Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά παρουσιάζει το πρόγραμμά του για τη νέα σεζόν 2024-25

Ένα εντυπωσιακό πρόγραμμα με ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα ετοιμάζει ο σημαίνων θεατρικός οργανισμός του Πειραιά με τον Νίκο Διαμαντή στο τιμόνι του, με ηχηρές υπογραφές, παραστάσεις νέων δημιουργών και δράσεις - παρεμβάσεις εντός και εκτός θεάτρου.

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Τον άνθρωπο φέρνει στο προσκήνιο το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, και το ξανακοίταγμα του μέσα από το θέατρο, όπως τόνισε ο καλλιτεχνικός διευθυντής Νίκος Διαμαντής στη σημερινή συνέντευξη τύπου για την παρουσίαση του προγράμματος της νέας σεζόν 2024-25. Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον και εντυπωσιακό πρόγραμμα με κύρια χαρακτηριστικά την πνευματικότητα και τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα, που θέλει να δώσει φωνή στους νέους δημιουργούς σε συνδυασμό με την παρουσία καλλιτεχνών που έχουν καθιερωθεί στο ρεπερτόριό του. Με το σύνθημα "Παρεμβαίνω – Συνομιλώ – Προκαλώ – Προτείνω” το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, παρουσία των  Δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη, Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Σταυρούλα Αντωνάκου και Εντεταλμένου Δημοτικού Συμβούλου Πολιτισμού Δήμου Πειραιά Γιάννη Χατζηαλέξη, παρουσίασε τις 13 θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε στην Κεντρική Σκηνή, στη Σκηνή Ω και στο Φουαγιέ, όπως και κοινωνικές δράσεις, παρεμβάσεις, εργαστήρια και εκπαιδευτικά προγράμματα, εντός και εκτός του χώρου του θεάτρου, σε σημαντικά τοπόσημα της πόλης του Πειραιά, προτίνοντας ένα "συνεκτικό διαφορετικό κόσμο συμπόρευσης και συνομιλίας  όλων, χωρίς αποκλεισμούς”. 

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά Νίκος Διαμαντής
Νίκος Διαμαντής

Ανάμεσα στις σκηνοθετικές υπογραφές που θα δούμε στο φετινό ρεπερτόριο του θεάτρου είναι αυτές του Δημήτρη Καταλειφού, του Κωνσταντίνου Ρήγου, της Ιόλης Ανδρεάδη, των Γιώργου Κουτλή και Βασίλη Μαγουλιώτη, της Μάρθας Μπουζιούρη, του Σταύρου Καραγιάννη, της Άντζελας Μπρούσκου, του Θεοδόση Σκαρβέλη, του Πάνου Κούγια και πολλών ακόμη. Χαρακτηριστικό του προγράμματος της σεζόν 2024-25, πλάι στα μεγάλα έργα του κλασικού ρεπερτορίου που θα δούμε στην Κεντρική Σκηνή, είναι τα πρωτότυπα ελληνικά έργα που ανοίγουν ή συνεχίζουν τη συζήτηση πάνω σε καυτά κοινωνικά θέματα όπως η έμφυλη βία και θέματα γύρω από τη γυναίκα γενικότερα, αλλά και η ελληνικότητα, η οικογένεια, οι υπαρξιακές αναζητήσεις κ.ά.

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Ο Δημήτρης Καταλειφός, σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής του "Θείου Βάνια", με τις συμπρωταγωνίστριές του Τζένη Θεωνά και Στέλλα Κρούσκα

"Αποβλέπουμε σε ενεργούς πολίτες, που θα μπορέσουν να ενεργοποιήσουν τη φαντασία τους και να σφυρηλατήσουν σιγά σιγά με το δικό τους τρόπο τις δικές τους προσωπικές συντεταγμένες".

