Πόσο δύσκολο είναι η απόκτηση ενός παλτού; Για ένα και μόνο "παλτό", αγωνίζεται ο ήρωας του Νικολάϊ Γκόγκολ, το οποίο καταφέρνει να αποκτήσει μετά από τρομερές δυσκολίες. Και το αποτέλεσμα; Αντί να τον αποζημιώσει, του προκαλεί νέες τραγικές περιπέτειες…Ο αγώνας για την ζωή, κάτω από το βάρος της απαξίωσης της φτώχειας και της εκμετάλλευσης, μας κάνει να νιώθουμε το κείμενο αυτό δικό μας…Ο Γκόγκολ αποτελεί μια εξέχουσα μορφή στη Ρωσική λογοτεχνία, έχει τον τρόπο να αποκαλύπτει και να σαρκάζει τις ταπεινότητες του ανθρώπου, την απληστίας και την ανοησία. Η δράση του άρχισε και τελείωσε μέσα στο πρώτο μισό του 19ου αιώνα, τα έργα του παραμένουν τραγικά επίκαιρα και συνεχίζουν να εμπνέουν. Ο Κώστας Κουτσολέλο και η Δώρα Στυλιανέση εμπνεύστηκαν από το έργο του Γκόγκολ "Το παλτό" για την παράσταση τους "Το παλτό και μία ιστορία υδρωπικίας” που θα παρουσιάσουν στο Bios Basement, από 17 Οκτωβρίου.
Ένας από τους επιδραστικότερους ηθοποιούς, σκηνοθέτες της γενιάς του ο Κουτσολέλος, σαρκάζει και αυτοσαρκάζεται χωρίς ταμπού και με την αμεσότητα που σχολιάζει με καυστικά χαϊκού, τα πάντα και τους πάντες, μέσα από το κανάλι επικοινωνίας των social media, έτσι στήνει και τις παραστάσεις του ποντάροντας στην ομαδική δουλειά. Οι συνεργάτες του είναι καλλιτέχνες που βλέπουν το θέατρο ως μια ρεαλιστική εμπειρία που θεματολογικά συνδιαλέγεται με τις αναπόφευκτες ρήτρες της ζωής: πόνος, απελπισία, απώλεια κ.ά. Με τη Δώρα Στυλιανέση συναντήθηκαν στο 2023 στο αινιγματικό έργο του Γιώργου Χειμωνά "Ο γιατρός Ινεότης", ένα έργο για τον θάνατο, για το τέλος της ανθρωπότητας και για την ανάγκη να εμφανιστεί ένα νέο είδος ανθρώπων, ανώτερο πιο σοφό και πιο δίκαιο. Τώρα, οι δυο τους γράφουν και πρωταγωνιστούν στην παράσταση "Το παλτό και μία ιστορία υδρωπικίας”, μια παράσαση που όπως λένε οι ίδιοι είναι γυμνή "με μοναδικό μέσο τα σώματα των ηθοποιών, ανυπεράσπιστα και έκθετα μπροστά στα μάτια των ηθοποιών. Μια περφόρμανς για την χαμένη παιδική ηλικία, για την κούραση της ενηλικίωσης, και για την τέχνη ως μοναδικό καταφύγιο”.