Τέσσερις γυναίκες του πενταγράμμου εμφανίζονται στο θέατρο

Η Ελένη Τσαλιγοπούλου, η Κορίνα Λεγάκη, η Μαρίνα Σάττι και η Nalyssa Green, τέσσερις γοητευτικές προσωπικότητες του πενταγράμμου εμφανίζονται σε θεατρικές παραστάσεις αυτή την περίοδο.

Μαρίκα με είπανε - Μαρίκα με βγάλανε, ΚΘΒΕ

Θεατρικές ρεμπέτισσες οι Ελένη Τσαλιγοπούλου και Κορίνα Λεγάκη 

Μουσικοθεατρική παράσταση- αφιέρωμα σε μεγάλες κυρίες του ρεμπέτικου τραγουδιού, τη Μαρίκα Νίνου και τη Μαρίκα Παπαγκίκα είναι το "Μαρίκα με είπανε - Μαρίκα με βγάλανε", που έκανε πρώτη πανελλήνια πρεμιέρα, σε συμπαραγωγή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Σερρών με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Ο εξαιρετικός συνθέτης Γιώργος Ανδρέου και ο εμπνευσμένος στιχουργός Οδυσσέας Ιωάννου συνεργάστηκαν για τη συγγραφή του έργου και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΚΘΒΕ, Αστέριος Πελτέκης, ανέλαβε τη σκηνοθεσία επιλέγοντας για πρωταγωνίστρια την Ελένη Τσαλιγοπούλου. Ερμηνεύτρια με χαρακτηριστικό ηχόχρωμα δίνει την ψυχή της σ’ αυτήν την παράσταση που "αποτελεί φόρο τιμής στις αρχετυπικές γυναικείες μορφές που επηρέασαν το Ελληνικό Λαϊκό και Ρεμπέτικο τραγούδι του περασμένου αιώνα”. Μαζί της, επί σκηνής, βρίσκεται η ταλαντούχα τραγουδίστρια της νεότερης γενιάς, Κορίνα Λεγάκη, οι ηθοποιοί Λίλη Αδρασκέλα, Παναγιώτα Βιτετζάκη, Ηρώ Δημητριάδου, Εύη Σαρμή, Χρύσα Τουμανίδου, Χριστίνα Ζαχάρωφ και Εύη Κουταλιανού, ενώ συμμετέχει μια πολυμελής ορχήστρα. "Πάνω στη σκηνή… ανοίγει ένα "μουσικό κουτί" και οι δύο Μαρίκες, η Μαρίκα  Παπαγκίκα και η Μαρίκα Νίνου -αν και οι δρόμοι τους  δεν διασταυρώθηκαν ποτέ στην πραγματική ζωή- "συναντώνται" θεατρικά, ζωντανεύοντας ιστορίες, μνήμες, εποχές, με αφορμή πραγματικά γεγονότα αλλά και "πειραγμένες" παραμέτρους της ιστορίας, σε ένα νοσταλγικό ταξίδι στο χρόνο και στη διαδρομή του ελληνικού τραγουδιού του πρώτου μισού του εικοστού αιώνα”. Η παράσταση θα παιχτεί στο Υπαίθριο Θέατρο ΕΗΜ "Φρόντζου", στα Ιωάννινα (23/8), Ανοιχτό θέατρο Συκεών "Μάνος Κατράκης", Θεσσαλονίκη (28/8) και Θέατρο Άλσους Μ. Μερκούρη, Βέροια (4/9). Προπώληση μέσω more.gr.

Ικέτιδες, Μαρίνα Σάττι
Γιώργος Καλφαμανώλης

 Ικέτιδα η Μαρίνα Σάττι

Η σκηνοθέτιδα Μαριάννα Κάλμπαρη επέλεξε τους πρωταγωνιστές της για τις "Ικέτιδες” του Αισχύλου: τη Λυδία Κονιόρδου, τη Λένα Παπαληγούρα, τη Λουκία Μιχαλοπούλου, τον Άκη Σακελλαρίου, τον Γιάννη Τσορτέκη και τον ιδανικό Χορό, ενισχύοντας τον και κάνοντας μια τομή. Αποφάσισε να συνεργαστεί με το περίφημο φωνητικό σύνολο Chóres και ζήτησε από την πολυσχιδή καλλιτέχνιδα και δημιουργό της καλλιτεχνικής ομάδας, τη Μαρίνα Σάττι, να εμφανιστεί ζωντανά στην παράσταση. Το αποτέλεσμα της συνεργασία τους στις παρουσιάστηκε στους Δελφούς (21 Ιουλίου στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Δελφών), όμως το μεγαλύτερο μέρος του κοινού αναμένει να το δει στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στις 23 και 24 Αυγούστου. Κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας είναι το σώμα του Χορού, οι πενήντα Δαναΐδες που καταφθάνουν στο Άργος και ζητούν άσυλο, προκειμένου να αποφύγουν τους καταναγκαστικούς γάμους τους. Η τραγωδία, που δεν εξιστορεί μόνο την εγκατάσταση του ελληνικού φύλου στην Ελλάδα αλλά μιλάει για τη θέση της γυναίκας, γίνεται εδώ μια συλλογική γυναικεία φωνή με τη συμμετοχή στο Χορό μελών της γυναικείας χορωδίας Chóres, νέων ηθοποιών και σπουδαστριών της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης, αλλά και χορευτριών και ακροβατισσών της ομάδας "Κι όμως κινείται", με κορυφαία τη Χριστίνα Σουγιουλτζή. Στη δημιουργική ομάδα συμπεριλαμβάνεται ο Χαράλαμπος Γωγιός στη σύνθεση μουσικής, ο Θέμης Παντελόπουλος στη σύνθεση των ήχων της παράστασης, με τις δύο μαέστρους από τις Chóres που έκαναν τη μουσική διδασκαλία, την Ειρήνη Πατσέα και τη Σιμέλα Εμμανουηλίδου.Τα σκηνικά και τα κοστούμια της παράστασης είναι της Χριστίνας Κάλμπαρη. Η περιοδεία της περιοδείας δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα επίσημα.

