Το θέατρο Μοντέρνοι Καιροί στο Γκάζι υποδέχεται τη νέα σεζόν 2024-25 με ένα αριστούργημα του παγκόσμιου ρεπερτορίου. Ο λόγος για τον "Ματωμένο γάμο” του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, το πρώτο μέρος της τριλογίας της "Ισπανικής υπαίθρου", μαζί με τη "Γέρμα" και "Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα". Μπαίνοντας στην 17η χρονιά δράσης του, ο θίασος που ίδρυσαν ο Κώστας Νταλιάνης και η Εβίτα Παπασπύρου συνεχίζει την έρευνά του πάνω σε σπουδαία κλασικά έργα. Στη νέα τους θεατρική παράσταση, που αναμένουμε στη σκηνή κάθε Σάββατο και Κυριακή από τις αρχές Νοεμβρίου του 2024, ο Κώστας Νταλιάνης υπογράφει τη μετάφραση, τη διασκευή και τη σκηνοθεσία. Πρόκειται για μια σκηνική προσέγγιση που στέκεται με απόλυτο σεβασμό απέναντι στο ποιητικό, συμβολικό σύμπαν του Λόρκα: στον κακοτράχαλο τόπο, στη δύναμη των στοιχείων της φύσης, στις ποιητικές δυνάμεις του φεγγαριού, στη ζητιάνα – θάνατο, στο πάθος, στο αίμα, στον ανθρώπινο πόνο.
Το έργο που γράφτηκε με αφορμή την πραγματική ιστορία ενός εγκλήματος στην ανδαλουσιανή πόλη Νιχάρ της Ισπανίας, είναι ένα έργο πάθους που εξυμνεί τον έρωτα. Ο έρωτας είναι φύση. Κι όταν η φύση έρθει σε σύγκρουση με την κοινωνία, τότε θα μετατραπεί σε αδυσώπητο τιμωρό, με αμείλικτα αποτελέσματα.
Γιατί ο Κώστας Νταλιάνης επέλεξε τον "Ματωμένο γάμο”;
"Ύστερα από πολυετή έρευνα στο ποιητικό του σύμπαν, έχω το θάρρος να κοιτάξω το Λόρκα στα μάτια και να τον φέρω μπροστά στο σημερινό κοινό, αναδεικνύοντας με τον πιο ισχυρό τρόπο τη μάχη που έδινε για τα δικαιώματα της γυναίκας. Κι αυτή η μάχη είναι μια επανάσταση”.
Όπως είπε στο "α” ο Κώστας Νταλιάνης: "Ο "Ματωμένος γάμος” είναι ένα έργο συγκλονιστικό, επίκαιρο και βαθιά συγκινητικό. Συγκλονιστικό, γιατί αγγίζει τα βάθη της ανθρώπινης ύπαρξης. Επίκαιρο, γιατί πραγματεύεται δύο τεράστια θέματα, τον πανανθρώπινο πόνο της απώλειας και την ουσιαστική χειραφέτηση της γυναίκας. Αυτό προϋποθέτει κατηγορηματικά μια σπουδαία παράσταση. Ο "Ματωμένος γάμος” είναι ένα έργο που συχνά κατακρεουργείται κι έτσι δεν μπορεί να εκτινάξει τη δύναμη που περιέχει. Δεν ανεβάζεις το έργο, αν δεν έχεις τον κατάλληλο θίασο. Ένας σκηνοθέτης χωρίς εξαιρετικό επιτελείο ηθοποιών, δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Έχω την τύχη να διαθέτω αυτούς τους σπουδαίους ηθοποιούς κι έτσι τολμώ να το ανεβάσω. Ο Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, αυτός ο τεράστιος θεατρικός συγγραφέας και ποιητής, ήταν και παραμένει ένας από τους πιο αγαπημένους μου. Έχω μελετήσει, εδώ και πολλά χρόνια, το σύνολο του έργου του και τον διδάσκω ως δάσκαλος υποκριτικής. Ύστερα από πολυετή έρευνα και εμβάθυνση στο ποιητικό του σύμπαν, έχω το θάρρος να κοιτάξω το Λόρκα στα μάτια, να τον πάρω αγκαλιά και να τον φέρω μπροστά στο σημερινό κοινό, στη σημερινή πραγματικότητα, για να αναδείξω με τον πιο ισχυρό τρόπο τη μάχη που έδινε για τα δικαιώματα της γυναίκας. Κι αυτή η μάχη είναι μια επανάσταση”.
Τους συγκλονιστικούς ρόλους ερμηνεύει ένα εξαιρετικό επιτελείο ηθοποιών: Εβίτα Παπασπύρου (Μάνα), Φάνια Νταλιάνη (Νύφη, Ζητιάνα), Γιάννης Τσόρβας (Λεονάρντο), Χρήστος Ζαχάρωφ (Γαμπρός), Σιλβάνα Σοντίνι (Γυναίκα του Λεονάρντο, Φεγγάρι), Μίλτος Δημουλής (Πατέρας της Νύφης), Αγγελική Λυμπεροπούλου (Γειτόνισσα), Μαρία Κολοκυθά (Υπηρέτρια), Ευγνωσία Σοφιανίδου (Πεθερά, Κοριτσάκι), που υποδύονται επίσης τους τρεις Ξυλοκόπους-Μοίρες.
Η δραματουργική επιμέλεια είναι της Τίνας Γιαννούλη. Τα σκηνικά υπογράφει ο Αντώνης Χαλκιάς, τα κοστούμια η Βάνια Αλεξάντροβα, τη μουσική σύνθεση οι Εβίτα Παπασπύρου και Μάρω Λεσιώτη, τις χορογραφίες η Μαρία Μάργαρη, το κινηματογραφικό υλικό και το βίντεο ο Κώστας Σταματόπουλος, τους φωτισμούς και τη μουσική επιμέλεια ο Κώστας Νταλιάνης.