Όπως δήλωσε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, Νίκος Διαμαντής: "Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά είναι για εμάς ένα μικρό Εθνικό Θέατρο. Θέλω να ευχαριστήσω τους ανθρώπους που δουλέψανε όλο αυτό το διάστημα γι’ αυτό το πρόγραμμα και τους καλλιτέχνες που στάθηκαν δίπλα μας ώστε να δημιουργήσουμε έναν πρότυπο οργανισμό. Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, θέλει να δώσει φωνή στη νέα γενιά. Να δώσει φωνή στους ανθρώπους της πόλης, να νιώσουν ότι αυτό το θέατρο είναι το σπίτι τους. Περηφανεύομαι ότι το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά κατάφερε να έχει έναν πολύ μεγάλο αριθμό θεατών. Σε ένα κόσμο αδικαιολόγητο, προσπαθήσαμε να φέρουμε τον άνθρωπο στο προσκήνιο. Αποβλέπουμε σε ενεργούς πολίτες, που θα μπορέσουν να ενεργοποιήσουν τη φαντασία τους και να σφυρηλατήσουν σιγά σιγά με το δικό τους τρόπο τις δικές τους προσωπικές συντεταγμένες. Αν στοχεύουμε κάπου, αν κάτι έχει να πει σήμερα το πρόγραμμα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, είναι να δημιουργήσει ένα μέλλον που με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους προσπαθεί να το αναζητήσει στους αυθαίρετους, τους ακατάτακτους, αυτούς που μας βγάζουν τη γλώσσα. Σε αυτούς στραφήκαμε με αυτό το πρόγραμμα. Είμαστε ένα ανοιχτό θέατρο. Ένα θέατρο με ισχυρό πρόγραμμα διάρκειας. Δεν μας ενδιαφέρουν τα πυροτεχνήματα". Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι φέτος η χρηματοδότηση του θεάτρου (που στηρίζεται σε μια προγραμματική σύμβαση μεταξύ Δήμου Πειραιά, Περιφέρειας Αττικής και Υπουργείου Πολιτισμού) αυξήθηκε κατά είκοσι τοις εκατό από την Περιφέρεια Αττικής, σε σχέση με την προηγούμενη σύμβαση, η οποία πλέον θα ανέρχεται στο 1,5 εκ. ευρώ για τέσσερα χρόνια, όπως δήλωσε στον χαιρετισμό του ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης

Θείος Βάνιας Δημήτρης Καταλειφός
"Θείος Βάνιας"

"Θείος Βάνιας”, "Όσα παίρνει ο άνεμος”, θέαμα για όλη την οικογένεια και "Merde!” στην Κεντρική Σκηνή

Ο Δημήτρης Καταλειφός επιλέγει να σκηνοθετήσει τον εμβληματικό "Θείο Βάνια" του Άντον Τσέχοφ (από 18/10). Ο ίδιος μάλιστα θα κρατήσει τον ομώνυμο πρωταγωνιστικό ρόλο, ενώ ένα αξιόλογο υποκριτικό καστ (Κλεοπάτρα Τολόγκου, Παναγιώτης Μπουγιούρης, Βαγγέλης Ρόκκος, Μενέλαος Χαζαράκης, Αμαλία Νίνου, Τζένη Θεωνά, Στέλλα Κρούσκα, Φοίβος Σαμαρτζής) θα δώσει σάρκα και οστά στους βαθιά ανθρώπινους τσεχοφικούς ήρωες που αναρωτιούνται για το νόημα της ύπαρξής τους.

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά Κουτλής Μαγουλιώτης
Ο Γιώργος Κουτλής και ο Βασίλης Μαγουλιώτης σκηνοθετούν από κοινού το "Merde!"
Γιάννης Νιάρρος Νίκος Καραθάνος Merde Κουτλής
Ο Γιάννης Νιάρρος και ο Νίκος Καραθάνος συμπρωταγωνιστούν στο μουσικό love letter για τα κακώς κείμενα του ελληνικού θεάτρου "Merde!"

Τον Νοέμβριο ο Κωνσταντίνος Ρήγος σκηνοθετεί το πολυαγαπημένο έργο του Ευγένιου Τριβιζά, "Ο Ταύρος που έπαιζε πίπιζα", που μεταφέρεται για πρώτη φορά στη σκηνή, σε ένα θέαμα για όλη την οικογένεια, σε μουσική Δημήτρη Παπαδημητρίου (από 10/11). Τον Ιανουάριο ο Γιώργος Κουτλής και  ο Βασίλης Μαγουλιώτης σκηνοθετούν, ενώ ο Γιάννης Νιάρρος με τον Γιάννη Παπαδόπουλο υπογράφουν τη μουσική στο καινούργιο θεατρικό έργο του Suyako "Merde!” (από 24/1). Μια μουσική κωμωδία για τα κακώς κείμενα του ελληνικού θεάτρου. Ένα love letter για τον ακήρυχτο πόλεμο της Τέχνης του Θεάτρου: "Εμπορικό" vs. "Ποιοτικό", Κωμωδία vs. Δράμα, Λαϊκοί vs. Διανοούμενοι, Τέχνη vs. Showbiz… Γιατί κάνουμε θέατρο τελικά; "Για τα λεφτά" ή "για την ψυχή μας"; Παίζουν οι Μαριαλένα Ηλία, Νίκος Καραθάνος, Βασίλης Μαγουλιώτης, Ηλίας Μουλάς, Γιάννης Νιάρρος, Χρήστος Πούλος-Ρένεσης, Λυδία Τζανουδάκη, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος, Αποστόλης Ψυχράμης. 

