Η Λούλα Αναγνωστάκη εμπνέει μια multimedia παράσταση: Δείτε τις νέες φωτογραφίες

Η παράσταση «Ουρανός Κατακόκκινος: Χρόνος Πριν, χρόνος Μετά» σε σύλληψη και σκηνοθεσία της Ελένης Παργινού προτείνει μια προσωπική ανάγνωση στο σύμπαν της σπουδαίας Ελληνίδας συγγραφέα.

Ουρανός κατακόκκνος χρόνος πριν χρόνος μετά Dimitra Papageorgiou©

Στο Bios ξεκίνησε τις παραστάσεις της η παράσταση "Ουρανός Κατακόκκινος: Χρόνος Πριν, χρόνος Μετά", σε σύλληψη, σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία της Ελένης Παργινού. Αντλώντας έμπνευση από το συγγραφικό σύμπαν της Λούλας Αναγνωστάκη και με τη χρήση νέων μέσων, αφηγείται την ιστορία της Σοφίας Αποστόλου, της ηρωίδας του ομώνυμου έργου, που ισορροπεί αριστοτεχνικά στα μεταιχμιακά δίπολα της συγγραφέως. Η Σοφία Αποστόλου μοιάζει να αρθρώνεται ανάμεσα στο συλλογικό και το προσωπικό, το ιδιωτικό και το δημόσιο, την προσδοκία και την απελπισία, ανάμεσα σ’ ένα παρελθόν και ένα παρόν, ένα διαρκές μέσα-έξω όπου το ένα επιδρά στην ουσία του άλλου. Αποτελεί ένα πρόσωπο-σύμβολο μιας προσωπικής/συλλογικής πληγής που προσπαθεί να βρει την ακολουθία της σ’ ένα ασαφές σήμερα.

Ουρανός κατακόκκινος χρόνος πριν χρόνος μετά
Dimitra Papageorgiou©

Σκηνοθετικό σημείωμα

Στο έργο "Ουρανός Κατακόκκινος" γνωρίζουμε μία από τις (αντι) ηρωίδες της Λούλας Αναγνωστάκη, τη Σοφία Αποστόλου. Στην ιστορία της ηρωίδας αναγνωρίζουμε την προσωπική ματαίωση αλλά και την συλλογική διάψευση. Απορρίπτοντας έναν κόσμο που την έχει πρώτος απορρίψει, η Σοφία Αποστόλου, μέσα από την ιστορία κοινωνικής παρέκκλισης του γιου της, σηκώνει τη σημαία ενός παραστρατημένου που θέτει τον εαυτό του εκτός της "υγιούς" και "καλοκαρδισμένης" κοινωνίας. Σ’ αυτό το "εκτός", η ηρωίδα θα αναγνωρίσει τη δική της φύση, τη δική της "ροπή προς το κακό" και αυτό το "εκτός" θα γίνει τελικά η φωνή της δικής της επανάστασης. Η μνημονική διαδικασία της ηρωίδας στην παράστασή μας αποκτά την λειτουργία σπασμένου καθρέφτη που αντανακλά ανεστραμμένα και θραυσματικά τη δική της ιστορία.

Ουρανός κατακόκκινος χρόνος πριν χρόνος μετά
Dimitra Papageorgiou©

Ο ηχητικός σχεδιασμός και η μουσική είναι του Κώστα Φραντζή, η ψηφιακή σκηνογραφία της Αλεξάνδρας Νιάκα, ο σχεδιασμός του φωτισμού του Περικλή Μαθιέλλη, τα κοστούμια της Βασιλικής Σουρρή. Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί Σοφία Κορώνη, Νεφέλη Ανανιάδη και Ελένη Παργινού. Στα live electronics o Κώστας Φραντζής και στα live visuals η Αλεξάνδρα Νιάκα.

Ουρανός κατακόκκινος χρόνος πριν χρόνος μετά
Dimitra Papageorgiou©

Ουρανός κατακόκκινος χρόνος πριν χρόνος μετά
DimitraPapageorgiou@

Ουρανός κατακόκκινος, χρόνος πριν χρόνος μετά
Dimitra Papageorgiou©

Ουρανός κατακόκκινος, χρόνος πριν χρόνος μετά
Dimitra Papageorgiou©

Ουρανός κατακόκκινος, χρόνος πριν χρόνος μετά
Dimitra Papageorgiou©

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ουρανός κατακόκκινος: Χρόνος πριν, χρόνος μετά

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 65 '

Η παράσταση αντλεί έμπνευση από το συγγραφικό σύμπαν της Λούλας Αναγνωστάκη και με τη χρήση νέων μέσων επικεντρώνεται στην ιστορία της Σοφίας Αποστόλου. Η Σοφία Αποστόλου, ηρωίδα του έργου της Αναγνωστάκη “Ουρανός κατακόκκινος”, είναι μια γυναίκα που ισορροπεί αριστοτεχνικά στα μεταιχμιακά δίπολα της συγγραφέως. Είναι ένα πρόσωπο σύμβολο μιας προσωπικής αλλά και συλλογικής πληγής που προσπαθεί να βρει την ακολουθία της σ’ ένα ασαφές σήμερα. Απορρίπτοντας έναν κόσμο που την έχει πρώτος απορρίψει, η Σοφία Αποστόλου, μέσα από την ιστορία κοινωνικής παρέκκλισης του γιου της, σηκώνει τη σημαία ενός παραστρατημένου που θέτει τον εαυτό του εκτός της «υγιούς» και «καλοκαρδισμένης» κοινωνίας. Σ’ αυτό το «εκτός», η ηρωίδα θα αναγνωρίσει την δική της φύση, την δική της «ροπή προς το κακό» και αυτό το «εκτός» θα γίνει τελικά η φωνή της δικής της επανάστασης. Η μνημονική διαδικασία της ηρωίδας στην παράσταση αποκτά την λειτουργία σπασμένου καθρέφτη που αντανακλά ανεστραμμένα και θραυσματικά την δική της ιστορία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
15/07/2024

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.

Τη θεατρική παράσταση "Οδυσσέας" υποδέχεται το Μικρό Γκλόρια τον Οκτώβριο

Μια παράσταση που εμπνέεται από αληθινή ιστορία και έχει θέμα τη νόσο Αλτσχάιμερ έρχεται τη νέα σεζόν, με πρωταγωνιστή τον Τάσο Παλαντζίδη.

Φεστιβάλ Αθηνών: Στην Παλαιά Βουλή έρχεται η παράσταση "Ετυμολογίες"

Ρένη Πιττακή και Αγγελική Παπούλια πρωταγωνιστούν στο νέο έργο του Ευθύμη Φιλίππου σε ένα κτίριο-ορόσημο της ελληνικής ιστορίας.