Πλούτος, Γιάννη Κακλέα
Mike Rafail (That Long Black Cloud)

Η Nalyssa Green ζει μέσα στον "Πλούτο” αυτό το καλοκαίρι

Μεγάλο ταλέντο η μουσικός Nalyssa Green αγαπάει το θέατρο, αν κρίνουμε από συμμετοχές της σε παραστάσεις. Είναι αυτοδίδακτη μουσικός παίζει πλήκτρα, κιθάρα, θέρεμιν και τραγουδά υπέροχα. Το ταλέντο της δεν άφησε αδιάφορο τον πάντα καινοτόμο Γιάννη Κακλέα, ο οποίος την επέλεξε να ερμηνεύσει στον "Πλούτο” του Αριστοφάνη, σε παραγωγή του ΚΘΒΕ,  μια δική της διασκευή πάνω στο θρυλικό τραγούδι του Αττίκ, "Χρήμα". Στην παράσταση συμμετέχουν κι άλλοι μουσικοί. Στην αρχή εμφανίζεται ο ράπερ Τελευταίος Καλεσμένος, ο οποίος σχολιάζει όσα συμβαίνουν καταγγέλλοντας το κοινωνικό σύστημα με δικούς του στίχους, ενώ στη σκηνή ανεβαίνει και το μουσικό ντουέτο Χατζηφραγκέτα, που έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική μουσική σκηνή, με τα τραγούδια "Εντάξει Κική" και "Ταξικό". Σ’ αυτή τη σύγχρονη ανάγνωση της κωμωδίας του Αριστοφάνη το ρόλο του Χρεμύλου, του alter ego του Αριστοφάνη, ερμηνεύει ο βραβευμένος Μάνος Βακούσης (Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου "Κάρολος Κουν"). Σε ρόλο- έκπληξη εμφανίζεται, στην Παράβαση του έργου, η Ιστορικός- Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών, Μαρία Ευθυμίου, "φωτίζοντας" την ιστορική διαδρομή της ανθρωπότητας εν σχέσει με τον πλούτο. Η παράσταση "γεμάτη ενέργεια και ρυθμό, παρουσιάζει μια απολαυστική και πάντα επίκαιρη αντιπαράθεση μεταξύ του Πλούτου και της Πενίας που μας υπενθυμίζει πως "στον κόσμο υπάρχουν άνθρωποι που έχουν χρήματα και άνθρωποι που είναι πλούσιοι"”. Παίζουν ακόμα οι ηθοποιοί: Μαίρη Ανδρέου (Αερόπη),  Δημήτρης Διακοσάββας (Κλεώνυμος), Άννα Ευθυμίου (Πενία 3), Αλέξανδρος Ζουριδάκης (Πλούτος), Αναστασία Κελέση (Παρέα του Καρίωνα),  Φαίη Κοκκινοπούλου (Αρχιδάμια), Ελένη Μισχοπούλου (Λυσιμάχη), Δημήτρης Μορφακίδης (Ελπίνωρ), Φαμπρίτσιο Μούτσο (Παρέα του Καρίωνα), Χριστίνα Μπακαστάθη (Παρέα του Καρίωνα), Χρυσή Μπαχτσεβάνη (Πενία 2), Κλειώ Δανάη Οθωναίου (Πενία 4), Αλεξάνδρα Παλαιολόγου (Ελπινίκη), Πολυξένη Σπυροπούλου (Πενία 1), Γιάννης Σύριος (Καρίων), Φωτεινή Τιμοθέου (Λευκοθέα), Γιάννης Τομάζος (Παρέα του Καρίωνα), Χρήστος Τσάβος (Παρέα του Καρίωνα), Γιάννης Τσεμπερλίδης (Αρτεμίδωρος), Θάνος Φερετζέλης (Φιλοποίμην), Γιάννης Χαρίσης (Θρασύμαχος/ Αρχιερέας). Συμμετέχει 6μελής χορός και μουσική ορχήστρα. Τα σκηνικά είναι του Μανόλη Παντελιδάκη, τα κοστούμια της Ηλένιας Δουλαδίρη, η πρωτότυπη μουσική του Βάιου Πράπα, οι πρωτότυποι στίχοι του Τελευταίου Καλεσμένου, οι χορογραφίες της Στεφανίας Σωτηροπούλου και οι φωτισμοί της Στέλλας Κάλτσου. Μετά το sold out που σημείωσε και στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 και τις παραστάσεις στην Κύπρο, στο Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος, στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων στην Καβάλα όπου επίσης ήταν sold out αλλά και στη Δωδώνη, η παράσταση θα παιχτεί και, στην Αττική Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας (8/9), στο Κατράκειο (12/9) ή στο Κηποθέατρο Παπάγου (14/9). Προπωλήσεις μέσω more.gr.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber