"Περλιμπλίν και Μπελίσα" και μετά το Πάσχα

Το ερωτικό αλληλούια του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου θα παίζεται στη σκηνή του Πορεία μέχρι και τις αρχές του καλοκαιριού.

Περλιμπλίν και Μπελίσα © Μαρίζα Καψαμπέλη

Τι είναι αλήθεια, τι είναι ψέματα; Τι είναι ποίηση και τι πεζή αναγκαιότητα; Τι μένει κρυφό και τι έρχεται στο φως; Τι είναι τελικά ο έρωτας – κάτι απτό ή κάτι φαντασιακό; Όλα αυτά τα ερωτήματα βρίσκονται στον πυρήνα του έργου "Περλιμπλίν και Μπελίσα" του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, το οποίο θα συνεχίσει την πορεία του στο θέατρο Πορεία και μετά το Πάσχα, από 9/5 έως και 2/6. Τη σκηνοθεσία του έργου έχει αναλάβει ο Δημήτρης Τάρλοου, ενώ στους επώνυμους ρόλους συναντάμε τον Χρήστο Σαπουντζή και τις Μαριάννα Πουρέγκα και Φαίδρα Αγγελάκη (διπλή διανομή). Το καστ συμπληρώνουν οι Δανάη Σαριδάκη, Γιολάντα Μπαλαούρα και η Έλενα Μελά με τον Περικλή Σιούντα ως Δαιμόνια. Μουσικοί επί σκηνής (εναλλάξ) ο Κώστας Νικολόπουλος κι ο Αθηνόδωρος Καρκαφίρης.

Περλιμπλίν και Μπελίσα
© Μαρίζα Καψαμπέλη

Διαβάστε Επίσης

Ο Λόρκα, ο αγαπημένος στο ελληνικό κοινό Ισπανός ποιητής και δραματουργός, επανέρχεται με αυτό το έργο του 1929 στο αγαπημένο θέμα του, τον ανεκπλήρωτο έρωτα, και παραδίδει μια ιστορία τρυφερή και οδυνηρή από την αρχή μέχρι το τέλος της, γραμμένη στη μοναδική, τη γεμάτη ονειρικές εικόνες και λυρισμό γλώσσα του. Ερωτικό αλληλούια χαρακτηρίζει στον υπότιτλο το έργο του ο Λόρκα, φανερώνοντας αφενός τη σύνδεση της ιστορίας του με τα άκρως συμβατικά και τυποποιημένα φαρσικά αναγνώσματα του ισπανικού 18ου αιώνα, αφετέρου την πρόθεσή του να υπερβεί με αιρετικό και ποιητικό τρόπο την παράδοση αυτή. 

Περλιμπλίν και Μπελίσα
© Μαρίζα Καψαμπέλη

Λίγα λόγια για την πλοκή

Ο μεσόκοπος Περλιμπλίν (όνομα που προσιδιάζει στους ερωτοχτυπημένους γέρους της λαϊκής φάρσας) πείθεται να παντρευτεί τη νεαρή γειτόνισσά του, για να μη μείνει μόνος κι αβοήθητος στα γεράματα· η Μπελίσα πείθεται να παντρευτεί τον πλούσιο γείτονά της για να γίνει πιο ποθητή από τους άλλους άντρες χάρη στην ομορφιά που θα της χαρίσουν τα πλούτη του. Όμως, λαχταρώντας έναν έρωτα της ηλικίας της, γοητεύεται από τον μυστηριώδη ξένο που κρύβεται τις νύχτες στον κήπο και της γράφει φλογερές επιστολές. Ο Περλιμπλίν δεν αντέχει να ζει χωρίς την αγάπη της Μπελίσα και σκοτώνει τον ανώνυμο εραστή, ενώ η Μπελίσα ανακαλύπτει την αλήθεια χάνοντας διαμιάς σύζυγο και ερωμένο…

Περλιμπλίν και Μπελίσα
© Μαρίζα Καψαμπέλη

Με τα λόγια του "Περλιμπλίν"

Ο Χρήστος Σαπουντζής, στην ερώτηση του "α" "Τι ρόλο παίζει ο έρωτας στη ζωή μας σήμερα;" απάντησε ότι: "Αυτό είναι προσωπική υπόθεση για τον καθένα. Εγώ, ας πούμε, βρίσκομαι τώρα σε μία ηλικία που δυσκολεύομαι πάρα πολύ να ξαναμπώ σε όλο αυτό, και αυτό συμβαίνει και στο έργο. Έχω πληγωθεί μέσα από την περιπέτεια του έρωτα, και ακόμα κι αν το έχω ανάγκη, γιατί να ξαναμπώ σε αυτή την κόλαση; Τα τελευταία χρόνια και μετά το #MeToo έχουν αγριέψει πολύ τα πράγματα έξω. Υπάρχει μια μερίδα νέων που το παίρνει πολύ επιπόλαια το πράγμα. Δεν ενδιαφέρει τίποτε άλλο παρά μόνο το σεξ. Το βλέπω μέσα από τα social media. Έχει προχωρήσει πολύ η τεχνολογία και μέσα από αυτό διαμορφώνεται μία νέα γενιά ανθρώπων που δεν ξέρω αν θα την καταλάβω ποτέ. Μέσα από αυτό διαμορφώνεται επίσης και μια αδιαφορία για την πραγματικότητα, με την εικονική πραγματικότητα να κινεί το ενδιαφέρον".

>> Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Χρήστου Σαπουντζή εδώ:

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Περλιμπλίν και Μπελίσα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 60 '

Ο μεσόκοπος Περλιμπλίν (όνομα που προσιδιάζει στους ερωτοχτυπημένους γέρους της ισπανικής λαϊκής φάρσας του 18ου) πείθεται να παντρευτεί τη νεαρή γειτόνισσά του, για να μη μείνει μόνος κι αβοήθητος στα γεράματα· η Μπελίσα πείθεται να παντρευτεί τον πλούσιο γείτονά της για να γίνει πιο ποθητή από τους άλλους άντρες χάρη στην ομορφιά που θα της χαρίσουν τα πλούτη του. Όμως, λαχταρώντας έναν έρωτα της ηλικίας της, γοητεύεται από τον μυστηριώδη ξένο που κρύβεται τις νύχτες στον κήπο και της γράφει φλογερές επιστολές. Ο Περλιμπλίν δεν αντέχει να ζει χωρίς την αγάπη της Μπελίσα και σκοτώνει τον ανώνυμο εραστή, ενώ η Μπελίσα ανακαλύπτει την αλήθεια χάνοντας διαμιάς σύζυγο και ερωμένο…

Πορεία at Victoria

Τρικόρφων 3-5 & 3ης Σεπτεμβρίου 69

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber

Γιώργος Μπένος: "Δεν υπάρχει λόγος να ανέβουμε πάνω σε μία σκηνή αν δεν έχουμε να πούμε κάτι στον κόσμο"

Ο νέος και πολύ ταλαντούχος ηθοποιός Γιώργος Μπένος μάς μίλησε σε μια συζήτηση εφ όλης της ύλης για τις θεατρικές παραστάσεις "Blue train" και "Φάλαινα" που πρωταγωνιστεί φέτος αλλά και την πολυαναμενόμενη επιστροφή του "Maestro".

Στον Ιανό για "Μια εκδήλωση στη μνήμη της Μαρίνας Καραγάτση"

Αφιέρωμα στην πολυτάλαντη Μαρίνα Καραγάτση, γνωστή κυρίως για το έργο της ως ιστορικός και συγγραφέας και ταυτόχρονη παρουσίαση του βιβλίου "Στη μνήμη του συμπατριώτη μου Υπάτιου Περδίου" που αποτελεί το τελευταίο ολοκληρωμένο της κείμενο.