Οι "Τρομεροί γονείς" ολοκληρώνουν τον κύκλο τους

Το έργο του Ζαν Κοκτώ, σε σκηνοθεσία Αναστασίας Παπαστάθη, θα παιχτεί για λίγες ακόμη παραστάσεις στη σκηνή του Radar. Μετά το πέρας μίας εξ αυτών, θα διεξαχθεί και ο τελευταίος ανοιχτός διάλογος με το κοινό σε συντονισμό της ψυχοθεραπεύτριας Θεραπεία Στάμου Μαζαράκη.

Τρομεροί γονείς Χάρης Γερμανίδης©

Στο θέατρο Radar ολοκληρώνονται με επιτυχία την Κυριακή 28/4 οι παραστάσεις του έργου του Ζαν Κοκτώ "Τρομεροί γονείς" σε σκηνοθεσία, μετάφραση και δραματουργική επεξεργασία Αναστασίας Παπαστάθη, η οποία τοποθετεί τη δράση του έργου από το  Παρίσι του 1938 (χρονιά που γράφτηκε το έργο) στην Αθήνα του σήμερα. Πρόκειται για ένα έργο για τις οικογενειακές σχέσεις, για την δύναμη του έρωτα και την ατομική ελευθερία. Ο Ζαν Κοκτώ, δεξιοτέχνης της μυθοπλασίας, στήνει έναν δυνατό μύθο και αφήνει τις συγκρούσεις να εξελιχθούν με ανατροπές, αποκαλύψεις, απρόοπτα και τις κωμικές καταστάσεις να διαδέχονται τις δραματικές αποφορτίζοντας το συγκρουσιακό τοπίο

Τρομεροί γονείς
Χάρης Γερμανίδης©

Λίγα λόγια για την πλοκή

Η μάνα αποξενωμένη από τον άντρα της, έχει εξαρτηθεί από τον γιο της. Η ανύπαντρη αδελφή της που ζει μαζί τους έχει αναλάβει να τους συντηρεί αφού κανείς δεν εργάζεται σε αυτό το σπίτι και εκείνη είναι η μόνη που μπορεί να διαχειριστεί την περιουσία από την κληρονομιά που άφησε ο πλούσιος θείος στις δυο αδερφές. Όλα δείχνουν ισορροπημένα σε αυτή την οικογένεια. Η διαβητική μάνα χειραγωγεί μέσω της αρρώστιας της και της κυκλοθυμίας της, η θεία ελέγχει με την εξουσία του χρήματος και την εμμονή της για την τάξη και ο μπαμπάς καλύπτει την μοναξιά του με μικρές αποδράσεις σε εξωσυζυγικές σχέσεις. Τι γίνεται όμως όταν ο γιος ερωτεύεται και θέλει να σπάσει τα δεσμά της οικογένειας; Πως θα το διαχειριστεί αυτό η μάνα που χάνει τον γιο της; Και ο κρυφός έρωτας της θείας για τον άντρα της αδερφής της θα εκδηλωθεί; Η παλιότερη γενιά αναπόφευκτα θα συγκρουστεί με την νέα γενιά που διεκδικεί την δική της ταυτότητα. 

Τρομεροί γονείς

 

Το έργο αφενός καταγράφει τις σχέσεις των μελών μιας οικογένειας, αφετέρου δίνει την δυνατότητα να ερευνηθούν πιο εξειδικευμένα θέματα όπως οι σχέσεις εξάρτησης που καλλιεργούνται μέσα στην οικογένεια, η ελεγκτική συμπεριφορά του γονέα, η ανάγκη αυτονόμησης του παιδιού, το πώς διαμορφώνονται οι ρόλοι μέσα στην οικογένεια, πώς αλληλεπιδρούν τα μέλη μεταξύ τους, αλλά και πώς επηρεάζει η ποιότητα σχέσης των γονέων την διαμόρφωση της προσωπικότητας ενός παιδιού. 

Τρομεροί γονείς

Την Κυριακή 21/4 θα πραγματοποιηθεί ανοιχτός διάλογος με το κοινό. Την συζήτηση συντονίζει η έμπειρη ψυχοθεραπεύτρια Θεραπεία Στάμου Μαζαράκη με την παρουσία του θιάσου. Την εισήγηση επιμελείται η Αναστασία Παπαστάθη. Στον ανοιχτό διάλογο μπορεί να συμμετάσχει κάθε θεατής που έχει ήδη παρακολουθήσει την παράσταση, με προϋπόθεση την κράτηση της θέσης του στο τηλέφωνο του θεάτρου.