Κωνσταντίνος Ρήγος
© Γιώργος Καπλανίδης
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος σκηνοθετεί το έργο του Ευγένιου Τριβιζά, "Ο Ταύρος που έπαιζε πίπιζα", σε μια παράσταση για όλη την οικογένεια

Τέλος, τον Απρίλιο η Ιόλη Ανδρεάδη επιστρέφει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά μετά το "Πόλεμος και Ειρήνη" του Λ. Τολστόι, όπου θα κάνει το όνειρό της πραγματικότητα μεταφέροντας στη σκηνή το μνημειώδες μυθιστόρημα της Μάργκαρετ Μίτσελ "Όσα παίρνει ο άνεμος", ένα ακόμη κορυφαίο αντιπολεμικό έργο της παγκόσμιας λογοτεχνίας, σε θεατρική διασκευή δικής της και του Άρη Ασπρούλη. Η μεγάλη ερωτική ιστορία με φόντο τον αμερικανικό εμφύλιο, που περιγράφει μια κοινωνία η οποία ξαναχτίζεται από τα συντρίμμια, θα ζωντανέψει από ένα δυνατό καστ: Σκάρλετ Ο' Χάρα είναι η Λένα Παπαληγούρα, Ρετ Μπάτλερ ο Ορέστης Τζιόβας, Άσλεϊ Γουίλκς ο Όμηρος Πουλάκης, Τζέραλντ Ο' Χάρα ο Γεράσιμος Γεννατάς, Mammy η Idra Kayne (από 26/4).

Όμηρος Πουλάκης, Ορέστης Τζιόβας & Γεράσιμος Γεννατάς ετοιμάζονται για το
Όμηρος Πουλάκης, Ορέστης Τζιόβας & Γεράσιμος Γεννατάς ετοιμάζονται για το "Όσα παίρνει ο άνεμος" που θα σκηνοθετήσει η Ιόλη Ανδρεάδη

Αφιέρωμα στο σύγχρονο ελληνικό έργο στη Σκηνή Ωμέγα

Έχει ήδη ολοκληρώσει τον κύκλο της η πειραγμένη σαιξπηρική "Δωδέκατη νύχτα” του Γιώργου Βαλαή, "I am falling in love | Εκδοχές πάνω στη Δωδέκατη Νύχτα” στη Σκηνή Ωμέγα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, έπονται όμως πέντε ακόμη θεατρικές παραστάσεις που υπογράφουν δημιουργοί όλων των ηλικιών, ενώ μία από τις βασικές θεματικές είναι η έμφυλη βία και το θέμα γυναίκα. Με το "Κυανιούχο κάλιο” η Μάρθα Μπουζιούρη, βαθαίνει την ενασχόλησή της με τα ζητήματα της έμφυλης βίας και της γυναικείας αυτοδιάθεσης. Το έργο θεάτρου ντοκιμαντέρ, αφηγείται την ιστορία ενός 20χρονου κοριτσιού που μένει έγκυος και δεν μπορεί ούτε επιθυμεί να φέρει στον κόσμο ένα παιδί. Η ιστορία της Χέτε είναι μια από τις ιστορίες 800.000 γυναικών, που κατέφευγαν κάθε χρόνο σε παράνομες κι επικίνδυνες επεμβάσεις, χάνοντας τη ζωή τους ή τραυματίζοντας ανεπανόρθωτα το σώμα και την ψυχή τους. Παίζουν οι Γωγώ Καρτσάνα, Νίκος Κουκάς, Μάρθα Μπουζιούρη, Κλέαρχος Παπαγεωργίου, Εύα Σαμιώτη (από 7/11).

Μάρθα Μπουζιούρη
©Patroklos Skafidas
Μάρθα Μπουζιούρη

Στον ίδιο δρόμο βρίσκεται και το "Ου φονεύσεις | Ιστορίες για την έμφυλη βία” της Άντζελας Μπρούσκου. Μια performance ανάμεσα στο θέατρο ντοκουμέντο και την μυθοπλασία, με διακειμενικότητα λογοτεχνική και θεατρική μέσα από αποσπάσματα  που αφορούν την έντονη πατριαρχία από τις αρχές του περασμένου αιώνα μέχρι σήμερα. Στόχος να μιλήσουμε για την γυναικοκτονία και τι πυροδοτεί την πιο ακραία μορφή σεξισμού. Παίζουν οι Βάλια Παπαχρήστου,  Δήμητρα Χατούπη, Ανδριανή Κυλάφη Κωνσταντίνος Γιουρνάς κ.ά. (από 11/1). Τον Φεβρουάριο ακολουθεί το "Βυζί” της Σοφίας Νικολαΐδου σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Τσικούρα, ένα έργο που γράφτηκε κατά παραγγελία του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά και πραγματεύεται τη γυναικεία απώλεια και τις οικογενειακές σχέσεις. Ερμηνεύει η Εβελίνα Αραπίδη.

Άντζελα Μπρούσκου
Ελπίδα Μουμουλίδου©
Άντζελα Μπρούσκου 

Από 4 Δεκεμβρίου το σίκουελ του θρυλικού έργου του Βασίλη Κατσικονούρη "Καλιφόρνια ντρίμιν, 20 χρόνια μετά” επιστρέφει στη σκηνή. Αυτή τη φορά τους τέσσερις αγαπημένους εικοσάρηδες -Ντίνος, Άρης, Βουβού και Κική- που πλέον έχουν σαρανταρίσει αλλά δεν έχουν αλλάξει καθόλου, αναζητώντας τη δική τους γη της επαγγελίας, υποδύονται οι Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Λένα Δροσάκη, Σίλια Μουστάκη και Σταύρος Καραγιάννης, που υπογράφει και τη σκηνοθεσία.

Αλέξανδρος Μπουρδούμης
Αλέξανδρος Μπουρδούμης

Το βραβευμένο έργο των Αντώνη και Κωνσταντίνου Κούφαλη, "Μη σκαλίζεις την άμμο", με το γνώριμο κωμικοτραγικό ύφος των πολύ σημαντικών δημιουργών της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας, ανιχνεύει την αδυναμία και τον φόβο να επικοινωνήσουν ελεύθερα οι άνθρωποι στον κόσμο, όπως είναι διαμορφωμένος σήμερα. Οι χαρακτήρες, τα πρόσωπα, ανήκουν στο περιθώριο της κοινωνίας, "η μοίρα τους είναι ξέθωρη και χλωμή", "ασήμαντες" περιπτώσεις που κραυγάζουν για βοήθεια, για λίγη αγάπη, για την ανάγκη ενός "Άλλου κόσμου". Σκηνοθετεί ο Θεοδόσης Σκαρβέλης με τους Αλέξανδρο Μαυρόπουλο, Αναστασία-Ραφαέλα Κονίδη, Κορίννα Ντουλλάαρτ, Δημήτρη Μανδρινό (από 23/4).

Ραντεβού στο Φουαγιέ με παραστάσεις

Το "Όνειρο της Ιωνίας" του Αντώνη Κυριακάκη που είδαμε την άνοιξη στο θέατρο Χώρος σε σκηνοθεσία του συγγραφέα και του Γιώργου Πατεράκη, έρχεται από 5/12 στο Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Στο έργο τέσσερις αδερφικοί φίλοι στρατολογούνται για τη Μικρασιατική Εκστρατεία. Η αποβίβαση στη Σμύρνη, οι ελληνικές νίκες και οι ονειρικές υποδοχές του ελληνικού στρατού από τα χωριά της Μικράς Ασίας, θα τους κάνουν να αισθανθούν μυθικοί ήρωες. Μέσω των φαντάρων που παίρνουν μέρος στην Μικρασιατική εκστρατεία, παρακολουθούμε το ψυχογράφημα της Ελλάδας του 1922. Ένα αντιπολεμικό έργο, που έχει ως στόχο να φωτίσει τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας, που εδώ και 100 χρόνια παραμένουν σθεναρά ίδιες. Παίζουν οι Μάρκος Γέττος, Βασίλης Καλφάκης, Κώστας Κουτρουμπής, Τάσος Τζιβίσκος, Βικτώρια Φώτα.

