Μήπως όλοι κρύβουμε μέσα μας έναν "Caveman";

Νομίζαμε πως τα ξέραμε όλα για τον "Caveman" του Ρομπ Μπέκερ. Ο "Caveman" της φετινής σεζόν, Γιάννης Δρακόπουλος, που εμφανίζεται στο Αργώ, μας αποκαλύπτει τις βαθύτερες σκέψεις του ήρωα που ζει στο σήμερα.

Caveman, 2024-25 © Παντελής Κονσολάκης

Ο "Caveman” του Αμερικανού ηθοποιού και συγγραφέα Ρομπ Μπέκερ έμελλε να γίνει η μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ κάτι που έκανε τον δήμαρχο της Νέας Υόρκης να αποκαλεί την 18η Ιουλίου ημέρα του Caveman και να μετονομάσει την οδό 44 West σε Caveman Way.  Είναι ένας ήρωας- σύμβολο που μας βοηθάει να ξεναγηθουμε στα άδυτα της ανδρικής ψυχολογίας μέσα από σκέψεις και αναπάντητα ερωτήματα που αφορούν τις σχέσεις. Το έναυσμα το δίνει η έξωση από το σπίτι του, μετά από ένα καυγά με το έτερον ήμισυ. Ποιες είναι οι βαθύτερες σκέψεις αυτού του "καινούριου" σημερινού άντρα, που σε μια προσωπική εξομολόγηση μεταμορφώνεται στο γιο, τον αδελφό, τον σύντροφο, το αγόρι της διπλανής πόρτας, μεγαλώνει, βλέπει τις νέες εποχές που έρχονται διαρκώς και θέτει νέα ερωτήματα; Ο Γιάννης Δρακόπουλος-”Caveman” τις μοιράζεται μαζί μας και μας βάζει στο νόημα με κάποιες χαρακτηριστικές ατάκες του ήρωα:

"Ένα πράμα ζητάει ένας άντρας από τους φίλους του συνέπεια και σταθερότητα”.

‘’Η Έριν είναι ένας υπέροχος άνθρωπος, τουλάχιστον έτσι την βλέπω εγώ. προσπαθώ να της προσφέρω όσα χρειάζεται αλλά δεν τα καταφέρνω πάντα’’.

‘’Ο μόνος τρόπος για να βγάλουμε μια άκρη ανάμεσα στον άντρα και τη γυναίκα είναι να τους αντιμετωπίσουμε σαν δύο διαφορετικά είδη, τελείως διαφορετικά όμως’’.

‘’Τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να με απασχολεί πολύ το τι σημαίνει να είσαι άντρας’’.

‘’Είναι τόσο όμορφο αυτό που μόνο δύο άντρες που είναι φίλοι μπορούν να ζήσουν , να αράζουν με τις ώρες και να μην χρειάζεται να λένε τίποτα παρά μόνο τα απαραίτητα’’.

Caveman, 2024-25
Παντελής Κονσολάκης

 

Ποιος είναι ο σημερινός "Caveman” ;

"Είναι ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας, ούτε καλύτερος ούτε χειρότερος από τους άλλους άντρες, ένα καλός, μέτριος μαλάκας, όπως προσδιορίζει και ο ίδιος τον εαυτό του κατά τη διάρκεια της παράστασης. Ο προβληματισμός του είναι πάνω στο τι, σημαίνει να είσαι άντρας. Προβληματισμός κοινός για όλα τα αρσενικά που απεγνωσμένα πολλές φορές προσπαθούν να ανταποκριθούν στο σύνολο αυτού του φαντασιακού που αντιπροσωπεύει η λέξη "άντρας’’ και με το οποίο η κοινωνία έχει φορτίσει αυτή τη λέξη. Θα τον οδηγήσει βαθιά πίσω στο χρόνο, πριν ακόμα έρθει ο πολιτισμός για να χρωματίσει με τον δικό του τρόπο τις λέξεις αρσενικό και θηλυκό και να τις μπλέξει τόσο πολύ, που φτάσαμε οι σημερινές γενιές να λένε: "Φτάνει πια, δε θέλουμε να είμαστε αυτό ή εκείνο, θέλουμε εμείς να προσδιορίζουμε την ταυτότητα μας και όχι κάποια κοινωνικά στερεότυπα, φαντασιακά’’. Και κάπως έτσι, το παρελθόν, το βαθύ παρελθόν του προϊστορικού ανθρώπου, θα του δώσει τις απαντήσεις του. Αλήθεια, πόσα από αυτά που πρέπει να κάνουμε για να επιβεβαιώσουμε το φύλο μας απορρέουν από τη φυσική κατάσταση του ανθρώπου και πόσα τα φόρτωσε ο πολιτισμός κατά τη διάρκεια της εξέλιξής του, σε μια αμφίδρομη διαδικασία μετασχηματισμών ρόλων και προσδοκιών”.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Caveman

