Το λαϊκό μιούζικαλ τσέπης της Ζέτης Φίτσιου με τη "5 Minute Mum" και τον Αλέξανδρο Σιάτρα αλλά και η αρχαία τραγωδία που έγινε μονόλογος σε ερμηνεία Μιχάλη Σαράντη κάνουν πρεμιέρα σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής. Διαβάστε παρακάτω και μάθετε τις στάσεις του "Μίξερ" και του "Αίαντα" για την εβδομάδα 11-17/7.
"Μίξερ"
Μετά από μία sold out σεζόν στην Αθήνα, το "Μίξερ" της Ζέτης Φίτσιου (που έχει βραβευτεί με το Κρατικό Βραβείο Συγγραφής Θεατρικού Έργου για το 2022) βγαίνει σε περιοδεία. Αυτό το ξέφρενο γλέντι επί σκηνής, πάντα σε δεκαπεντασύλλαβη γραφή, φέρει το αιχμηρό χιούμορ της Φίτσιου, τη μουσική του Θοδωρή Οικονόμου και τη σκηνοθετική ματιά του Κώστα Σιλβέστρου. Σε αυτό το μείγμα προσθέτουμε: τις ερμηνείες της Έλενας Χαραλαμπούδη (γνωστής και ως 5 minute mum) και του Αλέξανδρου Σιάτρα και το μπουζούκι του Κωνσταντίνου Τσιμπούκη. Το αποτέλεσμα; Ένα σύγχρονο μιούζικαλ τσέπης – ξόρκι για την εποχή που ζούμε. Η παράσταση κάνει πρεμιέρα στο ΑΚΕΛ στις 11/7, ενώ ακολουθούν το θέατρο Βράχων (15/7) και το Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης (16/7) -αλλά και ο Κινηματογράφος "Σίσσυ" στη Νέα Μάκρη στις 20/7.
Λίγα λόγια για την πλοκή
Ένας νέος φέρελπις καλλιτέχνης θέλει διακαώς να ανεβάσει τον Άμλετ. Όμως, λόγω εξαιρετικά χαμηλού μπάτζετ, τελικά αλλάζει το όραμά του και αντί για τον Άμλετ παίζει τον Βαγγέλη, που αντί για τη Δανία, ζει κάπου στην Κυψέλη. Θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για να καταφέρει να ανεβάσει την παράστασή του. Μαζί με μια ακόμη ηθοποιό πρόκειται να παίξουν όλους τους ρόλους του έργου. Η παράσταση ξεκινά και μπροστά μας ξετυλίγεται η ιστορία του Βαγγέλη που από άσημος πορτιέρης, καταλήγει μέσα από μια σειρά παράδοξων γεγονότων να γίνει αρχηγός του κράτους.
"Αίας"
Η επιτυχημένη παράσταση σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη με τον Μιχάλη Σαράντη και τον Απόστολο Χαντζαρά επιστρέφει το καλοκαίρι και περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα. Η αρχή γίνεται στο Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης στις 14/7 και ακολουθεί για αυτή την εβδομάδα στην Αθήνα το θέατρο Βράχων (17/7), Κηποθέατρο Παπάγου (28/8), Βριλήσσια-Θέατρο Αλίκη Βουγιουκλάκη (11/9), Βεάκειο (13/9). Ο Μιχάλης Σαράντης ερμηνεύει και τους εννιά ρόλους της τραγωδίας, ενώ ο Απόστολος Χαντζαράς συνομιλεί μαζί του ζωγραφίζοντας, μπροστά στα μάτια των θεατών.
Ο Αίαντας, ο μεγαλύτερος πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, δικαιούται τα όπλα του Αχιλλέα μετά το θάνατο του. Όταν αυτά με δολοπλοκία καταλήγουν στον Οδυσσέα, αποφασίζει να εκδικηθεί. Γίνεται όμως έρμαιο της θεάς Αθηνάς και περίγελος του στρατεύματος των Αργείων. Ατιμασμένος και απεγνωσμένος, αυτοκτονεί. Τη μετάφραση έχει κάνει ο ποιητής Νίκος A. Παναγιωτόπουλος.
"Πρωτοτυπία, ένταση κι εσωτερικότητα· αυτά είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της σκηνικής πρότασης που κατέθεσε ο Γιώργος Νανούρης για τον "Αίαντα", την αρχαιότερη από τις επτά σωζόμενες τραγωδίες του Σοφοκλή" διαβάζουμε στην κριτική του "α" για την παράσταση, την οποία μπορείτε να βρείτε με ένα κλικ εδώ.
Περισσότερες πληροφορίες
Μίξερ
Στο εκρηκτικό έργο της διακεκριμένης με το Κρατικό Βραβείο συγγραφέως για το 2022, με όχημα τον δεκαπεντασύλλαβο στίχο και την ανατρεπτική μουσική εξελίσσεται η ιστορία ενός νέου φέρελπι καλλιτέχνη, που θέλει διακαώς να ανεβάσει τον Άμλετ. Όμως, λόγω εξαιρετικά χαμηλού μπάτζετ, τελικά αλλάζει το όραμά του και αντί για τον Άμλετ παίζει τον Βαγγέλη, που αντί για τη Δανία, ζει κάπου στην Κυψέλη. Θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για να καταφέρει να ανεβάσει την παράστασή του. Μαζί με μια ακόμη ηθοποιό πρόκειται να παίξουν όλους τους ρόλους του έργου. Ο Βαγγέλης από άσημος πορτιέρης, καταλήγει μέσα από μια σειρά παράδοξων γεγονότων να γίνει αρχηγός του διαλυμένου και ανοργάνωτου κράτους.
Αίας
Ο Μιχάλης Σαράντης ερμηνεύει και τους εννιά ρόλους της τραγωδίας που έγραψε ο Σοφοκλής, συνομιλώντας την ίδια στιγμή με το ζωγραφικό σύμπαν του Απόστολου Χαντζαρά σε μια πρωτότυπη παράσταση, μια εξωστρεφή σκηνική συνάντηση λόγου, κινήσεων και αισθήσεων. Κεντρικό πρόσωπο του έργο είναι ο Αίας, ο μεγαλύτερος πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, ο οποίος δικαιούται τα όπλα του Αχιλλέα μετά τον θάνατό του. Όταν αυτά, όμως, με δολοπλοκία καταλήγουν στον Οδυσσέα, αποφασίζει να πάρει εκδίκηση. Ωστόσο, τελικά καταλήγει έρμαιο της θεάς Αθηνάς και όντας πια περίγελος του στρατεύματος των Αργείων, νιώθοντας πλήρως ατιμασμένος και απεγνωσμένος, δίνει τέλος στη ζωή του.