Πρεμιέρα για το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 στην Πειραιώς 260 με θέατρο, χορό και live στην πλατεία

Ο βιομηχανικός χώρος της Πειραιώς μεταμορφώνεται ξανά σε δημοφιλή προορισμό, όχι μόνο για να φιλοξενήσει την αιχμή της διεθνούς και της ελληνικής σκηνής θεάτρου και χορού αλλά και για να ανοίξει τη φεστιβαλική εμπειρία και έξω από τις αίθουσες.

Φεστιβάλ Αθηνών Πειραιώς 260 Θωμάς Δασκαλάκης©

Στις 5 Ιουνίου ανοίγει φέτος τις πόρτες της η Πειραιώς 260, για να υποδεχθεί το κοινό του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και να γιορτάσει την έναρξη της καλλιτεχνικής σεζόν με ένα μεγάλο πάρτι. Ο βιομηχανικός χώρος της Πειραιώς μεταμορφώνεται ξανά σε δημοφιλή προορισμό, όχι μόνο για να γνωρίσουμε την αιχμή της διεθνούς σκηνής θεάτρου και χορού και τη νέα ελληνική δημιουργία, αλλά και για να συζητήσουμε, να απολαύσουμε μουσική στην πλατεία, φέρνοντας τη φεστιβαλική εμπειρία και έξω από τις αίθουσες.

Στην ανανεωμένη Πλατεία της Πειραιώς 260 συναυλίες και πάρτι θα μας συντροφεύσουν από τις 5 Ιουνίου έως και τις 25 Ιουλίου, ενώ στον προαύλιο χώρο θα φιλοξενείται μπαρ και food truck για όσους θέλουν να περάσουν μερικές ώρες με παρέα και χαλαρό ποτό στον πιο ατμοσφαιρικό χώρο της Αθήνας.

Επτά μαθήματα και πέντε παραβολές
© Magda Hueckel
"Elizabeth Costello / J. M. Coetzee: Επτά μαθήματα και πέντε παραβολές” του Κριστόφ Βαρλικόφσκι

Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου στην Πειραιώς 260 είναι και φέτος πλούσιο, πολυσυλλεκτικό, με παραστάσεις από καταξιωμένους και ανερχόμενους Έλληνες και ξένους δημιουργούς και με θεματολογία που αγγίζει τα ζητήματα που απασχολούν τον σύγχρονο άνθρωπο.

Οι παραστάσεις που θα παρουσιαστούν στους τέσσερις χώρους της Πειραιώς, επιχειρούν να απαντήσουν στο διπλό ερώτημα "Πώς να ζήσουμε τη ζωή μας; Πώς να αντέξουμε τη ζωή μας;". Στο επίκεντρο της θεματολογίας τους βρίσκονται ζητήματα ταυτότητας, αλλά και κοινότητας, η επίδραση της τεχνολογίας στην καθημερινή ζωή, η απομόνωση του σύγχρονου ανθρώπου όπως και το αίτημα για δημοκρατία και συνύπαρξη.

Επτά μαθήματα και πέντε παραβολές
© Magda Hueckel
"Elizabeth Costello / J. M. Coetzee: Επτά μαθήματα και πέντε παραβολές” του Κριστόφ Βαρλικόφσκι

Το πρόγραμμα ξεκινάει δυναμικά με τη νέα συναρπαστική παράσταση του σπουδαίου Κριστόφ Βαρλικόφσκι, "Elizabeth Costello / J. M. Coetzee: Επτά μαθήματα και πέντε παραβολές” στον χώρο Δ’. Ο κορυφαίος Πολωνός σκηνοθέτης ανοίγει το φετινό ξένο ρεπερτόριο από τις 5 έως τις 7 Ιουνίου. "Μπορεί η τέχνη να σώσει τον κόσμο; Ή μήπως η επιθυμία των καλλιτεχνών να αφήσουν το στίγμα τους μέσα από την τέχνη είναι ουτοπική;". Αυτό είναι το ερώτημα που προτάσσει ο Κριστόφ Βαρλικόφσκι, με αφετηρία βιβλία του νομπελίστα συγγραφέα Τζ. Μ. Κουτσί. Εκτός από το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου επιστρέφει και στην Ελίζαμπεθ Κοστέλο, την αγαπημένη του λογοτεχνική ηρωίδα που δημιούργησε ο Νοτιοαφρικανός νομπελίστας συγγραφέας. Το έργο βασίζεται σε τρία βιβλία του Κουτσί ("Ελίζαμπεθ Κοστέλο", "Ένας αργός άνθρωπος", "Moral tales"). 

