"Λεωφορείο ο Πόθος": Πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες της νέας παράστασης του Δημήτρη Καραντζά

Μπλανς Ντιμπουά είναι η Αλεξία Καλτσίκη και Κοβάλσκι ο Άρης Μπαλής στο νέο σκηνοθετικό βήμα του Δημήτρη Καραντζά. Πάρτε μια γεύση από τις πρόβες του έργου "Λεωφορείο ο Πόθος" του Τενεσί Ουίλιμιας, που έρχεται στο Προσκήνιο.

Λεωφορείο ο Πόθος, Δημήτρης Καραντζάς 2024-25 Γκέλυ Καλαμπάκα

Ο Δημήτρης Καραντζάς ολοκληρώνει σε δύο ημέρες (Δημοτικό Αμφιθέατρο Κορυδαλλού "Θανάσης Βέγγος”, 13/9) την περιοδεία του "Ηρακλή Μαινόμενου” του Ευριπίδη και συνεχίζει εντατικά τις πρόβες στο Προσκήνιο για το ανέβασμα του βραβευμένου με Πούλιτζερ, "Λεωφορείο ο Πόθος” του Τενεσί Ουίλιαμς.

Λεωφορείο ο Πόθος, Δημήτρης Καραντζάς 2024-25
Γκέλυ Καλαμπάκα

Ένταση, πάθος, απελπισία…κυριεύει τους ήρωες, την Μπλανς Ντιμπουά που ερμηνεύει η Αλεξία Καλτσίκη, τον Στάνλεϊ Κοβάλσκι που ερμηνεύει ο Άρης Μπαλής, την Στέλλα Κοβάλσκι που ερμηνεύει η, αγνώριστη στις φωτογραφίες, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, ενώ ανάλογα συναισθήματα βιώνουν και τα υπόλοιπα πρόσωπα του έργου που παρακολουθούν και συμμετέχουν, ο καθένας με τον τρόπο του, στο δράμα που συντελείται επί σκηνής (Μιτς) Βασίλης Μαγουλιώτης, Στιβ (Γιάννης Κόραβος) και Ευνίκη ( Ιωάννα Ραμπαούνη).

Λεωφορείο ο Πόθος, Δημήτρης Καραντζάς 2024-25
Γκέλυ Καλαμπάκα

"Η παράσταση είναι μια επίσκεψη στο μυαλό της Μπλανς - στις διογκώσεις και τις φαντασιώσεις της τραυματισμένης της ύπαρξης” διαβάζουμε στο δελτίο τύπου, αλλά ποια είναι η Μπλάνς Ντιμπουά, η πρωταγωνίστρια αυτού του έργου που  είναι βαθιά συνδεδεμένο με τη μυθολογία του Χόλιγουντ και του πάλαι ποτέ "αμερικανικού ονείρου”; Ας θυμηθούμε….

Λεωφορείο ο Πόθος, Δημήτρης Καραντζάς 2024-25
Γκέλυ Καλαμπάκα

Η Μπλάνς Ντιπουά είναι μια ταλαιπωρημένη ψυχικά γυναίκα, που ζει με ενοχές για την αυτοκτονία του νεαρού συζύγου της Άλαν και για την αδυναμία της να κρατήσει το οικογενειακό της κτήμα, το Βelle Reve. Φεύγει διωγμένη από την πόλη που ζούσε λόγω της προκλητικής σεξουαλικής της δραστηριότητας και κυρίως λόγω της σχέσης της με ένα ανήλικο μαθητή της. Ταξιδεύει στη Νέα Ορλεάνη, εγκαθίσταται στο σπίτι της αδελφής της Στέλλας, έχοντας την ψευδαίσθηση πως θα βρει ανθρώπινη επαφή, θα ηρεμήσει και θα βρει τη στοργή που ζητούσε. 

Λεωφορείο ο Πόθος, Δημήτρης Καραντζάς 2024-25
Γκέλυ Καλαμπάκα

Την βλέπουμε να βιώνει τη σύγκρουση της ψευδαίσθησης με την πραγματικότητα σε μια φτωχική γειτονιά που έχει το παραπλανητικό όνομα Ηλύσια Πεδία. Δεν έχει ουδεμία σχέση με τη γνωστή λεωφόρο του Παρισιού, αλλά είναι ένας δρόμος εργατών. Αντίθετα από τη γαλήνη που ήλπιζε, σ’ αυτή την υγρή πόλη του Νότου,  θα συναντήσει την αγριότητα και την προσβολή από τον άξεστο Στάνλεϋ, τον άνδρα της αδελφής της και θα βρεθεί σε ένα αποκρουστικό γι’ αυτή περιβάλλον. Η εύθραυστη Μπλανς, θα κάνει μια τελευταία προσπάθεια να φτιάξει τη ζωή της με τον Μιτς, συνάδελφο και φίλο του Στάνλεϋ. Οι ελπίδες της εξανεμίζονται μία, μία και σκορπίζουν... σαν φτερά στον άνεμο.

