Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε τρεις παραστάσεις, οι οποίες έχουν παιχτεί σε προηγούμενες σεζόν και επανέρχονται τώρα δριμύτατες. Πρόκειται για τρεις μονολόγους που φέρνουν στη σκηνή προσωπικότητες που έδρασαν με αυταπάρνηση (όπως η Δέσποινα Αχλαδιώτη που είναι περισσότερο γνωστή με ένα άλλο προσωνύμιο που θα βρείτε παρακάτω) ή που χάραξαν με τις ρεμπέτικες μελωδίες τους την ελληνική μουσική. Η τρίτη προσωπικότητα είναι φανταστική και πλασμένη από το νου ενός μεγάλου Ρώσου συγγραφέα.
"Η κυρά της Ρω"
Η Φωτεινή Μπαξεβάνη μεταμορφώνεται για έβδομη χρονιά σε Δέσποινα Αχλαδιώτη, τη γυναίκα που ύψωνε στην ακριτική νησίδα Ρω την ελληνική σημαία μέχρι και το τέλος της ζωής της. Ο μονόλογος, σε κείμενο Γιάννη Σκαραγκά και σκηνοθεσία Σταύρου Λίτινα, θα παρουσιαστεί από 23/3 στο θέατρο Γκλόρια.
"Τα κατά Μάρκον, μια ρεμπέτικη λειτουργία"
Από την παλιά Σύρα ως τον Πειραιά μάς μεταφέρει το έργο του Λάμπρου Λιάβα όπου συναντιούνται δύο μεγάλοι ρεμπέτες: ο Μάρκος Βαμβακάρης και ο Μιχάλης Γενίτσαρης. Και τους δύο ρόλους ερμηνεύει ο Τάκης Χρυσικάκος, ο οποίος και σκηνοθετεί αυτή τη μουσικοθεατρική παράσταση που θα δούμε στο Πόλη από 23/3.
"Νίνα 2"
Από τις 23/3, το θέατρο Αλεξάνδρεια υποδέχεται τον μονόλογο της Κάτιας Σπερελάκη σε ερμηνεία τη ίδιας. Το "Νίνα 2” (φωτό) φέρνει στη σκηνή τον επώνυμο χαρακτήρα του Άντον Τσέχοφ, σε ένα πλαίσιο όπου έχουν περάσει τριάντα χρόνια από το σημείο που την αφήσαμε στον "Γλάρο”. Το έργο αποτελεί ουσιαστικά ένα ταξίδι αυτογνωσίας μιας ηθοποιού, που θα έρθει αντιμέτωπη με τον ίδιο της τον εαυτό. Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο Θέμης Μουμουλίδης.
Περισσότερες πληροφορίες
Τα κατά Μάρκον, μια ρεμπέτικη λειτουργία
Μέσα από τις διηγήσεις και τα τραγούδια του Μάρκου Βαμβακάρη και του Μιχάλη Γενίτσαρη, ξεκινάμε από την παλιά Σύρα και καταλήγουμε στον Πειραιά του Μεσοπολέμου. Σε μιαν εποχή μεταβατική για την Ελλάδα, με τους πρόσφυγες και τους εργάτες του λιμανιού να εξωθούνται στο περιθώριο, παρακολουθούμε τη μύησή στη γεμάτη πάθος κι ένταση ζωή του ρεμπέτη. Στον μονόλογο ξεδιπλώνονται η ξεχωριστή θέση των μουσικών ανάμεσα στους μάγκες, η τελετουργία του καφενείου και του τεκέ, η βιωματική σχέση με το μπουζούκι, η σημειολογία του ζεϊμπέκικου, το κυνηγητό από την αστυνομία και η λογοκρισία από τη δικτατορία Μεταξά. Η όλη θεατρική προσέγγιση αποδίδει ιδιαίτερη έμφαση στον «τελετουργικό» χαρακτήρα της επιτέλεσης του ρεμπέτικου.
Η κυρά της Ρω
Με αφορμή τη ζωή της Κυράς της Ρω, της κατά κόσμον Δέσποινας Αχλαδιώτη, ο βραβευμένος συγγραφέας Γιάννης Σκαραγκάς γράφει ένα συγκινητικό και βαθιά ανθρώπινο κείμενο με αφορμή τη γυναίκα που έγινε σύμβολο γενναιότητας, πατριωτισμού και γυναικείας χειραφέτησης. Ο μονόλογος αυτός ξεκίνησε το ταξίδι του στις θεατρικές σκηνές το 2017 και έκτοτε έχει “γυρίσει” τον κόσμο. Η λυρική σκηνοθεσία του ζωντανεύει την ιστορία της απομονωμένης, αλλά την ίδια στιγμή και ελεύθερης και ασυμβίβαστης γυναίκας, η οποία ανεβοκατέβαζε για χρόνια τη σημαία στην ακριτική νησίδα Ρω. Μέσω από την παράσταση αυτή, η μορφή αυτή εξιστορεί τα πάθη και τα λάθη των ανθρώπων που αγάπησε.
Νίνα 2
Όλα όσα έχουν σημαδέψει τη ζωή μιας γυναίκας αναδύονται μέσα από ένα βιωματικό κείμενο, γραμμένο με ειλικρίνεια και συναίσθημα, αυτοσαρκασμό και χιούμορ, το οποίο επιστρέφει στη σκηνή έντεκα χρόνια μετά το πρώτο του ανέβασμα. Πρόκειται για έναν μονόλογο που αντλεί έμπνευση από την αρχετυπική Νίνα από τον «Γλάρο» του Άντον Τσέχοφ. Ένα ταξίδι αυτογνωσίας της ηρωίδας με ψυχαναλυτικές προεκτάσεις που θέτει ερωτήματα, συνομιλώντας με τον εαυτό της αλλά αναπόφευκτα και με το κοινό, μόνη και ευάλωτη, όπως κάθε ηθοποιός πάνω στη σκηνή.