Επτά μαθήματα και πέντε παραβολές
© Magda Hueckel
"Elizabeth Costello / J. M. Coetzee: Επτά μαθήματα και πέντε παραβολές” του Κριστόφ Βαρλικόφσκι

Η Ελίζαμπεθ Κοστέλο δεν είναι απλώς ένας επινοημένος λογοτεχνικός χαρακτήρας. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το καλλιτεχνικό alter ego του Κουτσί: μιλάει εξ ονόματός του και υφίσταται την κριτική και την οργή των αναγνωστών και των επικριτών του. Σύμφωνα με τον Κουτσί, η Ελίζαμπεθ Κοστέλο εισβάλλει στη φαντασία του και τα γραπτά του, και στη συνέχεια χρησιμοποιεί τη δική του φωνή για να μιλήσει για τη φιλοσοφία, το περιβάλλον, για κοινωνικά και υπαρξιακά ζητήματα, ή να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο για την κακοποίηση των ζώων, την κοινωνική αδικία και των αποκλεισμό των ηλικιωμένων και των αναπήρων. Είναι κάτι σαν φάντασμα, που επιστρέφει διαρκώς για να στοιχειώσει τον δημιουργό της. Το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου είναι περήφανος συμπαραγωγός κι έχει το προνόμιο να την παρουσιάζει πρώτο, αμέσως μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Nowy Teatr στην Πολωνία. 

A la carte
© Dominik Mentzos
"À la Carte”
A la carte
© Dominik Mentzos
"À la Carte”

Στους άλλους χώρους της Πειραιώς 260, ο διεθνής Έλληνας χορογράφος Γιάννης Μανταφούνης παρουσιάζει το "À la Carte” στις 5 και 6 Ιουνίου και η Αναστασία Βαλσαμάκη μια πρωτότυπη χορογραφία με τίτλο "The Verso”

Με το "À la Carte”, που παρουσιάζεται στον Χώρο Η' της Πειραιώς 260 στις 5 και 6 Ιουνίου, ο Γιάννης Μανταφούνης μάς συστήνεται ως ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της Dresden Frankfurt Dance Company. Πρόκειται για ένα έργο μεγάλης κλίμακας, που έχει λάβει ενθουσιώδεις κριτικές.  Η δομή του, όπως συμβαίνει με το μενού ενός εστιατορίου, είναι ορισμένη από πριν. Ό,τι παρουσιάζεται ωστόσο στη σκηνή διαμορφώνεται από τους χορευτές και τις χορεύτριες σε ζωντανό χρόνο, κατά την αναγνωρίσιμη χορογραφική μέθοδο του Μανταφούνη, πάντα με αφετηρία τη συνομιλία μεταξύ της ομάδας και του κοινού, σαν να ετοιμάζουν μαζί ένα πολύχρωμο μενού. 

The verso
© Dimitra Tzanou
"The Verso"

Πώς μπορούν το χορευτικό σώμα και η χορογραφία να αντισταθούν στην κλασική μετωπική απεύθυνση και να δημιουργήσουν κινούμενα τοπία; Στις αρχές του 1800, ο Γερμανός ζωγράφος Caspar David Friedrich επέστρεφε στο ίδιο θέμα ξανά και ξανά: φιγούρες που κοιτούσαν υπέροχα τοπία, με την πλάτη προς τον θεατή τους. Στο "The Verso” της Αναστασίας Βαλσαμάκη τέσσερις χορευτές *τριες εκθέτουν την πλάτη τους στο κοινό, δημιουργώντας έτσι μια σειρά από ατμοσφαιρικές εικόνες που εναλλάσσονται μεταξύ κινούμενων και στατικών τοπίων. Ένα έργο "διαβατήριο" για νέες εξερευνήσεις, όπως η πίσω όψη (verso) ενός πίνακα ζωγραφικής, που αποκαλύπτει τη διαδρομή του μέσα στον χρόνο.

Mode Plagal
Ιωάννα Φωτιάδου©
Mode Plagal

Tα φεστιβαλικά βράδια από τις 5 έως τις 7 Ιουνίου θα κλείνουν ιδανικά οι αγαπημένοι Mode Plagal με τρεις ξεχωριστές συναυλίες στην Πλατεία. Μετά τις δύο πολύ επιτυχημένες χρονιές του Τζαζ στην Πλατεία στον υπαίθριο χώρο της Πειραιώς 260, το μίνι μουσικό φεστιβάλ που έγινε σημείο συνάντησης όλων των μουσικόφιλων της πόλης συνεχίζεται με νέα, διευρυμένη μορφή. Φέτος, θα φιλοξενήσει ακόμη περισσότερα μουσικά σχήματα προτείνοντας μια ποικιλία μουσικών στιλ, από τζαζ, φανκ και σόουλ μέχρι ποπ, λάτιν και ηλεκτρονική μουσική. Τα live θα πραγματοποιούνται σε όλη τη διάρκεια του καλλιτεχνικού προγράμματος της Πειραιώς 260 μετά τις παραστάσεις, με ελεύθερη είσοδο. 

