"Τειρεσίας": Η ομάδα Πρactors κι ο Αποστόλης Ψαρρός ανεβάζουν μία τραγική κωμωδία

Τρεις ηθοποιοί/ performers/ μίμοι θα αφηγηθούν τη συμβολή του Τειρεσία σε τρεις αρχαίες τραγωδίες στη φρέσκια μουσικοθεατρική περφόρμανς που θα δούμε στο HGW std.

Τειρεσίας © Πάνος Πασχάλης

Τρεις ηθοποιοί /performers/ μίμοι (Ιωάννα Ανεμογιάννη, Νάσος Κρέτσης, Ερμής Κρούσκος) θα αφηγηθούν τη συμβολή του αρχαίου μάντη Τειρεσία σε τρεις τραγωδίες στην παράσταση "Τειρεσίας" που έρχεται από την ομάδα Πρactors σε σκηνοθεσία Αποστόλη Ψαρρού (από 22/2, HGW std.).

Ο Τειρεσίας ήταν γνωστός για τρία πράγματα: τη μακροζωία του, το ότι ήταν τυφλός, καθώς και το ότι αποτελεί το πρώτο μυθολογικό πρόσωπο που υπέστη δύο αλλαγές φύλου. Η σοφία του ήταν κι αυτό που τον έκανε τόσο διάσημο, ώστε να συρρέει κόσμος από όλη την Ελλάδα στο οιωνοσκοπείο του για να τον συμβουλευτεί. Με την τέχνη του και την ικανότητά του να εξηγεί τα σημάδια και τα μελλούμενα εμφανίζεται συχνά σε αρχαιοελληνικούς μύθους, αρχαίες τραγωδίες, αλλά και στα ομηρικά έπη. Με αφορμή, λοιπόν, το πρόσωπο αυτό, η μουσική του Νάσου Κρέτση θα αναμιχθεί με τη σωματική κωμωδία, την ποίηση και την αρχαία τραγωδία σε ένα μουσικοθεατρικό performance που εξελίσσεται σε ντελιριακό πάρτι.

Γιατί η ψυχή δεν έχει ημερομηνία λήξης.

Τειρεσίας
© Πάνος Πασχάλης

 

Σημείωμα του σκηνοθέτη 

 

"Ζούμε στην εποχή που η πνευματικότητα θεωρείται κάτι παλιομοδίτικο, κακόγουστο και, τις περισσότερες φορές, κατακριτέο. Ο σύγχρονος άνθρωπος γνωρίζει με λεπτομέρεια όλα τα applications που θα του διευκολύνουν τη ζωή, πώς μπορεί να καταστρέψει κάτι, ποια είναι τα πυρηνικά όπλα, πώς μπορεί να αφανίσει και να ταπεινώσει. Επίσης, φροντίζει σε απόλυτο βαθμό και την εικόνα του προς τα έξω. Την ‘’περσόνα’’ που προβάλλει στα social media. 

Όμως, απομακρύνεται ολοένα και περισσότερο από την ενσυναίσθηση, από την προσευχή και την πνευματικότητα. Η γιορτή για τον Τειρεσία αφορά κάθε άνθρωπο που έχει διωχθεί, απομονωθεί, έχει υποστεί κάθε είδους αδικία και χλεύη με βάση την ηλικία του, το φύλο του, την ταυτότητά του. Τα περιστατικά γυναικοκτονιών, τρανσφοβικών επιθέσεων, κοινωνικών αποκλεισμών σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας ολοένα και πληθαίνουν.

Ο Τειρεσίας, όντας ένα σύμβολο πνευματικότητας που συμπεριλαμβάνει όλες τις παραπάνω κατηγορίες, κάνει αυτό που θα έπρεπε να κάνει κάθε άνθρωπος: να ζει τη ζωή του όπως την θέλει."

Προπώληση στο more.com μ' ένα κλικ εδώ.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

HGW std.

Μαυρομιχάλη 138 & Κομνηνών, Εξάρχεια

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber