Θέατρο και χορός υπό το φως της Πανσελήνου

Η δράση «Όλη Ελλάδα ένας πολιτισμός» σας εξασφαλίζει θέση στη μαγεία παρακολουθώντας καλλιτεχνικές δράσεις με θέμα την αυγουστιάτικη πανσέληνο.

ΠΛΙΤΣ ΠΛΑΤΣ ΠΛΟΥΤΣ

Αισίως διανύουμε την όγδοη εβδομάδα του προγράμματος 2024 του θεσμού του Υπουργείου Πολιτισμού "Όλη Ελλάδα ένας πολιτισμός" σε μοναδικούς αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία της χώρας μας. Οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού, ενώ οι προκρατήσεις θέσεων για τις εκδηλώσεις έως και τις 31 Αυγούστου 2024 γίνονται αποκλειστικά μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του θεσμού: www.allofgreeceoneculture.gr . Οι παραστάσεις θεάτρου, χορού και οι δράσεις για παιδιά και εφήβους που μπορείτε να παρακολουθήσετε αυτές τις ημέρες πάνω στον κεντρικό θεματικό άξονα του θεσμού για τη φετινή χρονιά, την έννοια της Σύγκρουσης είναι  πέντε.

Το "Ροβ & Κρους" της ομάδας Patari Project είναι ένα έργο με χιούμορ, για μικρούς και μεγάλους, διασκευή του έργου "Ο Ροβινσώνας και ο Κρούσος” των Νίνο ντ’ Ιντρόνα και Τζάκομο Ραβίκιο. Ενώ τα πάντα γύρω τους έχουν απαλειφθεί από πρωτοφανή πλημμύρα, δύο άντρες βρίσκουν καταφύγιο πάνω σε μια σκεπή σπιτιού. Ως "ναυαγοί" είναι υποχρεωμένοι να ζήσουν μαζί για ένα διάστημα, όμως η ύπαρξη του "άλλου" φαντάζει εχθρική. Καθώς δεν μιλούν την ίδια γλώσσα προσπαθούν να επικοινωνήσουν με νοήματα και με τη γλώσσα του σώματος, κι αυτό γεννά έντονες κι εκρηκτικές καταστάσεις, συχνά ξεκαρδιστικές. Μόνοι στον κόσμο οι δυο "εχθροί", μην έχοντας αλλού να στραφούν, θα πλησιάσουν σιγά σιγά ο ένας τον άλλον και θα βρουν τρόπο να συνυπάρξουν. Και τότε έρχεται η ανατροπή… Και μετά τι; Ένα έργο με χιούμορ, για μικρούς και μεγάλους, ιδιαίτερο και συγκινητικό (Κάστρο Μυτιλήνης, στις 20 & 21 Αυγούστου).

Touching Faultlines

Το διήμερο δράσεων "Τouching Faultlines” φέρνει σε διάλογο σύγχρονες καλλιτεχνικές πρακτικές με το Ρωμαϊκό Ωδείο της Γόρτυνας, μέσα από το πρίσμα του γεωλογικού χρόνου και της κίνησης, εστιάζοντας στις ρήξεις και στις εντάσεις ως σημεία επαφής. Η σχέση του γεωλογικού και του ιστορικού παρελθόντος αναδύεται στο παρόν με επιτελεστικές δράσεις, χορό, γλυπτικές και οπτικοακουστικές εγκαταστάσεις αλλά και κείμενα και ηχητικές παρεμβάσεις. Οι καλλιτέχνες Mounira Al Solh, Ίρια Βρεττού, Huniti Goldox, Ερμίρα Γκόρο, Λητώ Κάττου, Πέτρος Μώρης, Άννα Παπαθανασίου & Inga Galinytė, Εύα Παπαμαργαρίτη, Πάνος Προφήτης, Ελένη Τωμαδάκη, Enrico Floriddia και Fredj Moussa ανταποκρίνονται στις αποκλίνουσες και συγκλίνουσες κινήσεις τεκτονικών πλακών, ηφαιστειακές εκρήξεις και σεισμικές δονήσεις και στις πολιτικές και πολιτισμικές συνδηλώσεις τους. Την επιμέλεια της χορευτικής παράστασης έχουν Αγγελική Τζωρτζακάκη και Πάνος Γιαννικόπουλος (Ωδείο Γόρτυνας, Κρήτη, στις 23 - 25 Αυγούστου).

"Η τέχνη του πολέμου” σε κείμενο και σκηνοθεσία των Κωνσταντίνου Θάνου και Αλκμήνης Καλογήρου, αποτελεί μια αναπαράσταση μάχης πολέμου με τη μορφή επιτραπέζιου παιχνιδιού που απευθύνεται σε παιδιά και εφήβους. Μινιατούρες στρατιώτες, όπλα μάχης και τεχνικές στρατηγικής νίκης από το ομώνυμο βιβλίο του Σουν Τσου θα ευαισθητοποιήσουν τα παιδιά γύρω από τις συνέπειες του πολέμου και θα αναδείξουν τα συναισθήματα των θυμάτων, των θυτών και των παρατηρητών (Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο Ι. Π. Μεσολογγίου, στις 22 & 23 Αυγούστου).

