Στην πρόβα του "Άτλαντα της δεκαετίας του 2000" αναρωτηθήκαμε: Είναι τα 00s ήδη ιστορία;

Το «α» βρέθηκε στη νέα δουλειά του Παντελή Φλατσούση όσο ήταν ακόμη εν εξελίξει, πήρε μια ιδέα από την καινούργια αναμέτρησή του με τη μνήμη και το παρελθόν και ρώτησε το καστ: «Τι θυμάσαι από το 2000;».

Άτλας της δεκαετίας του 2000 © visual-storyteller.com

Εσάς πού σας πέτυχε το μιλένιουμ; Θυμάστε πώς ήταν όταν τραβήξατε το πρώτο χαρτονόμισμα του ευρώ από το ΑΤΜ; Και τι σας έχει μείνει από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών της Αθήνας; Αν είναι κάπως θολές οι απαντήσεις σας στα παραπάνω ερωτήματα, το μόνο που χρειάζεται για να ξεσκονιστεί η μνήμη σας είναι ένας "Άτλαντας της δεκαετίας του 2000", όπως αυτός που σκηνοθετεί ο Παντελής Φλατσούσης στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Το "μεγάλο βιβλίο", που μέσα του χωρούν οι Δίδυμοι Πύργοι κι η κατάρρευση της Lehman Brothers, αλλά και οι πανηγυρικές νίκες στο Euro και στη Eurovision, "ανοίγει" στην Κεντρική Σκηνή στις 10/5 κι εμείς βρεθήκαμε στις πρόβες του.

Άτλας της δεκαετίας του 2000
© visual-storyteller.com
Ο Παντελής Φλατσούσης διαβάζει τις παρατηρήσεις του στους ηθοποιούς.

Ο "Άτλας" ξεκινά από την Πρωτοχρονιά του 2000 και μας μεταφέρει στον τελικό ενός τηλεπαιχνιδιού. Οι έξι διαγωνιζόμενοι (Λένα Δροσάκη, Βίκυ Παπαδοπούλου, Γιώργος Γλάστρας, Γιώργος Κριθάρας, Στεφανία Ζώρα, Αναστάσης Γεωργούλας) αναμετριούνται κάθε εβδομάδα πάνω σε μια δεκαετία του προηγούμενου αιώνα. Η ανατροπή, όμως, έρχεται στον τελικό, που έχει θέμα τα 00s και νικητής θα αναδειχθεί όποιος μοιραστεί με το κοινό την πιο αντιπροσωπευτική ιστορία από εκείνα τα χρόνια.

Άτλας της δεκαετίας του 2000
© visual-storyteller.com
Η πιο 2000 στιγμή της Λένας Δροσάκη: "Λόγω μιλένιουμ, είχα μία τεράστια αγωνία ότι θα συμβεί κάτι μεγάλο. Υπήρχε μια αίσθηση ότι θα αλλάξει ο κόσμος, αλλά δεν ήξερες από πού θα σου ’ρθει!"
Άτλας της δεκαετίας του 2000
© visual-storyteller.com
Η πιο 2000 στιγμή της Βίκυς Παπαδοπούλου: "Είδα από την τηλεόραση ενός café την πτώση των Πύργων. Τότε με έλουσε κρύος ιδρώτας για το τι έγινε με κάποιους φίλους μας που είχαν γυρίσει στη Νέα Υόρκη μετά τις κοινές διακοπές μας. Ήταν καλά, αλλά εκείνη τη στιγμή δεν μπορούσαμε να επικοινωνήσουμε μαζί τους. Ήταν σοκαριστικό".

 Γιατί, όμως, ο Παντελής Φλατσούσης επέλεξε αυτήν τη φόρμα; "Αυτό το πλαίσιο μας επέτρεψε να αποδοθούν δύσκολα πράγματα με έναν πιο διασκεδαστικό τρόπο, διότι μόνο έτσι, κατά τη γνώμη μου, μπορούν να γίνουν αντιληπτά. Επίσης, είναι μια συνθήκη που επικοινωνεί με το περιεχόμενο ή, πιο απλά, τέτοιου είδους σόου είναι "παιδιά” της δεκαετίας του 2000", εξηγεί ο σκηνοθέτης, λίγο πριν χαρακτηρίσει τις αφηγήσεις των παικτών "μικρές πολαρόιντ", οι οποίες αποτυπώνουν στιγμές καθημερινών ανθρώπων πλάι στα μεγάλα γεγονότα. "Αυτό είναι, άλλωστε, και πολύ πιο ενδιαφέρον, ανθρώπινο και κυρίως διαθέτει πολυπρισματικότητα".

Άτλας της δεκαετίας του 2000
© visual-storyteller.com
Η πιο 2000 στιγμή της Στεφανίας Ζώρα: "Η πιο χαρακτηριστική μου ανάμνηση ήταν το βράδυ που δολοφονήθηκε ο Αλέξης Γρηγορόπουλος. Είχα μόλις κλείσει τα 18, ζούσα στη Θεσσαλονίκη και ήμουν στη δραματική. Με θυμάμαι μόνη στο δρόμο, χαμένη, να παρακολουθώ ό,τι συνέβαινε. Άλλαξαν όλα εκείνη τη μέρα κι εγώ ενηλικιώθηκα απότομα".

Πράγματι, όπως διαπιστώσαμε και από την πρόβα, το κείμενο του σκηνοθέτη, της Παναγιώτας Κωνσταντινάκου και της Ιωάννας Λιούτσια είναι ένα μωσαϊκό από τέτοια μικρά καρέ. Ένα παιδί από τη Λάρισα σκίζει το σελοφάν της εφημερίδας για να πάρει από το ένθετο την αφίσα των Ολυμπιακών του Σίδνεϊ. Μια γυναίκα ενθουσιάζεται από την ταχύτητα με την οποία μπορεί να πηγαίνει πια στη δουλειά της μέσω του μετρό "Εθνική Άμυνα-Σύνταγμα". Ένας άνθρωπος από άλλη χώρα ονειρεύεται να πηγαίνει σε μηδέν χρόνο στην πατρίδα του τώρα που άνοιξε το "Ελευθέριος Βενιζέλος", όσο μια κυρία που αγχώνεται για τη διαγραφή του θρησκεύματος από τις ταυτότητες κομπιάζει στα μισά της λέξης "κωλοαλβανός".

Άτλας της δεκαετίας του 2000
© visual-storyteller.com
Η πιο 2000 στιγμή του Γιώργου Κριθάρα: "Είναι ανεξάντλητη η δεξαμενή. Θυμάμαι ότι όσο άλλοι παρακολουθούσαν την έναρξη των Ολυμπιακών, εγώ κουβαλούσα ποτά σε ένα μπαρ. Θυμάμαι και το θάνατο Γρηγορόπουλου, ένα κομβικό γεγονός που ακόμη το φέρουμε ως τραύμα – και καλώς. Η πρωτοχρονιά του 2008, επίσης, με το καμένο δέντρο στο Σύνταγμα ήταν σημαδιακή".

Κατά τη διάρκεια των αφηγήσεων, οι ερμηνευτές βιντεοσκοπούνταν από δύο κάμερες, ενώ άλλη μία τους ακολούθησε στα backstage για προσωπικές συνεντεύξεις σε στιλ ριάλιτι. Με αφορμή την έντονη παρουσία της τεχνολογίας στην παράσταση, ο Παντελής Φλατσούσης μάς είπε: "Η τεχνολογία αφορά συνολικά την καλλιτεχνική μου ταυτότητα. Είναι ένα κομμάτι που το ψάχνω όλο και περισσότερο, με διαφορετικούς, πιο λεπτομερείς και πιο περίπλοκους καμιά φορά τρόπους. Παρ’ όλα αυτά, στο έργο υπάρχουν και στοιχεία αφηγηματικού θεάτρου. Αυτό μπορεί να παραπέμπει σε κάτι παλιό, όμως εμείς προσπαθούμε να το επανεφεύρουμε, ώστε να αντανακλά τις σημερινές ζωές μας".

Άτλας της δεκαετίας του 2000
© visual-storyteller.com
Ο θίασος μαθαίνει από τη Θεανώ Ξυδιά τη χορογραφία του τραγουδιού που έγραψε το Παιδί Τραύμα.
Άτλας της δεκαετίας του 2000
© visual-storyteller.com
Η πιο 2000 στιγμή του Γιώργου Γλάστρα (κέντρο): "Αυτό που μου έρχεται συνέχεια στο μυαλό είναι η δολοφονία Γρηγορόπουλου. Έμαθα το νέο στο διάλειμμα της παράστασης "Ιστορίες του δάσους της Βιέννης” όπου έπαιζα τότε και σοκαρίστηκα. Την ίδια περίοδο είχε αρχίσει να φαίνεται στον ορίζοντα κι η κρίση".

Εκτός από την τεχνολογία, εξίσου σημαντικό ρόλο στην παράσταση θα παίξει και η ζωντανή μουσική. Τα πέντε πρωτότυπα τραγούδια που θα ντύσουν τον "Άτλαντα" γράφτηκαν από το Παιδί Τραύμα, ο οποίος και θα τα ερμηνεύει επί σκηνής με την Emi Path στα πλήκτρα. Ένα δείγμα από την ακυκλοφόρητη δουλειά του καλλιτέχνη (που έγινε γνωστός από τραγούδια όπως τα "Σαν ιχθύς" και "Πάτσι") ακούσαμε και στην πρόβα, χάρη στην παρουσία της Θεανώς Ξυδιά, η οποία μάθαινε στο θίασο τη χορογραφία που θα εκτελέσει πάνω σε ένα μπιτάτο κομμάτι ηλεκτρονικής μουσικής.

Άτλας της δεκαετίας του 2000
© visual-storyteller.com
Ο θίασος συνεχίζει την εκμάθηση της χορογραφίας, με τη βιντεοπροβολή να έχει σταματήσει στο 2001.
Άτλας της δεκαετίας του 2000
© visual-storyteller.com
Η πιο 2000 στιγμή του Αναστάση Γεωργούλα (κέντρο): "Ήμουν μικρός τότε. Έχω μια γλυκιά ανάμνηση από όταν είχα πάει με τη μαμά μου στο ΟΑΚΑ για τους Ολυμπιακούς. Είχαμε δει πόλο κι είχα εντυπωσιαστεί".

Ανάμεσα στα αναπόφευκτα γέλια που δημιούργησε η πρώτη επαφή των ηθοποιών με τα βήματα, κατάφερα να διακρίνω κάτι αντιπροσωπευτικό της δεκαετίας του 2000 στους στίχους: την ελπίδα του μέσου ανθρώπου της εποχής για το μέλλον που ερχόταν, η οποία, τώρα, στα μέσα της δεύτερης δεκαετίας του 21ου, έχει πανηγυρικά διαψευστεί.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Άτλας της δεκαετίας του 2000

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 145 '

Μια παράσταση που με τη συνθήκη του show και με εκτεταμένη χρήση τεχνολογίας, live video, ζωντανής μουσικής και μία εξαιρετική ομάδα ηθοποιών επιχειρεί να ξαναθυμηθεί τα χρόνια της δεκαετίας του 2000. Η δεκαετία του 2000, που μάλλον ξεκινάει με το τρομοκρατικό χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους το 2001, αποτελεί την δεκαετία που συνυπάρχουν δύο ιστορικά παραδείγματα: είναι η εποχή που επιβιώνουν υποσχέσεις οικουμενικής ειρήνης, αλλά και εποχή νέων τύπων τρομοκρατίας και πολέμων, νέων ατομικών και συλλογικών φόβων. Και κυρίως η δεκαετία αυτή είναι ταυτόχρονα εποχή της αφθονίας, αλλά και η ματαίωση αυτής της υπόσχεσης. Στην παράσταση χρησιμοποιούνται αποσπάσματα από το βιβλίο "Το τέλος των ψευδαισθήσεων" του Andreas Reckwitz,πρόλογος-επιμέλεια: Γιώργος Μπιθυμήτρης , μτφρ. Ευαγγελία Τόμπορη, εκδ. Αλεξάνδρεια, 2023. Στον “Άτλαντα” συμμετέχει η Sci Fi River.

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

6 παραστάσεις περφόρμανς και χορού για αυτή την εβδομάδα

Συγκεντρώσαμε για εσάς και σας προτείνουμε έξι ιδιαίτερες παραστάσεις χορού και χοροθεάτρου καθώς και site specific performance που κάνουν πρεμιέρα από 30/5 έως και 5/6.

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟς ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟς
30/05/2024

Αίμα στη σκηνή

Άκρως διασκεδαστική πρώτη πανελλήνια παρουσίαση ενός έργου που στηρίζεται στο εύρημα του "θέατρου μέσα στο θέατρο" και αφηγείται την τραγελαφική ιστορία ενός δευτεροκλασάτου θιάσου που ανεβάζει τον "Αμλετ". | Powered by Uber

Κήτος

Δύναμη, συναίσθημα, αμεσότητα και ειλικρίνεια -παρά τις ατέλειές του- διαθέτει το ανέκδοτο έργο του Βαγγέλη Ρωμνιού, ο εξομολογητικός μονόλογος ενός παχύσαρκου άνδρα, και ανεβαίνει σε μία εξίσου άμεση παράσταση από τον Ευάγγελο Βογιατζή. | Powered by Uber

Σοφία Μαυραγάνη γιατί παρουσιάζεις την παράσταση χορού "Glorious Epic" σε strip club;

Η χορογράφος που αναζητά διαρκώς νέα μονοπάτια στο πεδίο του σύγχρονου χορού αντλώντας έμπνευση από τον Χορό της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, επέλεξε έναν απροσδόκητο χώρο, το Alcatraz strip club, για να ανεβάσει το νέο της έργο, μια ποιητική αλληγορία για την ομορφιά του αταίριαστου.

"Μάρτυρας κατηγορίας", "Πόρνη από πάνω", "Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον": Τρεις παραστάσεις συνεχίζουν τη νέα σεζόν σε ισάριθμες σκηνές της πόλης

Τρία επιτυχίες προηγούμενων σεζόν -μία δυνατή παράσταση των C for Circus, ένας μονόλογος με την Κατερίνα Διδασκάλου και ένα αστυνομικό της Αγκάθα Κρίστι- επιστρέφουν το 2024-25 σε τρία θέατρα της Αθήνας.

Η "Λίμνη των κύκνων" στο Θέατρο Λυκαβηττού

Ένα από τα δημοφιλέστερα μπαλέτα όλων των εποχών θα φιλοξενηθεί στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού με πρωταγωνιστές τους Πρώτους Χορευτές του Κρατικού Μπαλέτου του Βερολίνου Ιάνα Σαλένκο και Ντίνου Ταμαζλακάρου.

Φεστιβάλ Αθηνών: Ο περιζήτητος Σάιμον Στόουν ανεβάζει τη δική του "Μήδεια"

Ο καταξιωμένος σύγχρονος δραματουργός έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στη σκηνή του θεάτρου Παλλάς, και φέρνει το ευριπίδειο έργο στο σήμερα με το καστ του Internationaal Theater Amsterdam.