θάρρος που καταθέτει κάποιος προκειμένου να απογυμνωθεί ψυχικά και εξομολογούμενος να παρουσιαστεί στους άλλους δίχως το φύλλο συκής, το "δήθεν” εν προκειμένω που καλύπτει τις ανασφάλειες όλων μας.

Μ.Κ.: Με όλα αυτά που αναφέρατε. Έχω την αίσθηση ότι όλα τα πρόσωπα είναι λυσσασμένες γάτες, εκτός αυτόν Μπρικ φυσικά. Όλοι είναι ψυχές που καίγονται.
 

Η σκηνοθετική προσέγγιση έχει ρεαλιστική υφή;
Γ.Β.:
Μία ρεαλιστική προσέγγιση, ναι. Αλλά που ξεδιπλώνεται σχεδόν ονειρικά μέσα από το μυαλό του Μπρικ (του ενός γιου της οικογένειας), είναι το ζητούμενο, το γοητευτικό αλλά και το επικίνδυνο να διολισθήσει η παράσταση σε μια οξύμωρη ανάγνωση. Θεωρώ πως οι συντελεστές της παράστασης και δεν μιλώ για τους συναδέλφους, ηθοποιούς, έχουν γνώση και πως τα αναγνωρίσιμα στοιχεία των ποικιλόμορφων σχέσεων μιας οικογένειας θα κατατεθούν από σκηνής ευδιάκριτα. Η επιμονή του Δημοσθένη Παπαδόπουλου και η εμμονική σχέση που έχει με την λεπτομέρεια. Κάποιες φορές αυτό μπορεί να ακούγεται βασανιστικό για τον ηθοποιό που πρέπει να επαναλάβει στην πρόβα δεκάδες φορές το ίδιο πράγμα αλλά στο τέλος της ημέρας έχει δημιουργηθεί μια ισχυρή βάση σιγουριάς για το οτιδήποτε λέγεται ή συμβαίνει ανά πάσα στιγμή επί σκηνής.

Γ.Κ.: Και ναι, και όχι. Ο σκηνικός χώρος δεν είναι ρεαλιστικός. Οι άνθρωποι όμως ναι, χωρίς τερτίπια κα ψέματα. Είναι απαιτητικός, αυστηρός και ζητάει το Αόρατο να γίνει Ορατό. Και γίνεται.

Έχετε μια μεγάλη πορεία στο θέατρο. Ποια περίοδος της καριέρας σας αποτέλεσε για εσάς σταθμό;
Γ.Β.:
Ας αφήσουμε τις πορείες και τους σταθμούς όλων μας να τους καταγράψει ο θεατρικός ιστορικός του μέλλοντος. Σαφώς και υπάρχουν περίοδοι που κάποιοι από εμάς βρίσκονται στο απόγειο μιας καριέρας και άλλοι που εισπράττουν την αποδοχή του κοινού συνεχώς. Αλλά επειδή το επάγγελμά μας είναι θνησιγενές και ένας διαρκής αγώνας προκειμένου να ανέβεις ένα σκαλοπάτι ακόμα, εγώ τουλάχιστον αποφεύγω να αλληθωρίζω προς το πριν γιατί έτσι είναι σαν να γυρίζω την ματιά μου στο μέλλον. 

Μ.Κ.: Τα τρία χρόνια που ήμουν στον Λευτέρη Βογιατζή.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Γ.Β.:
Μακάρι να μπορούσα να σας πω ότι από εδώ και πέρα θα κάθομαι, θα ταξιδεύω, θα ζωγραφίζω και θα απολαμβάνω το τελευταίο στάδιο αυτού του θείου δώρου που λέγεται ζωή. Αλλά η Σισύφεια ανάβαση του καλλιτέχνη δεν έχει κορυφή αλλά και η καλλιτεχνική φύση δεν κατατάσσεται στις αυτοκαταργούμενες. Οπότε καβαλάω την βάρκα του ταξιδιού μου κι αφήνομαι στο ρεύμα του καιρού. Κι όπου με βγάλει.

Μ.Κ.: Δεν κάνω σχεδόν ποτέ σχέδια.