Oταν έφυγαν τ αγάλματα

Το "Πλιτς Πλατς Πλουτς”  είναι μια παράσταση με πρωταγωνιστές τους Εɩρήνη Μαυρɩκάκη, Κατερίνα Κρίστο, Γɩώργο Παύλου, Σπύρο Σουρβίνο, οι οποίοι ενσαρκώνουν πρόσωπα που εργάζονται στον τουρισμό. Αναφέρονται σε σκέψεις που δεν μοιράζονται οι ξεναγοί με τους τουρίστες, τις συζητήσεις του προσωπικού στις κουζίνες, στα παρεχόμενα δωμάτια των είκοσι τετραγωνικών, που μαζί με τα τέσσερα γκαρσόνια κοιμίζουν και 23 κατσαρίδες. Η σκηνοθεσία είναι του Γɩώργου Παύλου. Συνεργάτρɩα στη δραματουργία είναι η Ασπασία Μαρία Αλεξίου και την πρωτότυπη μουσɩκή σύνθεση ερμηνεύει ζωντανά ο Παντελής Πρωτοπαπάς (Κάστρο Αγίου Γεωργίου, Αργοστόλι, Κεφαλονιά, στις 24, 25 Αυγούστου).

Βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Αγγελικής Δαρλάση "Όταν έφυγαν τ’ αγάλματα” (εκδόσεις Μεταίχμιο) είναι η παράσταση που σκηνοθετεί ο Χρήστος Χριστόπουλος. Απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 6 έως 11 ετών και μιλά για ένα κορίτσι που είχε ακούσει τα αγάλματα να τραγουδούν, είχε χορέψει μαζί τους στο φως του φεγγαριού, τα είχε δει να δακρύζουν. Επειδή τα αγάλματα τις νύχτες ζωντανεύουν. Η Αγγελίνα το ήξερε καλά αυτό, αφού μεγάλωσε μέσα στο μουσείο. Ο Τίκο και τα αγάλματα ήταν οι καλύτεροί της φίλοι. Όταν ο Μουσολίνι κήρυξε τον πόλεμο στην Ελλάδα, ο φόβος ότι θα επικρατήσει το σκοτάδι του ναζισμού έγινε ακόμα ισχυρότερος. Κι όσοι σχετίζονταν με το μουσείο, από τους αρχαιολόγους μέχρι τους απλούς εργάτες, όλοι μοιράζονταν μια κοινή αγωνία, όλοι προστάτευαν το ίδιο μυστικό, που έμοιαζε να συνοψίζεται σε μία και μόνο φράση: "Να προλάβουμε…". Η Αγγελίνα θα θελήσει να μάθει εκείνο το μυστικό και να βοηθήσει τον φίλο της τον Τίκο να κρύψει το δικό του. Ερμηνεύουν: Χρήστος Δερβεντζής, Αλέξανδρος Καναβός, Σοφία Νικολοπούλου, Αγγελική Παναγιωτοπούλου (Αρχαιολογικός χώρος Κορίνθου, 24, 25 Αυγούστου).

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Αλέξανδρος Τσουβέλας: Ρίχνει φως στις... "Αλήθειες"

Απολαυστικός ο stand up comedian Αλέξανδρος Τσουβέλας, ανεβαίνει στο θεατρικό σανίδι για να μας πει "Αλήθειες". Είστε έτοιμοι;

ΓΡΑΦΕΙ: ΖΩΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
22/08/2024

Αισχύλεια 2024: Μια έκρηξη πολιτισμού στην Ελευσίνα

Το φετινό Φεστιβάλ Αισχύλεια θα έχει θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες και κινηματογραφικές προβολές στον μοναδικό χώρο του Παλαιού Ελαιουργείου και την παραλία της Ελευσίνας.

"Οκτώ γυναίκες": Το αστυνομικό θρίλερ χαρακτήρων έρχεται στο Ηρώδειο

"Οκτώ γυναίκες", ένας άνδρας που δεν τον βλέπουμε ποτέ και ένας…φόνος. Η αστυνομική κωμωδία του Ρομπέρ Τομά σε σκηνοθεσία Χρήστου Σουγάρη έρχεται στο Ηρώδειο με οκτώ γνωστές πρωταγωνίστριες.

Ο "Ριχάρδος IIΙ*" σε διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη επιστρέφει στο Σύγχρονο Θέατρο

Το ομώνυμο έργο του Γουίλιαμ Σαίξπιρ επιστρέφει για δεύτερη χρονία στο Σύγχρονο Θέατρο, μια παράσταση σε ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Βάκχες

Σκηνοθέτης που έχει παραδώσει εξαιρετικά ενδιαφέρουσες δουλειές, ο Θάνος Παπακωνσταντίνου καταθέτει εδώ μια εντυπωσιακή στην όψη αλλά επιδερμική εντέλει ανάγνωση της ευριπίδειας τραγωδίας ως περφόρμανς ενός queer Διόνυσου.

"Διψάω": Ο σκοτεινός μονόλογος της Αναστασίας Κουρή επιστρέφει στη σκηνή

Ένας ανδρικός μονόλογος αποκαλύπτει την αθέατη πλευρά του ανθρώπου, προκαλώντας ανατριχίλες και βαθιά ενδοσκόπηση.