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 90 '

Στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ πρωταγωνιστεί ο άνθρωπος των σπηλαίων, που μεταμορφώνεται στο γιο, τον αδελφό, το σύντροφο, το αγόρι της διπλανής πόρτας και θέτει νέα ερωτήματα. Μια προσωπική εξομολόγηση του «καινούργιου» σημερινού άντρα που μεγαλώνει και βλέπει τις νέες εποχές που έρχονται. Το "Defending the Caveman" είναι μια κωμωδία που γράφτηκε από τον Αμερικανό ηθοποιό και κωμικό Ρομπ Μπέκερ, σχετικά με τις παρεξηγήσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών. Το έχουν παρακολουθήσει περισσότεροι από οκτώ εκατομμύρια άνθρωποι σε σαράντα πέντε χώρες, σε όλο τον κόσμο.

Αργώ

Ελευσινίων 13-15

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Κατερίνα Λέχου: " Δεν σκηνοθετώ τη ζωή μου· τη ζω"

Η Κατερίνα Λέχου μας μιλά για την ηρωίδα που ενσαρκώνει στο έργο "Linda", αναδεικνύει τη δύναμη της τέχνης να μετακινεί, να εμπνέει και να θέτει ερωτήματα για τη ζωή, ενώ μοιράζεται προσωπικές σκέψεις για την ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική επιτυχία και την προσωπική ευτυχία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
23/11/2024

Υπάρχει συνταγή για την "Υψηλή Μαγειρική των Σχέσεων";

Η Βίλη Σωτηροπούλου επανέρχεται με την "Υψηλή Μαγειρική των Σχέσεων", μια κωμωδία που συνδυάζει το χιούμορ με τη βαθύτερη ανάλυση των δυναμικών που αναπτύσσονται ανάμεσα στις σχέσεις.

Όσα μάθαμε για τον χορογράφο Δημήτρη Μυτιληναίο

Ο χορογράφος Δημήτρης Μυτιληναίος μας μιλά για τον χορό, τη φιλοσοφία και τα σχέδια του με αφορμή την νέα του δουλειά "REDUNDANCes" ένα χορογραφικό κολάζ από διασκευασμένες variations που παρουσιάζεται στο ΠΛΥΦΑ.

Αποκλειστικό: Ποιο είναι το νέο θεατρικό της Ηρώς Μπέζου που έρχεται το 2025 στο Θέατρο Τέχνης;

Οι έννοιες της μεταμόρφωσης και της ελευθερίας αποτελούν τον βασικό κορμό του δεύτερου θεατρικού της νέας και αγαπημένης ηθοποιού, που αυτή τη φορά παίρνει ρόλο συγγραφέα και σκηνοθέτη.

Η θεατρική "Αίθουσα αναμονής" επιστρέφει στο Σωματείο Οδηγών Ταξί Αττικής

Στο Σ.Ο.Τ.Α. συνεχίζει για δεύτερο κύκλο φέτος η δραματική κωμωδία που ξετυλίγει το πολυσύνθετο και αντιφατικό ζήτημα της γυναικείας αφήγησης σήμερα.

Η Ταμίλα Κουλίεβα μάς μεταφέρει στο 2028 με ένα θεατρικό "Απόρρητο"

Το αριστούργημα του Ιβάν Βιριπάγιεφ διερευνά τα πιο φλέγοντα ερωτήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα και τη δύναμη της αλήθειας σε έναν κόσμο που ορίζει η τεχνητή νοημοσύνη, μέσα από την ιστορία τριών επιστημόνων.

"Αν ήμουν κόκκινο": Μια παράσταση για τα 50 χρόνια Πολυτεχνείο στο θέατρο Σημείο

Η αιρετική δραματουργός Λούλα Αναγνωστάκη και τα πενήντα χρόνια Μεταπολίτευσης ενέπνευσαν ένα σύγχρονο ελληνικό έργο κατά παραγγελία του θεάτρου Σημείο, σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Διαμαντή.