Λεωφορείο ο Πόθος, Δημήτρης Καραντζάς 2024-25
Γκέλυ Καλαμπάκα

Το έργο μέσα από τη ματιά των συντελεστών

 

"Ο Τενεσί Ουίλιαμς με το αριστουργηματικό του έργο "Λεωφορείο ο Πόθος” μας παραδίδει μια σκληρή πραγματεία για το πώς ο ρομαντισμός καταπνίγεται και σαρώνεται από την πραγματικότητα, από το σκληρό πόδι της ανάπτυξης που δεν αφήνει χώρο στην ποίηση. Το όνειρο της ανάπτυξης πνίγει στο πέρασμά του την παρέκκλιση, την ασθένεια, οτιδήποτε δεν χωράει σ’ αυτήν και εμποδίζει τον καλπασμό της. Η Μπλανς σ’ αυτόν τον τερματικό σταθμό που την αφήνει το λεωφορείο με το παράδοξο όνομα "Πόθος”, θα έρθει αντιμέτωπη με το τραύμα της και όλες τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες. Η αναμέτρηση της Μπλανς και του Στάνλεϋ είναι οριακή. Η μάχη για επικράτηση θα φτάσει στο πιο φρικιαστικό τέλος. Ο Στάνλεϋ Κοβάλσκι, Πολωνός μετανάστης - τραυματισμένος από τον ρατσισμό - σε μια Αμερική που καλπάζει και προσπαθεί να ορθοποδήσει, και υπόσχεται οικονομική ανέλιξη στην εργατική τάξη και από την άλλη η Μπλανς Ντυμπουά: μια έκπτωτη γαιοκτήμονας που έχει χρεοκοπήσει αλλά ακόμα ζει στο παρελθόν, στη φαντασίωση της ευημερίας αλλά και μέσα στα αδιαχείριστα τραύματα της νιότης της (μια εποχή και μια τάξη που έχει τελειώσει και δεν μπορεί να δεχτεί το τέλος της).

Λεωφορείο ο Πόθος, Δημήτρης Καραντζάς 2024-25
Γκέλυ Καλμαπάκα

Σ’ αυτό το πολύβουο και ιδιότυπο "γκέτο”, το σπίτι της Στέλλας και του Στάνλεϋ, οπού θα μείνει η Μπλανς, μη έχονταςπουθε νά αλλού να πάει, θα ξυπνήσουν οι πιο υπόγειες και σκοτεινές επιθυμίες της. Ένας τόπος γεμάτος ζωή και ένστικτο που θα φέρει την Μπλανς - ένα πρόσωπο  πνευματικό, διαλυμένο, κρυμμένο στο νεανικό της τραύμα -αντιμέτωπη με τα ελλείμματα της και την πραγματικότητα".

Λεωφορείο ο Πόθος, Δημήτρης Καραντζάς 2024-25
Γκέλυ Καλαμπάκα

Ο κινηματογραφικός μύθος

 

Ο σκηνοθέτης Ελία Καζάν μετέφερε στον κινηματογράφο το δράμα του Τενεσί Ουίλιαμς, το 1951 και  η ταινία κέρδισε τρία Όσκαρ. Η ερμηνεία της  Βίβιαλ Λη ως Μπλνας Ντιμπουά στην ταινία του ’51 της χάρισε το Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου. Το 1949 τον είχε ερμηνεύσει στο θέατρο σε σκηνοθεσία του Λόρενς Ολίβιε. Ο Μάρλον Μπράντο πριν μαγέψει το κοινό ως Κοβάλσκι στην ταινία του Καζάν είχε ερμηνεύσει το ρόλο στο Μπρόντγουεϊ της Νέας Υόρκης, το 1947, σε ηλικία 24 ετών.

