Με ποιο έργο επιστρέφουν στο υπόγειο του Bios ο Κώστας Κουτσολέλος και η Δώρα Στυλιανέση;

Τόσο μικρό, αλλά τόσο σπουδαίο το διήγημα “Το παλτό” του Νικολάϊ Γκόγκολ ενέπνευσε τον Κώστα Κουτσολέλο και τη Δώρα Στυλιανέση για τη δημιουργία της παράστασης που θα παρουσιάσουν στο Bios Basement.

Το παλτό και μία ιστορία υδρωπικίας, Κουτσολέλος-Στυλιανέση Ε. Στρούλια ©

Πόσο δύσκολο είναι η απόκτηση ενός παλτού; Για ένα και μόνο "παλτό", αγωνίζεται ο ήρωας του Νικολάϊ Γκόγκολ, το οποίο καταφέρνει να αποκτήσει μετά από τρομερές δυσκολίες. Και το αποτέλεσμα; Αντί να τον αποζημιώσει, του προκαλεί νέες τραγικές περιπέτειες…Ο αγώνας για την ζωή, κάτω από το βάρος της απαξίωσης της φτώχειας και της εκμετάλλευσης, μας κάνει να νιώθουμε το κείμενο αυτό δικό μας…Ο Γκόγκολ αποτελεί μια εξέχουσα μορφή στη Ρωσική λογοτεχνία, έχει τον τρόπο να αποκαλύπτει και να σαρκάζει τις  ταπεινότητες του ανθρώπου, την απληστίας και την ανοησία. Η δράση του άρχισε και τελείωσε μέσα στο πρώτο μισό του 19ου αιώνα, τα έργα του παραμένουν τραγικά επίκαιρα και συνεχίζουν να εμπνέουν. Ο Κώστας Κουτσολέλο και η Δώρα Στυλιανέση εμπνεύστηκαν από το έργο του Γκόγκολ "Το παλτό" για την παράσταση τους "Το παλτό και μία ιστορία υδρωπικίας” που θα παρουσιάσουν στο Bios Basement, από 17 Οκτωβρίου

Το παλτό και μία ιστορία υδρωπικίας, Κουτσολέλος, Στυλιανέση
Ε. Στρούλια ©

Ένας από τους επιδραστικότερους ηθοποιούς, σκηνοθέτες της γενιάς του ο Κουτσολέλος, σαρκάζει και αυτοσαρκάζεται χωρίς ταμπού και με την αμεσότητα που σχολιάζει με καυστικά χαϊκού, τα πάντα και τους πάντες, μέσα από το κανάλι επικοινωνίας των social media, έτσι στήνει και τις παραστάσεις του ποντάροντας στην ομαδική δουλειά. Οι συνεργάτες του είναι καλλιτέχνες που βλέπουν το θέατρο ως μια ρεαλιστική εμπειρία που θεματολογικά συνδιαλέγεται με τις αναπόφευκτες ρήτρες της ζωής: πόνος, απελπισία, απώλεια κ.ά. Με τη Δώρα Στυλιανέση συναντήθηκαν στο 2023 στο αινιγματικό έργο του Γιώργου Χειμωνά "Ο γιατρός Ινεότης", ένα έργο για τον θάνατο, για το τέλος της ανθρωπότητας και για την ανάγκη να εμφανιστεί ένα νέο είδος ανθρώπων, ανώτερο πιο σοφό και πιο δίκαιο. Τώρα, οι δυο τους γράφουν και πρωταγωνιστούν στην παράσταση "Το παλτό και μία ιστορία υδρωπικίας”, μια παράσαση που όπως λένε οι ίδιοι είναι γυμνή "με μοναδικό μέσο τα σώματα των ηθοποιών, ανυπεράσπιστα και έκθετα μπροστά στα μάτια των ηθοποιών. Μια περφόρμανς για την χαμένη παιδική ηλικία, για την κούραση της ενηλικίωσης, και για την τέχνη ως μοναδικό καταφύγιο”.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber