Παράταση και τελευταίες παραστάσεις για τον "Κύκλο των χαμένων ποιητών" και τον Άκη Σακελλαρίου στη Θεσσαλονίκη

Με sold out ολοκληρώνει τον κύκλο της στο θέατρο Αριστοτέλειον η πολύ επιτυχημένη θεατρική μεταφορά μιας από τις πλέον αγαπημένες ταινίες όλων των εποχών, του “Dead Poets Society” του Τομ Σούλμαν, σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ασπιώτη.

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών Χρήστος Συμεωνίδης©

Στις 26 Μαΐου ολοκληρώνεται με μεγάλη επιτυχία στο θέατρο Αριστοτέλειον της Θεσσαλονίκης η πολύ επιτυχημένη θεατρική μεταφορά μιας από τις πλέον αγαπημένες ταινίες όλων των εποχών, του "Κύκλου των χαμένων ποιητών” του Τομ Σούλμαν, σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ασπιώτη (Παρασκευή: 9 μ.μ., Σάββατο: 6 μ.μ./ 9 μ.μ., Κυριακή: 6 μ.μ.)., όπου ξεχώρισε για την ερμηνεία του ο Άκης Σακελλαρίου κατακτώντας το τρίτο βραβείο ανδρικής ερμηνείας στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού του "α”. Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε και η νέα γενιά ηθοποιών που στην παράσταση ερμηνεύουν τους μαθητές του ιδιωτικού λυκείου Γουέλτον (ο Πάνος Ζυγούρος προτάθηκε για το θεατρικό βραβείο "Δημήτρης Χορν” για το ρόλο του Τοντ Άντερσον). Εκεί καταφτάνει ο αντισυμβατικός καθηγητής Τζον Κίτινγκ που κόντρα στο σύνθημα του σχολείου και τις αυστηρές, θεμελιώδεις αρχές "Παράδοση! Τιμή! Πειθαρχία! Υπεροχή!", προτάσσει το "Άδραξε τη μέρα!”. Όπως λέει: "Δεν διαβάζουμε ή γράφουμε ποίηση για να δείξουμε εκκεντρικοί. Διαβάζουμε και γράφουμε ποίηση, επειδή ανήκουμε στο ανθρώπινο γένος και το ανθρώπινο γένος ξεχειλίζει από πάθος. Η ιατρική, η νομική, η διοίκηση επιχειρήσεων – ναι, αυτά είναι σεβαστά επαγγέλματα, απαραίτητα για να συνεχίζεται η ζωή. Η ποίηση, όμως, ο ρομαντισμός, η ομορφιά, ο έρωτας –αυτά είναι που μας κρατάνε στη ζωή!". 

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών
Χρήστος Συμεωνίδης©

Ο Τάσος Χαλκιάς ερμηνεύει το ρόλο του συντηρητικού διευθυντή Νόλαν. Παίζει επίσης ο Γεράσιμος Σκαφίδας. Τους μαθητές, τον πυρήνα του έργου συνθέτει ένας θίασος ταλαντούχων ηθοποιών της νέας γενιάς: Πάνος Ζυγούρος, Θοδωρής Θεοδωρακόπουλος, Πάνος Κλάδης, Νικόλας Παπαϊωάννου, Θησέας Παπαπαναγιώτου, Στέφανος Παπατρέχας, Τυρογαλάς, Αλέξανδρος Τωμαδάκης, Ειρήνη Λαφαζάνη, Λυδία Στέφου. Η μετάφραση είναι της Νικολέττας Κοτσαηλίδου και η μουσική της Μαρίζας Ρίζου.

Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών
Χρήστος Συμεωνίδης©

Στην κριτική του "α" για την παράσταση διαβάζουμε ότι "Ο κύκλος των χαμένων ποιητών" είναι "μια παράσταση που ρέει σχεδόν αβίαστα και κατορθώνει να χαρίσει "κάτι" από την ουσία αυτού του έργου που μιλά για τις καταπιεσμένες επιθυμίες και την αξία του ελεύθερου πνεύματος, για το κυνήγι των ονείρων, την αξία της ποίησης που δεν βρίσκεται μόνο στα βιβλία αλλά και στη ζωή, μέσα στις –διόλου ρομαντικές και αθώες– κοινωνίες των ανθρώπων", ενώ ο Άκης Σακελλαρίου "φέρνει μια φρεσκάδα μέσα στο γκρίζο περιβάλλον του σχολείου, εκπέμπει ευγένεια, γλύκα και χαρά, κι η ανάλαφρη σαν αεράκι ερμηνεία του συγκινεί".

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών
Χρήστος Συμεωνίδης©

Η συγκινητική ιστορία του "Κύκλου των Χαμένων Ποιητών" ("Dead Poets Society”), παίχτηκε στο σινεμά το 1989 σε σκηνοθεσία του Πίτερ Γουίαρ και σενάριο του Τομ Σούλμαν, ο οποίος υπογράφει και τη θεατρική διασκευή του σεναρίου που θα δούμε στην παράσταση, και κατέκτησε το Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 120 '

Ο αντικομφορμιστής καθηγητής φιλολογίας και υπέρμαχος της ελευθερίας, Τζον Κίτινγκ, φέρνει τα πάνω-κάτω στην αυστηρή ακαδημία αρρένων του Γουέλτον, αλλάζοντας για πάντα τη ζωή των μαθητών. Με το σύνθημα «Άδραξε τη μέρα!» θα αλλάξει σταδιακά τη ζωή τους και θα διαταράξει τις ισορροπίες στο σχολείο που υπακούει στο μότο "Παράδοση, Τιμή, Πειθαρχία, Τελειότητα". Θα μάθει στους μαθητές του να αγαπούν την ποίηση, την τέχνη, τη ζωή και να παλεύουν για τις επιλογές τους. Η σύγκρουση με το εκπαιδευτικό κατεστημένο, τη διεύθυνση του σχολείου, τους γονείς των μαθητών του θα είναι αναπόφευκτη. Η ίδια η έννοια της επανάστασης κυριαρχεί στο έργο, το οποίο μετατράπηκε σε μια ατμοσφαιρική παράσταση γεμάτη συγκίνηση και χιούμορ, η οποία περνάει απλόχερα στο κοινό την ουσία του, που συμπυκνώνεται στο κυνήγι των ονείρων και των καταπιεσμένων επιθυμιών μας, την αξία του ελεύθερου πνεύματος, την αξία της ποίησης και πρωτίστως της αυτοδιάθεσης. Αξίζει να τη δείτε μαζί με εφήβους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Στην κορυφή το κόσμου, εκεί να με πας" μέσα από τα μάτια της Ειρήνης Φαναριώτη

Η συγγραφέας και σκηνοθέτιδα γράφει στο "α" για το έργο "Στην κορυφή το κόσμου, εκεί να με πας", που παρουσιάζεται στο Θέατρο Αργώ – Studio.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
25/02/2025

Last call για 13 θεατρικές παραστάσεις που κατεβαίνουν από 25/2 έως 2/3

Τελευταία ευκαιρία για να δείτε μια σειρά παραστάσεων που ολοκληρώνουν τον κύκλο τους από 25/2 έως 2/3.

Τέμπη: Τα θέατρα που θα είναι κλειστά με αφορμή την απεργία της 28ης Φεβρουαρίου

Τα θέατρα που θα παραμείνουν κλειστά και οι θεατρικές παραστάσεις που ακυρώνονται λόγω της επετείου από την τραγωδία των Τεμπών.

Το παρανοϊκό "Μεμοράντουμ" στο Θέατρο "Μπέλλος" μέχρι την Κυριακή των Βαΐων

Το έργο που δεν παίζεται συχνά, παρότι αφορά πολύ άμεσα και τη σύγχρονη πραγματικότητα, συνεχίζεται μέχρι την εβδομάδα πριν από το Πάσχα, σε μια παράσταση που αποθεώνει την ξεκαρδιστική όσο και δυστοπική ιστορία που έγραψε ο Βάτσλαβ Χάβελ τη δεκαετία του ‘60.

Τέμπη: Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος & Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών συμμετέχουν στην γενική απεργία

Π.Ο.Θ.Α και ΣΕΗ στέλνουν το δικό μήνυμα με αφορμή την γενική απεργία της 28ης Φεβρουαρίου για την τραγωδία στα Τέμπη. Τα περισσότερα θέατρα θα παραμείνουν κλειστά με τις θεατρικές παραστάσεις για εκείνη τη μέρα να ακυρώνονται.

Αποκλειστικό: Η Φάνια Νταλιάνη σκηνοθετεί μια... γλυκιά μαύρη κωμωδία στο θέατρο Μοντέρνοι Καιροί

Το "Τσουρέκι", η μαύρη κωμωδία του Κωνσταντίνου Δελένδα, έρχεται στο θέατρο Μοντέρνοι Καιροί.

Γιάννης Αποσκίτης: "Δεν υπάρχει κάποιο στοιχείο της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας που να μην με προβληματίζει"

Ο Γιάννης Αποσκίτης μιλάει, με αφορμή τα θεατρικά έργα του, "Αντικείμενα" και "Ιβάν εναντίον Ιβάν", για τις εμμονές του, τις ώρες που γράφει, τις φράσεις που δεν θέλει να εξηγήσει και την πιθανότητα ότι "ίσως η αγάπη δεν είναι αρκετή". Η γραφή του ακροβατεί ανάμεσα στο χιούμορ, την ωμότητα και την υπαρξιακή αγωνία, ενώ η συζήτηση μαζί του χαρακτηρίζεται από την ίδια εσωτερική ένταση που έχουν και οι δημιουργίες του.