Live στην Πλατεία Φεστιβάλ Αθηνών Πειραιώς 260
Μαρίζα Καψαμπέλη©

Οι Mode Plagal επανέρχονται με καινούριες συνθέσεις αλλά και με ανέκδοτες ακόμη διασκευές παραδοσιακών τραγουδιών, όπου η παράδοση συναντά την τζαζ, ο αυτοσχεδιασμός φλερτάρει ελεύθερα με ήχους που όλοι κουβαλάμε στο μουσικό μας DNA, και η Μεσόγειος κλείνει το μάτι στα μπλουζ και το Afrobeat.

Προπώληση εισιτηρίων: aefestival.gr, more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Επτά μαθήματα και πέντε παραβολές

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 240 '

Μπορεί η τέχνη να σώσει τον κόσμο; Ή μήπως η επιθυμία των καλλιτεχνών να μιλήσουν «μέσα από την τέχνη» και να αφήσουν το στίγμα τους είναι απλώς ουτοπική; Αυτό είναι το ερώτημα που θέτει η Ελίζαμπεθ Κοστέλο, ηρωίδα μυθοπλασίας του Νοτιοαφρικανού νομπελίστα Τζ. Μ. Κουτσί, στον δημιουργό της, πάνω σε τρία έργα του οποίου βασίζεται αυτή η διεθνής παραγωγή (συγκεκριμένα τα «Ελίζαμπεθ Κοστέλο», «Ένας αργός άνθρωπος» και «Moral tales»). Σύμφωνα με τον Κουτσί, η Ελίζαμπεθ Κοστέλο εισβάλλει στη φαντασία του και στα γραπτά του, και στη συνέχεια χρησιμοποιεί τη φωνή του για να μιλήσει για τη φιλοσοφία, το περιβάλλον, για κοινωνικά και υπαρξιακά ζητήματα, ή να ευαισθητοποιήσει για την κακοποίηση των ζώων, την κοινωνική αδικία και τον αποκλεισμό των ηλικιωμένων και των αναπήρων. Ο Πολωνός ανατρέχει σταθερά στο έργο του Κουτσί. Η Κοστέλο φαίνεται να στοιχειώνει και το θέατρό του, καθώς έχει ήδη εμφανιστεί σε πέντε παραστάσεις του μέχρι στιγμής – άλλοτε αυτοπροσώπως και άλλοτε ως αναφορά. Όμως είναι η πρώτη φορά που της αφιερώνει ένα ολόκληρο έργο και την καθιστά κεντρικό πρόσωπο της νέας του παράστασης.

Α la carte

  • Χορός
  • Διάρκεια: 75 '

Με το έργο αυτό ο διεθνής Έλληνας χορογράφος μάς συστήνεται ως ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της Dresden Frankfurt Dance Company. Πρόκειται για ένα έργο μεγάλης κλίμακας, που έχει λάβει ενθουσιώδεις κριτικές. Η δομή του, όπως συμβαίνει με το μενού ενός εστιατορίου, είναι ορισμένη από πριν. Ό,τι παρουσιάζεται ωστόσο στη σκηνή διαμορφώνεται από τους χορευτές και τις χορεύτριες σε ζωντανό χρόνο, κατά την αναγνωρίσιμη χορογραφική μέθοδο του Μανταφούνη, πάντα με αφετηρία τη συνομιλία μεταξύ της ομάδας και του κοινού, σαν να ετοιμάζουν μαζί ένα πολύχρωμο μενού. Με τη γενναιόδωρη αυτή πρόσκληση προς την πλατεία ανοίγει αυλαία το φετινό πρόγραμμα χορού του Φεστιβάλ.

The verso

  • Χορός
  • Διάρκεια: 75 '

Πώς μπορούν το χορευτικό σώμα και η χορογραφία να αντισταθούν στην κλασική μετωπική απεύθυνση και να δημιουργήσουν κινούμενα τοπία; Η παράσταση εμπνέεται από την αισθητική τάση του ρομαντικού κινήματος Rückenfigur και πειραματίζεται με τη χρήση της «πίσω όψης», μεταφορικά και κυριολεκτικά. Στις αρχές του 1800, ο Γερμανός ζωγράφος Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ επέστρεφε στο ίδιο θέμα ξανά και ξανά: φιγούρες που κοιτούσαν υπέροχα τοπία, με την πλάτη προς τον θεατή τους. Στην παράσταση τέσσερις χορευτές/τριες εκθέτουν την πλάτη τους στο κοινό, δημιουργώντας έτσι μια σειρά από ατμοσφαιρικές εικόνες που εναλλάσσονται μεταξύ κινούμενων και στατικών τοπίων. Η απουσία βλεμματικής επαφής και η αίσθηση εσφαλμένης τοποθέτησης των σωμάτων συνθέτουν μια πρωτόγνωρη δραματουργική σύμβαση, όπου θεατά και αθέατα στοιχεία προτείνουν κάθε φορά νέες παραστατικές αφηγήσεις. Ένα έργο «διαβατήριο» για νέες εξερευνήσεις, όπως η πίσω όψη (verso) ενός πίνακα ζωγραφικής, που αποκαλύπτει τη διαδρομή του μέσα στον χρόνο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber