"Ζαν και Βεατρίκη": Ματίνα Νικολάου και Πάνος Λουκαΐδης πρωταγωνιστούν σε ένα σύγχρονο παραμύθι για τη μοναξιά και την αγάπη

Στο Από Μηχανής Θέατρο η Βάσια Αργέντη σκηνοθετεί το έργο της Κάρολ Φρέσετ, μια ψευδώς ρομαντική, τρυφερά σκληρή αλλά κυρίως θλιβερή κωμωδία.

Ζαν και Βεατρίκη Γιώργος Καλφαμανώλης©

Η Ματίνα Νικολάου και ο Πάνος Λουκαΐδης υποδύονται τους "Ζαν και Βεατρίκη” στο έργο της Κάρολ Φρέσετ που μεταφράζει και σκηνοθετεί η Βάσια Αργέντη στο Από Μηχανής Θέατρο. Ένα σύγχρονο παραμύθι για το πού μπορεί να φτάσει ένας άνθρωπος για να ξεφύγει από τη μοναξιά και να βρει την αγάπη. Κεντρικοί ήρωες αυτής της ψευδώς ρομαντικής, τρυφερά σκληρής αλλά κυρίως θλιβερής κωμωδία είναι μια γυναίκα που κυνηγά τη συγκίνηση του έρωτα και της αγάπης κι ένας άντρας που αγαπά τη συγκίνηση του κυνηγιού

Για το έργο 

Η Βεατρίκη, μία γυναίκα που θυμίζει την Ραπουνζέλ, την Μις Χάβισαμ και άλλοτε την κοπέλα από το διπλανό διαμέρισμα, ζει στο αστικό διαμέρισμα ενός ουρανοξύστη που μετράει τριαντατρείς ορόφους. Ο ουρανοξύστης εγκαταλελειμμένος κι η μοναξιά διατρέχει κάθε του τετραγωνικό. Βρίσκεται σε κατάσταση αναμονής, όπως οι πριγκίπισσες στα παραμύθια. Αναμένει εκείνον τον έναν που θα την σαγηνεύσει, θα την συγκινήσει, θα την αποπλανήσει, γιατί όπως η ίδια ψελλίζει: "ένας άντρας με αυτόν τον τρόπο κάνει μια γυναίκα να τον αγαπά”. Γεμίζει την πόλη με αφίσες και μια αγγελία που αναζητά αυτόν τον τέλειο άνδρα που θα την τραβήξει από τη μοναξιά της και υπογραμμίζει πως θα δώσει αμοιβή σε όποιον τα καταφέρει. Ο τελευταίος -ίσως- υποψήφιος καταφθάνει και η ανάβασή του γίνεται χωρίς ανάσα… μιας και στα παραμύθια δεν υπάρχουν ασανσέρ. Ο Ζαν συστήνεται σαν κυνηγός αμοιβών και έτοιμος να υποβάλλει τον εαυτό του στις τρεις δοκιμασίες που θα τον φέρουν πιο κοντά στο μεγάλο έπαθλο. 

Ένα διαμέρισμα παραμυθιού που μετατρέπεται σε μία πραγματική παγίδα και μία συνάντηση που μεταβάλλεται σε μία οδυνηρή μονομαχία και μας κάνει να αναρωτιόμαστε πού μπορεί να φτάσει ο άνθρωπος για μην νιώθει μόνος και αν θα ήταν αρκετό να πιστέψουμε στην αγάπη για να την κάνουμε να υπάρξει

Ο Ντέιβιντ Νεγρίν υπογράφει τα σκηνικά και ο Ανδρέας Καρανίκας τη μουσική. 

Το σημείωμα της σκηνοθέτιδας Βάσιας Αργέντη

Μέσα σε μία άκρως καθημερινή πόλη, αλλά σε έναν αλλοτινό πύργο τριαντατριών ορόφων, όσο ψηλά μπορεί να τοποθετεί κανείς την αγάπη ή και τη μοναξιά του, διαδραματίζεται μία ιστορία αγάπης, ψέματος και αλήθειας. Από τη μία, μία γυναίκα που παλεύει με τη μοναξιά της και τη μετουσιώνει σε ένα παιχνίδι μίμησης και εξουσίας. Από την άλλη, ένας έμπειρος κυνηγός επικηρυγμένων αμοιβών που καλείται να εφεύρει την αγάπη μέσα από τρία ενεργητικά ρήματα: σαγηνεύω, συγκινώ, αποπλανώ. Εκείνη έχει ως εφόδιο τον εγωκεντρισμό της, τη φαντασία της, τους κανόνες της και το "ψέμα". Εκείνος με εφόδιο μονάχα μία βαλίτσα καλείται να ακολουθήσει.

Ένα σύγχρονο παραμύθι, σκεπτικιστικό, μιλά για τη δύναμη της μοναξιάς και μία ασυνήθιστη σχέση, η οποία όμως στο βάθος μας είναι τρομερά οικεία: η μίμηση της αγάπης, η αναπαραγωγή στερεοτύπων για να πείσουμε και να πεισθούμε πως νιώθουμε. Κύριο όπλο τους ο χρόνος, ο ρευστός άμορφος χρόνος που άλλοτε το πέρας του απαλύνει, κι άλλοτε φθείρει. Ένα έργο οξυδερκές, ένα έργο ψυχογράφημα των μοναχικών ψυχών που έχουν ανάγκη έστω και μία ανάσα για να ραγίσουν το παραμύθι της μοναξιάς τους και να νιώσουν πως υπάρχουν. Ένα έργο που φωνάζει πως η αγάπη δύναται να σώσει τον άνθρωπο από την πλήξη του και να αντιμετωπίσει το ανυπόφορο της ζωής.

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.