Το Όνειρο της Ιωνίας. Η Μικρασιατική Εκστρατεία μέσα από τα ημερολόγια των στρατιωτών
© Αλεξάνδρα Ρίμπα
"Το όνειρο της Ιωνίας"

Στις "Γιαγιάδες” του Γιώργου Καλογερόπουλου, μια παράσταση για όλες τις οικογένειες που θα δούμε στις 17, 18 και 19 Ιανουαρίου, μαθαίνουμε ιστορίες  ομορφιάς, ανθρώπων, παράξενων πλασμάτων, νοσταλγίας, απόρριψης, μοναδικότητας, αγάπης, αποδοχής, πόνου. Παίζουν οι Μαρία Μιχαηλίδου, Εύη Τσακλάνου, Βάσω Μανδύλη, Μαρίνα Σωκράτη Αιμιλία Ράπτη, Γιώργος Καλογερόπουλος. Στο τελευταίο κείμενό της "How soon is now", η Γλυκερία Μπασδέκη, της οποίας η γραφή χαρακτηρίζεται από έναν εξομολογητικό και προσωπικό τόνο, εμπνέεται ελεύθερα από το λογοτεχνικό πρόσωπο της Μαργαρίτας Περδικάρη, μιας νεαρής δασκάλας αστικής καταγωγής, που την περίοδο του εμφυλίου πολέμου, η συνεργασία της με το ΕΑΜ, θα αποτελέσει την αφορμή για να ανοίξει ο ασκός του Αιόλου μιας ολόκληρης χώρας, η οποία δύσκολα συμπράττει με τα "φαντάσματα" του παρελθόντος της. Η παράσταση, αξιοποιώντας το θέμα της Ελληνικότητας, θέλει να μιλήσει για το ανεπούλωτο τραύμα του εμφυλίου πολέμου. Μέσα από τον κώδικα του θεάτρου σκιών, τον Αττίκ, τους ελληνικούς καφενέδες, αλλά και την εγχώρια ζωγραφική, επιχειρεί να δομήσει ένα "Εθνικό ψηφιδωτό" μνήμης, για όλα εκείνα που στον απόηχο της μετεμφυλιακής Ελλάδας, οι άνθρωποι επιδιώκουν να ξεχάσουν. Το έργο θα σκηνοθετήσει ο Πάνος Κούγιας που επιστρέφει μετά το "Miss Julie” του Στρίντμπεργκ στο Δημοτικό του Πειραιά με τους Μενέλαο Κυπαρίσση, Ανθή Σαββάκη, Δανάη Παπουτσή, Λεωνίδα Στάμου (από 6/2).