Με τα λόγια της σκηνοθέτριας

Διαβάστε Επίσης

"Το έργο του Κοκτώ μού έδωσε την δυνατότητα να διευρύνω την έρευνά μου πάνω στις οικογενειακές σχέσεις με τις οποίες καταπιάνομαι τα τελευταία χρόνια. Η αξία του έγκειται στην αλήθεια και την λεπτομέρεια με την οποία σκιαγραφεί τους χαρακτήρες και τον τρόπο που σχετίζονται μεταξύ τους. Όμως αυτό που έχει σημασία σε ένα έργο, είναι να θέσει ερωτήματα. Τα ερωτήματα κινητοποιούν τον άνθρωπο. Για αυτό και οι "Τρομεροί γονείς" είναι ένα σημαντικό έργο γιατί δεν διδάσκει, ενεργοποιεί μέσω των ερωτημάτων".

Διαβάστε Επίσης

​​​​​​

Περισσότερες πληροφορίες

Τρομεροί γονείς

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Η τραγική κωμωδία του Ζαν Κοκτό μεταφέρεται από το Παρίσι του 1938 στην Αθήνα του σήμερα για να μιλήσει για τις οικογενειακές σχέσεις αλληλεξάρτησης. Η εκκεντρική προσωπικότητα του Κοκτό, μιας σύνθετης καλλιτεχνικής μορφής του 20ού αιώνα, ξεδιπλώνεται μέσα από τη διαχρονική ιστορία με πρωταγωνιστές μια μάνα αποξενωμένη από τον άντρα της και προσκολλημένη στον γιο της που χειραγωγεί μέσω της αρρώστιας της, τον σύζυγο και πατέρα που καταφεύγει σε εξωσυζυγικές σχέσεις, την ανύπαντρη αδερφή της που ζει μαζί τους και τους εξουσιάζει μέσω του χρήματος, αφού έχει αναλάβει να τους συντηρεί και τον γιο που ερωτεύεται για πρώτη φορά μια κοπέλα και θέλει να σπάσει τα δεσμά της οικογένειας. Οι επιφανειακά άψογες ισορροπίες φθίνουν και οι συνέπειες στη ζωή όλων είναι απροσδόκητες. Η παλαιότερη γενιά αναπόφευκτα θα συγκρουστεί με την νέα, η οποία διεκδικεί την δική της ταυτότητα.

Radar

Πλατεία Αγίου Ιωάννη και Πυθέου 93 (απέναντι από τη στάση μετρό Άγιος Ιωάννης)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Καταραμένος κόσμος": Κλιματική αλλαγή και τεχνητή νοημοσύνη στο θρίλερ του Βασίλη Μαυρογεωργίου

Ένα καθαρόαιμο ελληνικό θρίλερ έρχεται λίγο πριν τα Χριστούγεννα στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/11/2024

"Gogol: Η αβάσταχτη ελαφρότητα μιας μύτης": Μεταφορά πρεμιέρας για την παράσταση του Νίκου Καμτσή

Δείτε πρώτες φωτογραφίες από τη νέα θεατρική παράσταση του θεάτρου Τόπος Αλλού που αντλεί από τρία από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του Νικολάι Γκόγκολ, "Ο επιθεωρητής", "Η μύτη" και "Τα παντρολογήματα", για να αναδείξει την ανελέητη σατιρική γραφή του.

Οι νέες πρεμιέρες της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 14 έως 20/11 και ξεχωρίζουν.

"Tank / Όλη νύχτα εδώ": Θέατρο για την επέτειο του Πολυτεχνείου

Στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν επιστρέφει για μια επετειακή παράσταση το έργο της ομάδας RMS MATAROA σε σκηνοθεσία του Μάνου Βαβαδάκη.

Η "Κίτρινη ταπετσαρία" στο θέατρο Αλκμήνη, το έργο-φόρος τιμής στο φεμινιστικό κίνημα

Το κλασικό διήγημα της γοτθικής λογοτεχνίας με την υπογραφή της Σάρλοτ Πέρκινς Γκίλμαν έρχεται σε σύγχρονη μεταφορά σε μια μονολογική παράσταση.

Η αφοπλιστική "Γραμμή του ορίζοντος" του Χρήστου Βακαλόπουλου επιστρέφει στη σκηνή

Ο ανερχόμενος Γιώργος Παύλου σκηνοθέτησε πέρυσι για χάρη της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου το διαχρονικά επίκαιρο έργο που μας φέρνει ενώπιον των ευθυνών μας. Φέτος επαναλαμβάνεται στο θέατρο Χώρα.

Ο παγκοσμίου φήμης ηθοποιός Τόνι Σερβίλο στο Ολύμπια με τις "Φωνές του Δάντη"

Μια παράσταση που μέσα από το βαθιά προσωπικό κείμενο του Τζουζέπε Μοντεσάνο μάς φέρνει πιο κοντά στο έργο του Δάντη.