Μίνα Χειμώνα: "Πώς διαμορφώνεται ένας άνθρωπος μέσα σ’ ένα σύστημα όπου η αδικία και η κακοποίηση είναι κανονικότητα;"

Η έμπειρη ηθοποιός και συνιδρύτρια του θεάτρου Altera Pars, μοιράζεται μέσα από τα δικά της λόγια όσα πρέπει να ξέρουμε πριν δούμε την παράσταση “Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν”.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν

Η γνωστή ηθοποιός και συνδημιουργός του θεατρικού οργανισμού Altera Pars στον Κεραμεικό, Μίνα Χειμώνα, γράφει για την παράσταση "Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν”, σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή του θεάτρου Πέτρου Νάκου, όπου συμπρωταγωνιστεί με τις Αγγελική Κοντού, Άντα Κουγιά και Αιλιάνα Μαρκάκη. Βασισμένη στην αληθινή ιστορία των αδελφών Παπέν, που διέπραξαν ένα από τα πιο αινιγματικά και στυγερά εγκλήματα του 20ού αιώνα -η οποία ενέπνευσε τον Ζαν Ζενέ να γράψει τις "Δούλες”-, δολοφονώντας την κυρία τους και την κόρη της, μετά από επτά χρόνια που βρίσκονταν στην υπηρεσία τους. Η παράσταση, που μιλά για τον αποκλεισμό, την αδικία, την εκδίκηση και την αγάπη, μέσα από ένα καινούργιο κείμενο, πλέκει το φιλμ νουάρ με στοιχεία σύγχρονων crime series όπως και στοιχεία κωμωδίας και σάτιρας, ενώ παράλληλα θέτει ερωτήματα που μας απασχολούν όλους. 

Η επιλογή της ιστορίας

"Ο καλλιτεχνικός οργανισμός Altera Pars επιμένει σταθερά εδώ και είκοσι δύο χρόνια που δραστηριοποιείται στο θεατρικό τοπίο, σ’ ένα σύγχρονο, ανήσυχο θέατρο με κοινωνικό και πολιτικό προσανατολισμό. Στο πλαίσιο της αναζήτησης σημαντικών γεγονότων που αφορούν στη σημερινή πραγματικότητα, μετά από έρευνα και ομαδική εργασία προσεγγίσαμε την αληθινή ιστορία των αδελφών Παπέν, που με το στυγερό έγκλημα που διέπραξαν, συγκλόνισαν, δίχασαν την κοινωνία της Γαλλίας του 20ού αιώνα και προβλημάτισαν βαθιά, διανοούμενους, συγγραφείς και επιστήμονες σε όλο τον κόσμο”.

Παρανοϊκή ψύχωση ή έγκλημα ταξικής εκδίκησης;

"Ένα έγκλημα που παραμένει ανεξιχνίαστο. Πρόκειται για παρανοϊκή ψύχωση ή έγκλημα ταξικής εκδίκησης; Υπήρχαν αιμομικτικές προεκτάσεις στη σχέση των δύο αδελφών; Ψυχιατρική και εγκληματολογία προσπαθούν μέχρι σήμερα να δώσουν πειστικές ερμηνείες στο έγκλημα των δύο αδελφών και να εξιχνιάσουν τα κίνητρα τους, ανατέμνοντας τον ψυχικό τους κόσμο. 

Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν

Σταδιακά μέσα στη δράση της παράστασης αποκαλύπτονται τα κίνητρα που τις οδήγησαν  στο αποτρόπαιο έγκλημα. Παρατηρούμε την αλλαγή στις σχέσεις των αδελφών μεταξύ τους, στη σχέση με την κυρία και την κόρη της αλλά και στην χειριστική σχέση της κυρίας προς την κόρη και τις υπηρέτριες αντίστοιχα. Βλέπουμε την εξέλιξη των χαρακτήρων των δύο κοριτσιών και πως αυτοί διαμορφώθηκαν μέσα στα χρόνια της κακοποίησης και εκμετάλλευσης από την οικογένεια, τα μοναστήρια που ζούσαν έγκλειστες και γενικότερα μέσα από την αντιμετώπισή τους από τα "αφεντικά", που από νεαρή ηλικία εργάζονταν στα σπίτια τους”.

Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν

"Το έργο αποτελεί σύνθεση-ανάπλαση της πραγματικής ιστορίας και συγκροτείται από μαρτυρίες, ντοκουμέντα, στοιχεία από δικογραφίες, δικαστικές αποφάσεις, μελέτες διάσημων επιστημόνων, ισορροπημένες δραματουργικά. Φωτίζονται σχέσεις εξουσίας και εκμετάλλευσης, τόσο σε κοινωνικό όσο και πολιτικό επίπεδο. Αναδεικνύονται σχέσεις λατρείας και φθόνου, η καταπίεση, ο φόβος και η σύνθλιψη της προσωπικότητας δύο πλασμάτων, στην αιώνια πάλη για μια κοινωνία χωρίς διακρίσεις. Η παράσταση μιλάει για εκείνες τις "εμμονικές" σχέσεις που τις περισσότερες φορές οδηγούν σε αδιέξοδες ή τραγικές καταστάσεις και που αφήνουν το αποτύπωμά τους ανεξίτηλο”.

Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν

Επίκαιρα ερωτήματα

"Έναν αιώνα μετά από το φρικτό έγκλημα των αδελφών Παπέν κι όμως τα ερωτήματα που εγείρονται από την τραγική τους ιστορία μοιάζουν τόσο κοντινά και το έργο φαντάζει τόσο επίκαιρο και έντονα διαχρονικό. Σχολιάζονται θέματα που απασχολούν παγκόσμια και στην σημερινή πραγματικότητα: Πώς διαμορφώνεται ένας άνθρωπος μέσα σ’ ένα σύστημα όπου η αδικία και η κακοποίηση είναι κανονικότητα; Όπου η διαφορετικότητα στιγματίζεται και περιθωριοποιείται; Πώς τροφοδοτείται ο ανταγωνισμός των αντίπαλων τάξεων; Πώς διαπλάθεται ένας άνθρωπος στερημένος από κάθε φροντίδα, από κάθε καλοσύνη, από κάθε ευκαιρία να βελτιώσει έστω κατ’ ελάχιστο τη ζωή του; Πόση ευθύνη φέρει ο άνθρωπος αυτός για τις πράξεις του; Φέρει ευθύνη η κοινωνία -εμείς- και πώς αντιμετωπίζονται σήμερα τέτοια τεράστια θέματα; Είμαστε ή δεν είμαστε τελικά όλοι Πλάσματα του Θεού;

 Η παράσταση "Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν” συνεχίζεται μέχρι τα τέλη Μαρτίου. 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 90 '

Μια πρωτότυπη σκηνική σύνθεση που βασίζεται στην αληθινή, συγκλονιστική ιστορία των αδελφών Παπέν (πάνω στην οποία ο Ζαν Ζενέ βάσισε το έργο του «Οι δούλες»), που διέπραξαν ένα από τα πιο στυγερά και αινιγματικά εγκλήματα του 20ού αιώνα. Η παράσταση σε σκηνοθεσία του Πέτρου Νάκου, που μιλά για τον αποκλεισμό, την αδικία, την εκδίκηση και την αγάπη, παντρεύει το φιλμ νουάρ με στοιχεία από σύγχρονα crime series αλλά και στοιχεία κωμωδίας και σάτιρας.

Altera Pars

Μ. Αλεξάνδρου 123

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Τα τραγούδια της Σωτηρίας": Μια παράσταση που τιμά τη ζωή και το έργο της Σωτηρίας Μπέλλου

Η μουσική παράσταση "Τα τραγούδια της Σωτηρίας" με πρωταγωνίστρια τη Χριστίνα Μαξούρη, έρχεται να ολοκληρώσει την πορεία της με μια τελευταία σειρά εμφανίσεων στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, μέχρι τις 21 Ιανουαρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/12/2024

Οι Χάρης Εμμανουήλ, Δημήτρης Πετρόπουλος, Άννα Παντζέλη νιώθουν "Καπούτ" στο θέατρο Αλκμήνη

Το έργο "Καπούτ" του Άλντο Νικολάι, έρχεται στο Θέατρο Αλκμήνη, σε μια παράσταση που υπόσχεται γέλιο, συγκίνηση και βαθύτερες σκέψεις για τη ζωή με πρωταγωνιστές τους Χάρη Εμμανουήλ, Δημήτρη Πετρόπουλο, Άννα Πατζέλη.

Πώς ξαναγράφονται οι κλασικοί στο θέατρο του σήμερα;

Τι πλάσμα θα προέκυπτε από τη συνάντηση του Φρανκενστάιν με την τεχνητή νοημοσύνη; Μπορούμε να μάθουμε τι σκεφτόταν ο Τολστόι, όταν έγραφε την "Άννα Καρέννινα"; Πώς θα έμοιαζε ένας σύγχρονος Δον Ζουάν σε μια εποχή όπου όλα επιτρέπονται; Πώς μιλούν στο σήμερα ιστορίες που αναφέρονται στο βικτωριανό Λονδίνο ή στον αμερικανικό εμφύλιο; Παρόμοια ερωτήματα παρακινήσαν μια σειρά παραστάσεων που γράφουν σε νέες σκηνικές εκδοχές τα κλασικά αριστουργήματα της λογοτεχνίας και του θεάτρου. Μιλήσαμε με τους συντελεστές τους και καταγράφουμε τα χαρακτηριστικά της νέας δυναμικής τάσης.

Εορταστικό πρόγραμμα παραστάσεων για το "Περιμένοντας τον Γκοντό"

Σε μια νέα ερμηνευτική προσέγγιση ανοιχτή σε όλους τους θεατές, ακόμα και σε εφήβους είναι το "Περιμένοντας τον Γκοντό" του Σάμουελ Μπέκετ, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου.

Προλαβαίνετε για λίγο ακόμα να ζήσετε την ένταση του "True West"

Το "True West" του Σαμ Σέπαρντ είναι περισσότερο από ποτέ επίκαιρο, καθώς εστιάζει στην ανάγκη του ανθρώπου να επαναπροσδιορίσει τον εαυτό του μέσα σε ένα περιβάλλον που συχνά συνθλίβει την ατομικότητα. Παίζεται για λίγο ακόμα στο θέατρο Χώρα.

"Στην κορυφή του κόσμου, εκεί να με πας" μας λεει η Ειρήνη Φαναριώτη

Μια σύγχρονη κωμωδία που αγγίζει τη γυναικεία εμπειρία με οξυδέρκεια, χιούμορ και συγκίνηση θα σκηνοθετήσει η Ειρήνη Φαναριώτη στο Studio του Θεάτρου Αργώ.

Η Κύνθια Βουκουβαλίδου γράφει για τη συνάντηση της με την "Αντιγόνη"

Η "Αντιγόνη μου" του Ανδρέα Φλουράκη αναπροσαρμόζει και επανασυνθέτει τον αρχαίο μύθο της "Αντιγόνης" του Σοφοκλή με σύγχρονα κοινωνικά και πολιτικά ερωτήματα. Η Κύνθια Βουκουβαλίδου αναμετράται με το ρόλο και αποκαλύπτει τις αντιφάσεις και τις αναζητήσεις του.