Οι Παρεμβάσεις του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά

Μετά την παράσταση-παρέμβαση του Νίκου Διαμαντή "Τι οφείλουμε στη Δημοκρατία” που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024, το Δημοτικό θέατρο Πειραιά παρουσιάζει το εργαστήρι συγγραφής για σχολεία, εκπαιδευτικούς και κυρίως μαθητές "Πώς ονειρεύομαι το αύριο;” την άνοιξη του 2025. Ένα πρόγραμμα παρέμβασης στη γλώσσα, στο κείμενο, στον θεατρικό λόγο και τη δραματουργία, απευθυνόμενο κυρίως στην δεξαμενή των νέων, στην τόλμη και την φαντασία, με τη συμμετοχή των συγγραφέων Κώστα Βόμβολου, Νίκου Διαμαντή, Άκη Δήμου, Βασίλη Κατσικονούρη, Αντρέα Φλουράκη κ.ά. Ο ηθοποιός Όμηρος Πουλάκης θα σκηνοθετήσει και θα ερμηνεύσει το "Διψάει τις νύχτες” του Ηλία Μαγκλίνη, ένα πρωτότυπο κείμενο, γραμμένο κατά παραγγελία του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, που αφορά στη διαδρομή ενός βρικόλακα μέσα στους αιώνες, το οποίο θα παρουσιαστεί σε όλο το χώρο του θεάτρου. Το "Ghost in the Machine”, είναι μια περιπατητική εικαστική εγκατάσταση του εικαστικού καλλιτέχνη Γιώργου Δρίβα, που θα διατρέχει εκθεσιακά το κτίριο του Δημοτικού θεάτρου. Αφορά στην τρέχουσα συζήτηση, σε σχέση με την δυνατότητα προγραμμάτων τεχνητής νοημοσύνης να δημιουργούν καλλιτεχνικά. Το "Ghost in the Machine", θα είναι προϊόν συνεργασίας αλλά και διαλόγου του καλλιτέχνη με τέτοιου είδους λογισμικά, ο οποίος δεν τα αντιμετωπίζει ούτε ως απειλή, ούτε ως πανάκεια, αλλά ως ένα νέο έξυπνο εργαλείο εμπλουτισμού της διαδικασίας της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Η εγκατάσταση θα συνδυάζει τους τομείς εικαστικών τεχνών/video art, φωτογραφίας, performance και κινηματογράφου. Στη συνέχεια έρχεται ο "Πρώτος μου έρωτας”, μια παρέμβαση τεσσάρων γυναικών πάνω στις αναμνήσεις και στη δύναμη του πρώτου έρωτα και στο πώς χαρακτηρίζει και πώς σφραγίζει τη διαδρομή μιας ολόκληρης ζωής με τις Μαρίνα Μέργου, Νότα Πατεριμού, Αδαμαντία Ψαλιδάκου, Άρτεμις Ψιλοπούλου. Τέλος, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, δημιουργεί μια "Αγορά Ιδεών", που θα λειτουργήσει από τον Ιανουάριο του 2025. Θέλοντας να συμμετέχει δυναμικά στους προβληματισμούς της εποχής, διοργανώνει κύκλο ανοιχτών συζητήσεων, θέτοντας ερωτήματα και αναζητώντας τον γόνιμο διάλογο, για τον ρόλο και την αξία του ελεύθερου υποκειμένου, της κοινότητας και της φροντίδας. Συντονίζει ο δημοσιογράφος και μουσειολόγος, Δημήτρης Τρίκας. 

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

"Χορεύουμε;" με την Παιδική Σκηνή στο Φουγιέ

Η θεατρική ομάδα Artika, (Μαριλένα Τριανταφυλλίδου, Κατερίνα Αλεξάκη, Κλεονίκη Καραχάλιου και Βασίλης Καζής), η οποία δημιούργησε το θέατρο για τις πολύ νεαρές ηλικίες στην Ελλάδα, με χαρά εγκαινιάζει τη συνεργασία της με το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά και παρουσιάζει την καινούρια της παραγωγή με τίτλο: "Χορεύουμε;", θέατρο με χορό και μουσική για θεατές από 2 χρονών. Μία παράσταση που βασίζεται στο θέατρο της επινόησης και συνδυάζει πολλές διαφορετικές καλλιτεχνικές γλώσσες. Η πρεμιέρα είναι στις 10 Νοεμβρίου.

Δράσεις στο Φουαγιέ | "Χαρτογραφώντας τον Πειραιά”

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, προτίθεται να πραγματοποιήσει κύκλο συναντήσεων με θέμα τον ανθρώπινο μόχθο και τα ξεχασμένα επαγγέλματα, πραγματοποιώντας ένα ταξίδι στο παρελθόν και μαζί με αυτό, να αναζητήσει την πολιτισμική μας ταυτότητα μέσα από τη γέννηση και τη φθορά παλιών επαγγελμάτων και το ρόλο τους στην κοινωνία. Ο δημοσιογράφος Γιάννης Κλάδης, αναζήτησε παλιούς επαγγελματίες και μας τους συστήνει στο Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Η εκδήλωση με τίτλο "Ο ανθρώπινος μόχθος" θα πραγματοποιηθεί από τον Νοέμβριο του 2024 και για μία φορά κάθε μήνα, με διαφορετικό κάθε φορά επάγγελμα, έως τον Μάιο του 2025 (20/11, 18/12, 29/1, 19/2, 19/3). 

