"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου

Ένα μουσικοθεατρικό αφιέρωμα στο Ρομαντικό Παρίσι του 19ου αιώνα, με επίκεντρο την θυελλώδη και παθιασμένη σχέση δύο κορυφαίων καλλιτεχνών θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει το αθηναϊκό κοινό την Κυριακή 6 Οκτωβρίου στο Ηρώδειο. Ο τίτλος του "Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου" και ήρωές του η ανατρεπτική Γαλλίδα συγγραφέας Ζωρζ Σαντ και ο ιδιοφυής συνθέτης Φρεντερίκ Σοπέν. Ο θυελλώδης έρωτας των δυο δημιουργών θα ξεδιπλωθεί επί σκηνής μέσα από μουσικά έργα και προσωπικές επιστολές που αντάλλαξαν, τόσο μεταξύ τους όσο και με τους επιστήθιους φίλους τους Φρανς Λιστ και Ευγένιο Ντελακρουά. Τα δύο πρόσωπα θα ενσαρκώσουν ο Δημήτρης Λάλος και η Μαριλίτα Λαμπροπούλου, σε σκηνοθεσία του διακεκριμένου Πολωνού συνθέτη Γιαρόσλαφ Κίλιαν, μόνιμου σκηνοθέτη της Όπερας της Βαρσοβίας.

Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου

Λίγα λόγια για το έργο

Η Ζωρζ Σαντ, Βαρόνη Ντυντεβάν, υπήρξε η πρώτη γυναίκα που πήρε διαζύγιο, κάπνισε,  φόρεσε αντρικά ρούχα, συναναστράφηκε με τους κύκλους των διανοουμένων στο Παρίσι,  συνέγραψε λογοτεχνικά έργα και διεκδίκησε την επαγγελματική ιδιότητα της συγγραφέα για μια γυναίκα, κάτι αδιανόητο για την εποχή. Μια δυναμική και θυελλώδης γυναίκα, επιστήθια φίλη του Φραντς Λιστ, ένα βράδυ σε ένα σουαρέ συνάντησε τον Φρεντερίκ Σοπέν… "Τον πρωτοείδα στο σκοτάδι να αυτοσχεδιάζει στο πιάνο… τον ερωτεύτηκα. Δεν μπορώ να συνέλθω από τον θαυμασμό" θα γράψει. "Ο κόσμος δεν τον γνώριζε και ακόμα και τώρα δεν τον γνωρίζει. Επί 8 χρόνια που έζησα κοντά του μυήθηκα μέρα με τη μέρα στα μυστικά της έμπνευσής του. Ο Σοπέν κατόρθωσε να κάνει ένα μουσικό όργανο να μιλά τη γλώσσα του απείρου. Αρχίζω να σκέφτομαι ότι υπάρχουν άγγελοι μεταμορφωμένοι σε άνδρες. Ο Φρεντερίκ έχει κατακτήσει την καρδιά μου αλλά, κι όλο το Παρίσι με την θεία μουσική του".

Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου
Οι ηθοποιοί με την Τατιάνα Παπαγεωργίου

Η Σαντ αναγνωρίζεται ως μία από τις πιο αξιόλογες συγγραφείς και εκπροσώπους του Ρομαντισμού στην Ευρώπη, με περισσότερα από 70 έργα, μυθιστορήματα, δοκίμια, θεατρικά. Φιλέλλην και λάτρης του ελληνικού πολιτισμού θα υιοθετήσει το ψευδώνυμο Γεωργία Σάνδη. Δραματοποιημένα αποσπάσματα από τα λογοτεχνικά έργα της θα παρουσιαστούν επι σκηνής και θα αναδείξουν τον έρωτα αλλά και την βαθιά πνευματική σχέση που δημιουργήθηκε μεταξύ εκείνης και του Σοπέν και αποτέλεσε έμπνευση για τα παγκόσμια μουσικά αριστουργήματα του δεύτερου.

Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου
Ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιαρόσλαφ Κίλιαν

Λίγα λόγια για τη μουσική της παράστασης

Τα μουσικά έργα που θα ακουστούν συνδέονται με γεγονότα σταθμούς στις διαδρομές των μεγάλων δημιουργών. Ανάμεσά τους μερικά από τα διασημότερα έργα του ρομαντισμού, τα οποία θα αποδώσει η διακεκριμένη πιανίστα Τατιάνα Παπαγεωργίου με σύνολο εγχόρδων από το Παρίσι. Από τα έργα του Σοπέν θα ακουστούν οι Παραλλαγές "Là ci darem la mano", έργο 2, που συνέθεσε εμπνευσμένος από το διάσημο θέμα του Μότσαρτ, η Grande Polonaise brillante, έργο 22, η "Στρατιωτική" και η "Τραγική" Πολωναίζα, έργα 40, αρ. 1 & 2, αποσπάσματα από την δεύτερη Σονάτα έργο 35, καθώς και επιλογές από Πρελούδια, Μαζούρκες, Νυχτερινά, και Βαλς. Επιπλέον, θα ακουστούν έργα του Λιστ, όπως το "Όνειρο Αγάπης", Liebesträume αρ.3, και η "Ταραντέλα" από τα "Χρόνια Προσκυνήματος II: Ιταλία". 

Η πιανίστα Τατιάνα Παπαγεωργίου έχει στο ενεργητικό της συνεργασίες ως σολίστ με κορυφαίες διεθνείς ορχήστρες, όπως η Φιλαρμονική του Λονδίνου, η Συμφωνική της Όπερας της Μόσχας κ.ά. "Η Τατιάνα Παπαγεωργίου είναι μια σπουδαία πιανίστα με βαθιά μουσικότητα και ερμηνευτική δεινότητα" δήλωσε ο Πάτρικ Φουρνιλιέ, μαέστρος και Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Όπερας της Βαρσοβίας όταν τη διηύθυνε ως σολίστ στο Ηρώδειο με την Συμφωνική Ορχήστρα της Όπερας της Βαρσοβίας.

Η επεξεργασία και μετάφραση των κειμένων είναι της μουσικολόγου και πιανίστας Τατιάνας Παπαγεωργίου, η οποία μελέτησε το πρωτογενές υλικό στα αρχεία των καλλιτεχνών, και η δραματοποίηση είναι της θεατρολόγου Ελισάβετ Παπαγεωργίου. Συμμετέχει η νέα βραβευμένη σοπράνο Ματίνα Τσαρουχά.

*Μέρος των εσόδων θα δοθεί ως δωρεά στην ομάδα μπάσκετ με αμαξίδιο Άτλας του Πανελλήνιο Σύλλογο Παραπληγικών.

Προπώληση μέσω more.com εδώ. 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.