Έχει την ικανότητα να μεταφράζει, να γράφει, να σκηνοθετεί και ταυτόχρονα να παίζει. Τι να πει κανείς για τον πολυμήχανο Σταμάτη Φασουλή, έναν από τους πιο συνεπείς επαγγελματίες στο χώρο του θεάτρου και απο τους αγαπημένους των θεατρόφιλων, ο οποίος έχει διακριθεί και, στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού του περιοδικού Αθηνόραμα. Δεν είναι τυχαίο που τον χαρακτηρίζουν άνθρωπο-ορχήστρα, αφού είναι σε διαρκή ετοιμότητα. Μέχρι να ολοκληρώσει τον κύκλο της μιας παράστασης έχει ετοιμάσει την επόμενη. Δια του λόγου του αληθές, ενώ παίζει στην επιθεώρηση "Τότε, τώρα, πάντα" την οποία, μάλιστα σκηνοθέτησε και έγραψε το κείμενο με τους Θοδωρή Αθερίδη, Μανίνα Ζουμπουλάκη, Βαγγέλη Νάση, Πέπη Ραγκούση, βρίσκει το χρόνο να δουλέψει την επόμενη παράσταση, σε παραγωγή των Αθηναϊκών Θεάτρων.
Αν με την παράσταση του Άλσους (κατεβάζει αυλαία, στις 29/9) συμβάλει στο να αποκαλυφθεί η διαχρονικότητα της επιθεώρησης και η ανάγκη για γέλιο, με την κωμωδία "Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής" του Αλέκου Σακελλάριου και του Χρήστου Γιαννακόπουλου”, θέλει να υπενθυμίσει το ρόλο του θεάτρου πάνω στο συνεχές γίγνεσθαι της ζωής, να μας κάνει να δούμε κατάματα σε ποια χώρα ζούμε, να αναλογιστούμε τις ευθύνες μας και να μας θυμίσει πως χρειάζεται συμφιλίωση, στόχοι μαζί με όνειρα γιατί αλλιώς δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά η μηχανή.
Ο Σακελλάριος και ο Γιαννακόπουλος, πληθωρικοί εργάτες της πένας, βγήκαν στον κόσμο για να βρουν ήρωες- σύμβολα, χαρακτήρες- ρόλους, μέσω των οποίων πέρασαν τα κακώς κείμενα της τρέχουσας πραγματικότητας, που σε πολλές περιπτώσεις ισχύουν ακόμα. Στην πολιτική κωμωδία "Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής", ο Φασουλής ξανά βλέπει τη δύναμη των συμβόλων. Το έργο ανήκει στις πολιτικές κωμωδίες της συγγραφικής δυάδας όπως είναι οι: "Κυριακή αργία” (θέατρο-θίασος Αργυρόπουλου,1945), "Τσαγκαροδευτέρα” (θέατρο-θίασος Αργυρόπουλου, 1945), ”Οι Γερμανοί ξανάρχονται” (θέατρο-θίασος Κοτοπούλη 1946), αλλά και σε μία εν δυνάμει τριλογία, που περιλαμβάνει τόσο την κωμωδία "Οι Γερμανοί ξανάρχονται", που γράφτηκε την περίοδο του Εμφυλίου, όσο και την "Ανώμαλη προσγείωση" που ανέβασε για πρώτη φορά το θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν και μετέπειτα, στη δεκαετία του 1960, την παρουσίασε ο θίασος του Λάμπρου Κωνσταντάρα με τον τίτλο "Υπάρχει και φιλότιμο", που μεταφέρθηκε αργότερα με μεγάλη επιτυχία και στον κινηματογράφο.
Το "Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής" ίσως είναι η μοναδική κωμωδία που έχει γραφτεί για τα Δεκεμβριανά και το θέμα της εθνικής συμφιλίωσης πλανάται μέσα από την ιστορία του κυρ-Παντελή που ζει έναν εμφύλιο πόλεμο μέσα στο ίδιο του το σπίτι, αφού ο ένας του γιος είναι δεξιός και ο άλλος αριστερός. "Θα μονιάσουμε ποτέ ;" αναρωτιέται ο ίδιος. Είναι η δεύτερη φορά που ο Σταμάτης Φασουλής σκηνοθετεί έργο των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου. Την περίοδο 1999-2000 είχε σκηνοθετήσει τους Γιάννη Μπέζο και Πέτρο Φιλιππίδη στο "Λατέρνα, Φτώχεια και Φιλότιμο” στο θέατρο Βέμπο.
Στην παράσταση που θα κάνει πρεμιέρα στο Μικρό Παλλάς, στις 23/10, ο Σταμάτης Φασουλής θα ερμηνεύσει τον κυρ-Παντελή και η Ελένη Καστάνη τη σύζυγό του, Αθηνά. Ο Γιώργος Βουρδαμής θα είναι ο Σταύρος, ο δεξιός γιός και ο Απόστολος Καμιτσάκης, θα είναι ο Κώστας, ο αριστερός γιός. Τον κυρ-Σωτήρη, τον φίλο του κυρ-Παντελή, θα ερμηνεύσει ο Γιώργος Δεπάστας. Η Δέσποινα Πολυκανδρίτου θα κρατήσει το ρόλο της "υπηρέτριας" του σπιτιού, της Μαρίας και θα τραγουδήσει και τα τραγούδια της παράστασης. Τον πολιτοφύλακα και τον εθνοφύλακα θα ερμηνεύσει, σαν τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, ο Γιώργος Κορομπίλης. Το ίδιο θα συμβεί επίσης, με τη Φωφώ την ελασίτισσα και την Πιπίτσα την εθνικίστρια, που θα τις ερμηνεύσει, η Μαρία Καραβά. Τα σκηνικά-κοστούμια έχει αναλάβει ο Πάρις Μέξης και τους φωτισμούς η Χριστίνα Θανάσουλα. Βοηθός σκηνοθέτη είναι η Αιμιλία Καραντζούλη.
Περισσότερες πληροφορίες
Τότε, τώρα, πάντα
Η πολιτική και οικονομική πραγματικότητα, η τεχνητή νοημοσύνη, τα πρόσωπα της σόου μπιζ, ένας τράπερ, ένας άστεγος, μια αναμαλλιασμένη ξανθιά που βγαίνει από έναν κάδο ανακύκλωσης, η τραγουδιάρα Αλίκη… Κι ακόμη η κοινωνική μας ζωή, τα βάσανα του κόσμου, η χαμένη επικοινωνία μας. Σε τι κόσμο ζούμε άραγε; Όλες οι απαντήσεις στο φως αλλά και στη σκηνή του Άλσος. Σχόλιο, ανατροπές, χιούμορ και πολλή μουσική και χορός σε μια παράσταση εναντίον όλων και υπέρ των πάντων. Γιατί η επιθεώρηση είναι για «Τότε, τώρα, πάντα» η καλύτερη συνταγή για γέλιο αλλά και για κριτική όπως και φυσικά για άφθονη διασκέδαση.