"190 χρόνια Πειραιάς – μισός αιώνας Δήμαρχοι": Το 2025 ο Πειραιάς συμπληρώνει 190 χρόνια από την ίδρυση του ως σύγχρονος δήμος της Ελλάδας. Το 2025 συμπληρώνονται 50 χρόνια, από τις πρώτες ελεύθερες εκλογές για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, μετά την δικτατορία. Αυτή την περίοδο παράλληλα ο Δήμος μετρά δέκα δημοκρατικά εκλεγμένους δημάρχους. Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ιχνηλατεί αυτήν την διαδρομή, μέσω των πρώτων πολιτών του πρώτου λιμανιού του Πειραιά. Από τον Τάσο Βουλόδημο, που ήταν ο πρώτος αιρετός δήμαρχος της σύγχρονης εποχής, μέχρι σήμερα, αναζητούμε το αποτύπωμα που άφησαν οι δήμαρχοι της πόλης. Τι έκαναν, τι δεν έκαναν, τι έπρεπε να κάνουν, τι μπορούσαν να τολμήσουν και τι δεν μπορούσαν... Μιλούν όχι μόνο οι ίδιοι, αλλά και πρωταγωνιστές της εποχής τους. Μια εκδήλωση ιστορικής αναψηλάφησης, μνήμης και τιμής των δημάρχων του μεταπολιτευτικού Πειραιά με τον δημοσιογράφο Νότη Ανανιάδη και την υποστήριξη του Portnet.

Αξίζει, επίσης, να αναφέρουμε το "8ο Φεστιβάλ Κιθάρας Πειραιά" υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Βασίλη Μαστοράκη που θα λάβει χώρα στο Φουαγιέ στις 31/3 και 1/4.

Εργαστήρια 

Ανάμεσα στα εργαστήρια που θα παρουσιάσει φέτος ο θεατρικός οργανισμός του Πειραιά είναι το Ερασιτεχνικό Εργαστήριο Ενηλίκων από τον Δεκέμβριο έως τον Μάιο με την Αντιγόνη Αλικάκου, τα Εργαστήρια κίνησης για άτομα με αναπηρία και σε σχολεία και δομές ευάλωτων κοινωνικών ομάδων με τον σκηνοθέτη-ψυχολόγο και χρήστη κινητικών βοηθημάτων, Ανδρέα Κολίσογλου και τον χορογράφο-καθηγητή και δημιουργό του Οδηγού για χορό με ανθρώπους με αναπηρία, Κωνσταντίνο Μίχο. Έπειτα, το Θεατρικό Εργαστήρι Ενηλίκων με αυτισμό με την ηθοποιό, ψυχοθεραπεύτρια, λογοθεραπεύτρια και ποιήτρια Μαρία Κουλούρη, το Εργαστήρι ποίησης με τίτλο "Ποιητικοί Ορίζοντες" με τον συγγραφέα και δημοσιογράφο Νίκο Κουρμουλή, καθώς και τον δεύτερο κύκλο του Θεατρικού εργαστηρίου ενηλίκων που βρίσκονται λίγο πριν ή λίγο μετά τα 60 με τίτλο "Strawberry Fields 60 over 60" με συντονίστρια την χορογράφο, σκηνοθέτιδα και δραματουργό Ζωή Χατζηαντωνίου. Οι νέοι του Πειραιά, συζητούν, αυτοσχεδιάζουν, συνομιλούν, διαμορφώνουν και παρεμβαίνουν στο μέλλον του Πειραιά, προτείνοντας και κυρίως αλλάζοντας στο Συμβούλιο Νέων Πειραιά "Επειγόντως σήμερα", με τη Δανάη Παπουτσή, ενώ αναμένουμε και την συμμετοχική περφόρμανς "Φωνές", ένα ταξίδι στο ηχητικό φάσμα της ανθρώπινης φωνής, με τον καθηγητή φωνητικής και αρχιτέκτονα Ιωάννη Ψαλιδάκο.

Η "Θεία Λένα", η θεατρική δράση του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά για τις παιδιατρικές κλινικές της Αττικής που ξεκίνησε το 2018 και έως σήμερα έχει πραγματοποιήσει πάνω από 80 παραστάσεις σε παιδιατρικές κλινικές, ορφανοτροφεία, ιδρύματα και ειδικά σχολεία, συνεχίζεται και φέτος. Σκοπός της είναι να επισκέπτεται τα παιδιά που νοσηλεύονται, διαβιούν σε δύσκολα περιβάλλοντα και δοκιμάζονται από χρόνιες και απειλητικές για τη ζωή τους ασθένειες, ώστε να συνεισφέρει στην ψυχοκοινωνική τους στήριξη και να δημιουργήσει συναισθήματα χαράς και ασφάλειας. Συμμετέχει η ηθοποιός Αγγελική Φράγκου.