Λεωφορείο ο Πόθος, Δημήτρης Καραντζάς 2024-25
Γκέλυ Καλαμπάκα

Οι υπόλοιποι συντελεστές

Από την πρώτη του παράσταση, το 1947, το "Λεωφορείο ο Πόθος” εξελισσόταν πάντα σε σκηνικό που παρέπεμπε στην περίοδο που γράφτηκε. Αναμένουμε την σκηνική πρόταση που έχει επιλέξει ο Δημήτρης Καραντζάς με σκηνογράφο τη Μαρία Πανουργιά. Τα κοστούμια υπογράφει η Ιωάννα Τσάμη. Τη μετάφραση έκανε ο Αντώνης Γαλέος, την κίνηση ανέλαβε ο Τάσος Καραχάλιος, τη μουσική συνθέτει ο Γιώργος Ραμαντάνης και τους φωτισμούς δημιουργεί ο Δημήτρης Κασιμάτης. Βοηθός σκηνοθέτη είναι ο Παναγιώτης Γκιζώτης. Η πρεμιέρα προγραμματίζεται για τις 8 Νοεμβρίου στο Προσκήνιο.

Λεωφορείο ο Πόθος, Δημήτρης Καραντζάς 2024-25
Γκέλυ Καλαμπάκα

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Λεωφορείο ο Πόθος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 130 '

Η έκπτωτη μεγαλοαστή Μπλανς Ντιμπουά αντιπαρατίθεται με τον Πολωνό σύζυγο της αδερφής της Στέλλας, Στάνλεϊ Κοβάλσκι, όταν καταφθάνει ξαφνικά στη Νέα Ορλεάνη για να μείνει μαζί τους. Η συντριπτική σύγκρουση των δύο κόσμων, αυτού των ψευδαισθήσεων και της προσκόλλησης στο παρελθόν, στη φαντασίωση της ευημερίας, κι εκείνου της επιβίωσης, της ορμής και του πραγματισμού, εγείρει μεγάλα ερωτήματα περί κοινωνικής, φυλετικής και ταξικής ανισότητας. Η Μπλανς σ’ αυτόν τον τερματικό σταθμό που την αφήνει το λεωφορείο με το παράδοξο όνομα "Πόθος", θα έρθει αντιμέτωπη με το τραύμα της και όλες τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Καταραμένος κόσμος": Κλιματική αλλαγή και τεχνητή νοημοσύνη στο θρίλερ του Βασίλη Μαυρογεωργίου

Ένα καθαρόαιμο ελληνικό θρίλερ έρχεται λίγο πριν τα Χριστούγεννα στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/11/2024

"Gogol: Η αβάσταχτη ελαφρότητα μιας μύτης": Μεταφορά πρεμιέρας για την παράσταση του Νίκου Καμτσή

Δείτε πρώτες φωτογραφίες από τη νέα θεατρική παράσταση του θεάτρου Τόπος Αλλού που αντλεί από τρία από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του Νικολάι Γκόγκολ, "Ο επιθεωρητής", "Η μύτη" και "Τα παντρολογήματα", για να αναδείξει την ανελέητη σατιρική γραφή του.

Οι νέες πρεμιέρες της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 14 έως 20/11 και ξεχωρίζουν.

"Tank / Όλη νύχτα εδώ": Θέατρο για την επέτειο του Πολυτεχνείου

Στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν επιστρέφει για μια επετειακή παράσταση το έργο της ομάδας RMS MATAROA σε σκηνοθεσία του Μάνου Βαβαδάκη.

Η "Κίτρινη ταπετσαρία" στο θέατρο Αλκμήνη, το έργο-φόρος τιμής στο φεμινιστικό κίνημα

Το κλασικό διήγημα της γοτθικής λογοτεχνίας με την υπογραφή της Σάρλοτ Πέρκινς Γκίλμαν έρχεται σε σύγχρονη μεταφορά σε μια μονολογική παράσταση.

Η αφοπλιστική "Γραμμή του ορίζοντος" του Χρήστου Βακαλόπουλου επιστρέφει στη σκηνή

Ο ανερχόμενος Γιώργος Παύλου σκηνοθέτησε πέρυσι για χάρη της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου το διαχρονικά επίκαιρο έργο που μας φέρνει ενώπιον των ευθυνών μας. Φέτος επαναλαμβάνεται στο θέατρο Χώρα.

Ο παγκοσμίου φήμης ηθοποιός Τόνι Σερβίλο στο Ολύμπια με τις "Φωνές του Δάντη"

Μια παράσταση που μέσα από το βαθιά προσωπικό κείμενο του Τζουζέπε Μοντεσάνο μάς φέρνει πιο κοντά στο έργο του Δάντη.