Προπώληση: more.com

Διαβάστε Επίσης



 

Περισσότερες πληροφορίες

Η λυσσασμένη γάτα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 105 '

Το κορυφαίο ψυχογράφημα διαδραματίζεται στα γενέθλια του άρρωστου πατέρα του άκληρου και αλκοολικού Μπρικ, που περνά κρίση στη σχέση με τη φιλόδοξη σύζυγό του, Μάγκι, γνωστή και ως «λυσσασμένη γάτα», όταν ο μεγαλύτερος αδελφός του, ο Κούπερ, παντρεμένος με πέντε παιδιά, διεκδικεί ένα μεγάλο μέρος της περιουσίας. Το ψέμα, η υποκρισία, η σκληρότητα και η βία αρχίζουν αυτό το βράδυ να βγαίνουν στην επιφάνεια. Το βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο εξερευνά τα βάθη της ανθρώπινης ψυχής με σκληρή ειλικρίνεια και αποκαλύπτει τις σκοτεινές πτυχές των σχέσεων, τα ανείπωτα πάθη και τις κοινωνικές συμβάσεις που καταπνίγουν τα αληθινά συναισθήματα.

Αθηνά

Δεριγνύ 10 & Πατησίων

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Frankenstein & Eliza

Γοητευτική, ενδιαφέρουσα αλλά και άνιση η παράσταση, από τον Δημήτρη Τάρλοου, του νέου έργου της Έρις Κύργια, που ξαναγράφει την κλασική ιστορία του Φρανκενστάιν και του τέρατος, εμπνευσμένη από την έλευση της τεχνητής νοημοσύνης˙. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
26/12/2024

"Τα τραγούδια της Σωτηρίας": Μια παράσταση που τιμά τη ζωή και το έργο της Σωτηρίας Μπέλλου

Η μουσική παράσταση "Τα τραγούδια της Σωτηρίας" με πρωταγωνίστρια τη Χριστίνα Μαξούρη, έρχεται να ολοκληρώσει την πορεία της με μια τελευταία σειρά εμφανίσεων στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, μέχρι τις 21 Ιανουαρίου.

Οι Χάρης Εμμανουήλ, Δημήτρης Πετρόπουλος, Άννα Παντζέλη νιώθουν "Καπούτ" στο θέατρο Αλκμήνη

Το έργο "Καπούτ" του Άλντο Νικολάι, έρχεται στο Θέατρο Αλκμήνη, σε μια παράσταση που υπόσχεται γέλιο, συγκίνηση και βαθύτερες σκέψεις για τη ζωή με πρωταγωνιστές τους Χάρη Εμμανουήλ, Δημήτρη Πετρόπουλο, Άννα Πατζέλη.

Πώς ξαναγράφονται οι κλασικοί στο θέατρο του σήμερα;

Τι πλάσμα θα προέκυπτε από τη συνάντηση του Φρανκενστάιν με την τεχνητή νοημοσύνη; Μπορούμε να μάθουμε τι σκεφτόταν ο Τολστόι, όταν έγραφε την "Άννα Καρέννινα"; Πώς θα έμοιαζε ένας σύγχρονος Δον Ζουάν σε μια εποχή όπου όλα επιτρέπονται; Πώς μιλούν στο σήμερα ιστορίες που αναφέρονται στο βικτωριανό Λονδίνο ή στον αμερικανικό εμφύλιο; Παρόμοια ερωτήματα παρακινήσαν μια σειρά παραστάσεων που γράφουν σε νέες σκηνικές εκδοχές τα κλασικά αριστουργήματα της λογοτεχνίας και του θεάτρου. Μιλήσαμε με τους συντελεστές τους και καταγράφουμε τα χαρακτηριστικά της νέας δυναμικής τάσης.

Εορταστικό πρόγραμμα παραστάσεων για το "Περιμένοντας τον Γκοντό"

Σε μια νέα ερμηνευτική προσέγγιση ανοιχτή σε όλους τους θεατές, ακόμα και σε εφήβους είναι το "Περιμένοντας τον Γκοντό" του Σάμουελ Μπέκετ, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου.

Προλαβαίνετε για λίγο ακόμα να ζήσετε την ένταση του "True West"

Το "True West" του Σαμ Σέπαρντ είναι περισσότερο από ποτέ επίκαιρο, καθώς εστιάζει στην ανάγκη του ανθρώπου να επαναπροσδιορίσει τον εαυτό του μέσα σε ένα περιβάλλον που συχνά συνθλίβει την ατομικότητα. Παίζεται για λίγο ακόμα στο θέατρο Χώρα.

"Στην κορυφή του κόσμου, εκεί να με πας" μας λεει η Ειρήνη Φαναριώτη

Μια σύγχρονη κωμωδία που αγγίζει τη γυναικεία εμπειρία με οξυδέρκεια, χιούμορ και συγκίνηση θα σκηνοθετήσει η Ειρήνη Φαναριώτη στο Studio του Θεάτρου Αργώ.