Στις 9 και στις 10 Σεπτεμβρίου θα παρουσιαστεί στην Αττική, στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, η παράσταση που άνοιξε το φετινό πρόγραμμα της Επιδαύρου, μια παραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου που παρακολούθησαν περισσότεροι από 15.000 θεατές. Πρόκειται για την τραγωδία του Ευριπίδη, "Ιφιγένεια η εν Αυλίδι", σε σκηνοθεσία του Τιμοφέι Κουλιάμπιν και ερμηνευμένη από έναν εξαιρετικό ελληνικό θίασο: Ανθή Ευστρατιάδου, Μαρία Ναυπλιώτου, Νίκο Ψαρρά, Νικόλα Παπαγιάννη, Θάνο Τοκάκη και Δημήτρη Παπανικολάου.
Η παγκόσμια πρεμιέρα της παράστασης έστειλε ένα επίκαιρο αντιπολεμικό μήνυμα, ενώ η σύγχρονη σκηνοθετική ματιά του Κουλιάμπιν, γεμάτη σασπένς, συναίσθημα, χιούμορ και δυναμισμό, δημιούργησε μια επιβλητική ατμόσφαιρα επιβλητική, που επισφράγισαν οι ερμηνείες των εκλεκτών ηθοποιών. Ο Ρώσος και διεθνώς καταξιωμένος σκηνοθέτης τοποθέτησε σε σύγχρονο πλαίσιο την ευριπίδεια τραγωδία, σύμφωνα με το οποίο μια τυραννική χώρα επιτίθεται εναντίον μιας χώρας που ζητά την ανεξαρτησία της. Για να ξεκινήσει ο πόλεμος χρειάζεται μια αδιανόητη θυσία: ένας πατέρας πρέπει να δολοφονήσει την κόρη του. Οικογενειακή προδοσία και αμείλικτη εξουσία περιπλέκονται στη σκηνή κάτω από ένα σύγχρονο πλαίσιο που θυμίζει πολύ την πραγματικότητα που ζούμε.
Η παράσταση έκανε ένα σχόλιο για τις οικονομικές και ιμπεριαλιστικές πολιτικές που γεννούν τους πολέμους, συνεισφέροντας έτσι στον μεγάλο διάλογο για τις σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος. Όπως γράψαμε στην κριτική μας: "Διασκευάζοντάς την εν μέρει, προκειμένου να υποστηρίξει την πρόταση ερμηνείας του -πρόταση μοντέρνα και τολμηρή, όχι πάντως "αιρετική"-, οδηγήθηκε σε μια παράσταση συνεπή και, παράλληλα, απολύτως "φεστιβαλική", που μπορεί να ταξιδέψει παντού".
Προπώληση εισιτηρίων μέσω more.com
Περισσότερες πληροφορίες
Ιφιγένεια η εν Αυλίδι
Ο διεθνώς αναγνωρισμένος για την ποιητική σκηνοθετική ματιά του δημιουργός που άνοιξε τα φετινά Επιδαύρια με την παγκόσμια πρεμιέρα μιας σύγχρονης, τολμηρής εκδοχής του έργου. Η παράσταση εστιάζει στο θέμα του πολέμου, των ιμπεριαλιστικών πολιτικών αλλά και της θυσίας της κόρης του Αγαμέμνονα, η οποία γίνεται προκειμένου να σταματήσει η άπνοια που εμποδίζει τα πλοία των Αχαιών να πάνε στην Τροία από την Αυλίδα. Αναφερόμενος στην επιλογή του να αναμετρηθεί με το έργο του Ευριπίδη, ο Κουλιάμπιν τονίζει: «Όταν μου έγινε η πρόταση να σκηνοθετήσω στην Επίδαυρο, δεν δίστασα. Η “Ιφιγένεια” είναι ένα από τα πιο σύνθετα και ταυτόχρονα συναρπαστικά κείμενα της αρχαίας δραματουργίας. Η βασική συνθήκη του έργου είναι ο πόλεμος. Δεν βλέπουμε μάχες, αισθανόμαστε όμως τη μυρωδιά του πολέμου που επίκειται. Όλα είναι έτοιμα: τα στρατεύματα, τα όπλα. Χρειάζεται μόνο μια μικρή ώθηση για να πάρει μπρος. Είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς αυτό μεταφέρεται στο σήμερα. Στο έργο δεν υπάρχει το ερώτημα αν θα γίνει ο πόλεμος αλλά πότε”.