Δεκατρία χρόνια μετά την πρώτη -και μοναδική ως τώρα- εμφάνισή τους στην Ελλάδα, οι Trocks, δηλαδή η ομάδα των ανδρών χορευτών που μπλέκουν δεξιοτεχνικά και άκρως απολαυστικά τον κλασικό χορό, την κωμωδία και το drag show, επιστρέφουν στην Αθήνα, γιορτάζοντας πενήντα χρόνια μιας μοναδικής σταδιοδρομίας. Ο θίασος που κανονικά ονομάζεται Les Ballets Trockadero de Monte Carlo αλλά έχει γίνει γνωστός ως Trocks γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, το 1974, από χορευτές που συμμετείχαν ως σολίστες κλασικού χορού σε σημαντικά μπαλέτα παγκοσμίως. Η ιδέα για τη δημιουργία της ομάδας που θα ένωνε επί σκηνής το μπαλέτο με την τέχνη του drag γεννήθηκε στον απόηχο των διαδηλώσεων που ακολούθησαν τη βίαιη έφοδο της αστυνομίας σε ένα γκέι μπαρ, το Stonewall Inn στο Greenwich Village, τον Ιούνιο του 1969.
Οι τρεις ιδρυτές, Peter Anastos, Anthony Bassae και Natch Taylor ξεκίνησαν από την επιθυμία να παρουσιάσουν μία παιχνιδιάρικη εκδοχή του κλασικού χορού, χρησιμοποιώντας τη φόρμα της παρωδίας και έχοντας μόνο άνδρες χορευτές για όλους τους ρόλους - και ειδικά για τους ρόλους που προορίζονταν για γυναίκες. Παρουσίασαν τις πρώτες τους παραστάσεις στην αυτοσχέδια σκηνή του West Side Discussion Group Center, ενός εμβληματικού αμερικανικού οργανισμού για την ιστορία της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας και έκτοτε δεν σταμάτησαν να λειτουργούν ως πρεσβευτές της αποδοχής της ΛΟΑΤΚΙ+ κουλτούρας, δίνοντας βήμα σε καλλιτέχνες του χορού που συχνά υποεκπροσωπούνται -λόγω σεξουαλικής επιλογής, έμφυλου προσδιορισμού, φυλής ή κοινωνικής τάξης- στο κλασικό μπαλέτο.
Από το 1975 κατέγραψαν τις πρώτες τους περιοδείες στις ΗΠΑ και στον Καναδά και τώρα, πενήντα χρόνια αργότερα, ο απολογισμός τους μετράει παραστάσεις σε 43 χώρες και περισσότερες από 660 πόλεις παγκοσμίως, ενώ οι ίδιοι υπολογίζουν ότι περνούν περίπου 30 εβδομάδες το χρόνο σε περιοδείες. Στα σόου τους παρουσιάζουν ένα ποτ πουρί από σόλι, ντουέτα και σκηνές από τα πλέον κλασικά και αγαπημένα μπαλέτα: από τη "Λίμνη των Κύκνων", τον "Δον Κιχώτη", τον "Καρυοθραύστη" και την "Ωραία κοιμωμένη", μέχρι την όπερα του Γκουνό, "Φάουστ", την "Πακίτα" του Μίνκους και το "Go for Barocco" σε μουσική του Μπαχ. Η χάρη και η δεξιότητα ανταγωνίζονται τις γκάφες, τις κωμικές σκηνές και τις φάρσες που στήνουν ο ένας στον άλλο, ενώ η υπερβολή της drag παρουσίας τους, καθώς τα αθλητικά αρρενωπά κορμιά τους μεταμορφώνονται σε ρομαντικές πριγκίπισσες, βικτωριανές κυρίες, νεράιδες και κύκνους, είναι το σήμα καταθέν της μοναδικής αυτής ομάδας. "Η κωμωδία είναι σοβαρό πράγμα και ακόμη πιο σοβαρό πράγμα είναι το μπαλέτο" δηλώνουν οι Trocks και έτσι πορεύονται επί πενήντα χρόνια, αποδεικνύοντας πως πρόκειται για επιδέξιους χορευτές και ταυτόχρονα για πρώτης τάξεως κωμικούς.
"Οι καταστάσεις που έχουμε μοιραστεί είναι αστείες όσο και δύσκολες", δήλωσε στο "α" ο -επί σαράντα σχεδόν χρόνια- καλλιτεχνικός διευθυντής του θιάσου, Tory Dorbin, και εξήγησε ότι "χρειάζεται τεράστια προσπάθεια τόσο για να διατηρείται ακμαίος και γοητευτικός για το κοινό ένας ανδρικός θίασος μπαλέτου, όσο και για να διευρύνεται συνεχώς η απήχησή του παγκοσμίως με ενδιαφέρουσες κωμικές παραστάσεις". Εμείς έχουμε τέσσερις μοναδικές ευκαιρίες να το διαπιστώσουμε στη σκηνή του Παλλάς (2-5/10), όπου οι δεξιοτέχνες χορευτές υπόσχονται να μας χαρίσουν ένα φαντασμαγορικό, ξεκαρδιστικό όσο και ανατρεπτικό θέαμα, που θα αποτίσει φόρο τιμής στην παράδοση του κλασικού χορού, αποδομώντας ταυτόχρονα την σοβαροφάνεια του είδους.