Τέλος, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, παρεμβαίνει στις γυναικείες φυλακές Κορυδαλλού με το "Back to Basicks”, συνεχίζοντας την έξοδο, τη συνεργασία και τη στήριξη ανθρώπων που έχουν ανάγκη. Ιστορίες αναπλάθονται, τραγούδια δημιουργούνται, αναζητώντας την έκφραση, την ανάμνηση και το στοχασμό μιας ολόκληρης ζωής. Συντονίζει ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Φάνης Κατέχος και η ηθοποιός και συγγραφέας Δανάη Παπουτσή.

Μουσικές εκδηλώσεις

Σε συνεργασία με τα Αθηναϊκά Θέατρα, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά υποδέχεται τον Δεκέμβριο την Ελένη Βιτάλη και την Εστουδιαντίνα με μια ιστορία λαϊκών αγαπημένων τραγουδιών και μια συναυλία με κάλαντα απ' όλη την Ελλάδα, ενώ τον Μάρτιο θα δούμε  τον Στέφανο Κορκολή με ένα πρόγραμμα πάνω στο Μίκυ Θεοδωράκη.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Βασίλης Μαυρογεωργίου: "Η περιέργεια είναι στη φύση μας, αλλά κρύβει τον σπόρο της αυτοκαταστροφής"

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας Βασίλης Μαυρογεωργίου μιλά για τη μετάβαση από το θέατρο στη μικρή οθόνη με το "Έχω παιδιά", την τέχνη της κωμωδίας, τα βαθιά υπαρξιακά ερωτήματα που θίγει μέσα από το σκοτεινό θρίλερ του "Καταραμένος κόσμος", αλλά και τη συνάντηση του με το λαϊκό τραγούδι στην παράσταση που θα σκηνοθετήσει τον Μάρτιο "Τα πήρες όλα και έφυγες – Η ζωή του Στράτου Διονυσίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
21/12/2024

"Clown Christmas" στο Θέατρο Μικρός Κεραμεικός

Δύο επιτυχημένες παραστάσεις θεατρικού κλόουν, το συγκινητικό "cLOwNELY day" και το κωμικοτραγικό "I am Leaving", έρχονται να ξορκίσουν τη μοναξιά και να ενωθούν σε μια γιορτινή παράσταση γεμάτη χιούμορ και συναίσθημα.

"Και πάμε πρίμα…": Μια επίκαιρη εξωφρενική κωμωδία στο θέατρο Αλεξάνδρεια

Ο Βασίλης Βλάχος ανεβάζει στη σκηνή ένα σύγχρονο έργο για την κοινωνικοπολιτική παρακμή που χαρακτηρίζει τη σημερινή εποχή.

Έρχεται το Εθνικό Τσίρκο της Κούβας

Ένας εορτασμός της ζωής, της τέχνης και της δράσης με το Εθνικό Τσίρκο της Κούβας, που έρχεται για πρώτη φορά στη χώρα μας ανήμερα Χριστούγεννα, για να μας χαρίσει μαγεία και δεξιοτεχνία.

"Το αγόρι με τις δυο καρδιές": Μια βαθιά ανθρώπινη και συγκινητική ιστορία για τις γιορτές σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά στο Νέο Θέατρο "Κατερίνα Βασιλάκου"

Η παράσταση του Τάκη Τζαμαργιά που μάς σύστησε πέρυσι την αληθινή ιστορία των Αφγανών συγγραφέων Χάμεντ και Χεσαάμ Αμίρι, οι οποίοι μαζί με την οικογένειά τους αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους, παίζεται για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Συζητήσεις για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών με αφορμή την παράσταση "Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας"

Δύο συζητήσεις που θα ακολουθήσουν την παράσταση "Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας", στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση του κοινού σχετικά με τη βία κατά των γυναικών.

"Μεμοράντουμ": Η παρανοϊκή πολιτική κωμωδία του Θεάτρου "Μπέλλος" είναι ό,τι πρέπει για τις ημέρες των γιορτών

Ένα εξαιρετικό καστ πρωταγωνιστεί στο έργο του Βάτσλαβ Χάβελ που αναδεικνύει την πιο κωμική, γελοία αλλά και τρομακτική πλευρά του συστήματος της δημόσιας διοίκησης και της κεντρικής εξουσίας, σε σκηνοθεσία Αικατερίνης Παπαγεωργίου.